Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Dock vet vi redan att det var redan för många när man fick reda på smittan, hur kan du glömma av detta hela tiden?
Därför sadlade man om taktiken och se till sjukvården skulle klara av anstormningen, vilket de gjort.
Med den nivå vi startade med, så är det inte okontrollerat längre.
Det går inte ens jämföra med en stadsdel mot en annan, än mindre andra länder.
Man får se vilken nivå av smitta som introducerades, uppenbarligen hade Norge tur slippa den omfattningen vi hade.
Det är bra en smittad, och en gren.
Det finns många mer.
Fakta är smittan var här tidigt, fakta om hur, när och var, det har vi inte svar på än.
Men uppenbarligen i Stockholm var det väl spridit före vi förstod det ens kommit utanför Wuhan.
Men mer frågor msåte ställas för få en bättre översyn om frågan.
Dock är det intressant att datumet helat tiden flyttas tillbaka, i Frankrike där vår strain är ifrån har man det redan i November.(Även UK och USA är med i den)
På tal om fakta då, dock mer frågor för en större och mer detaljerad bild.
Dock koncentrerar man sig främst på saker idag som har en betydelse för stunden.
Dock är narrativet att vi skulle stängt ned stendött och få det som Norge.
Dock vet vi redan att det var redan för många när man fick reda på smittan, hur kan du glömma av detta hela tiden?
Därför sadlade man om taktiken och se till sjukvården skulle klara av anstormningen, vilket de gjort.
Det sistnämnda var en relevant frågeställning.
Har du förstått begreppet överdödlighet?
Alltid lika intressant att få en inblick i hur kritikerklustrets tankeverksaamhet fungerar
Aha, är det kritikerklustrets senaste analys
Ja, vid sidan om att Peru normalt sett har en hög överdödlighet.
Jag tycker att det är ganska givande att läsa kritikerklustrets analyser och då inte enbart de som går ut på att man utsätts för personangrepp och är kränkt.
Ur mitt perspektiv talar klustrets analyser sitt tydliga språk
Ha nu en fin sommarkväll
Man undrar ju vad ni menar att det betyder??? Peru har vanligtvis en högre överdödlighet än vad Sverige har. Hur kan det ens ifrågasättas?? Statistiken finns ju att ta del av??!
Jag bryr mig inte alls om hur din kväll förlöpt.