klyban skrev 2021-12-06 11:29:26 följande:
Ställt mig frågan länge vad de vill i Stockholm och med att vilja ta bort vård och omsorg så ofta, verkar som de vill försämra sjukvården så ofta.
Och vi får inte heller diskutera dessa neddragningar de gör och i denna fråga om COVID-19.
För av någon anledning så ville man bara ge skulden till Regeringen för saker som skett för längesedan och under M och KD.
Och politikerna i Stockholm verkar vara helt förtappade, se bara på hon tanten som har hand om barnmorskorna och skyller Sossar på att det är deras fel och detta fast sossar inte haft nått med frågan att göra på över ett decennier pga de inte varit i maktposition.
Och även ljuger denna politiker om motståndarens politik och påstår tex sossar har en politik som inte ens existerar.
Snacka om att få panik att börja ljuga om sina politikermotståndare politik och inte ens existerar.
Vad tycker Stockholmare om denna typen av sjukvård där man inte vill ta ansvar för sin egen politik inom sjukvården?
Även här i min stad har de minskat vaccinationsställen, och har nu bara ett stort ställe mot 4-5 innan.
Jag tror det har påpekats ett par hundra gånger i den här tråden att det är regionerna som hanterar sjukvård, inklusive covidvaccination, i Sverige.
Men det hindrar inte att det finns personer som tror att sjukvården är statlig och att den är regeringens ansvar. Däremot kanske den borde vara det, något som KD faktiskt föreslår.
Alltså, att regionerna inte kunde betala för full bemanning på vaccinationsplatserna - med sprutorna i högsta hugg när allt färre kom för att vaccinera sig är fullt förståeligt. Det är den fyrkantiga trögheten som man kan kritisera, åtminstone här i Stockholm där regionen sa upp avtalen med de privata vårdgivarna utan att ens ha i åtanke att pandemin kanske kommer att fortsätta och en tredje dos behövas samtidigt som alltfler barn kommer att behöva vaccineras.