Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Så där säger du att beräkningarna sm bar så viktigt, är bara nonsens.
Man blir nu väldigt frågande vad du gör här och vägrar att diskutera ämnet.
Så där säger du att beräkningarna sm bar så viktigt, är bara nonsens.
Man blir nu väldigt frågande vad du gör här och vägrar att diskutera ämnet.
Såklart jag missförstår kapitalt när du aldrig berättar vad denna miljon plus en miljon är för beräkningar.
Det är klart som konsumé att det blir bara missförstånd när du håller detta hemligt för alla.
Och det har inte saknas chanser och vara saklig och berätta för alla vad det är för mystiska beräkningar du talade om.
Du verkar rätt ointresserad av ämnet, men överdrivet mycket intresserad av mig som person.
På tal om fakta, vad är det för beräkningar för dessa en plus en miljon.
ä
När vi strax går ut med hunden skulle det mycket väl kunna hända att vi möter en superspridare som skriker och gormar med sådan kraft att munskyddet står som en strut i ilska över att vi har hunden okopplad.
Du utgår från dig själv och dina referensramar - och kan väl heller inget annat göra.
Klart att jag ser hur folk reagerar och att det stora flertalet inte reagerar överhuvudtaget, några få reagerar negativt medan många ler, inte mot mig utan åt hunden.
Men det är klart att jag förstår att det är en utmaning för rigida paragrafryttare att möta en okopplad hund som inte skäller, inte går fram till andra hundar eller människor.
Det finns ju en tydlig parallell där till FHM:s rekommendation, de innebär ju också en utmaning eller är rentav en skymf gentemot dem vars livsglädje är förbudsivrande.
Mm, jag har ju stött på personer med uppfattningar som liknar din. Dessbättre är det ur mitt perspektiv inte ens en promille som reagerar synbart negativt på en okopplad hund som uppenbart inte utgör något hot mot människor eller andra djur.
Det är inte särskilt länge sen en mamma hejdade oss och frågade om vi kunde hjälpa till. Hennes dotter i femårsåldern var hundrädd och mamman ville visa henne att alla hundar inte är farliga.
Det funkade bra, ett slags KBT på amatörnivå som resulterade i en stolt och ganska glad femåring och en uttråkad hund.
Det finns vettiga människor överallt som ser saker för vad de är - som inte kräver att det ska finnas masker eller koppel i sammanhang där de bara inger en känsla av falsk trygghet.
Hoppas du får uppleva en helg där du inte känner dig hotad av alla de människor på din ort som inte håller avstånd till andra - där är det ju enligt din utsago endast någon promille som beter sig korrekt ur ett smittskyddsperspektiv.
Ja, vi lever i olika verkligheter - eller åtminstone upplever vi att vi gör det.
Där jag bor är det stora flertalet ganska bra på att hålla avstånd till andra i vardagen, visst slarvar vi ibland, men inte desto mindre innebär vårt gemensamma förhållningssätt att smittspridningen dämpas.
Där du bor är det endast ett fåtal som tar rekommendationerna på allvar.
Antingen är skillnaden reell eller också handlar det om hur vi ser på andra i förhållande till oss själva.
Vilket löjligt relativiserande att "hur vi ser på andra i förhållande till oss själva". Du har oerhört liten tillit till utsagor du inte kan kontrollera. Som tvivel på att jag korrekt noterat att jag kan känna kollegans utandning i mitt ansikte, se 15åringar som skojbrottas och kramas i korridorer, noll tankar på att lämna extra plats, eller öht lämna plats för passerande, vuxna gör exakt likadant och vuxna som glömmer "en-stol-emellan". Oavsett vilka riskbedömningar som görs och vad man går ut med för förhållningsregler. Det ser nästan lika illa ut i affärer med mer space än arbetsplatser, förutom andningen då. Det kan inte vara lättare för dig att förhålla dig till människor överlag med den inställningen och bedömningen att andras observationer lutar mer åt känslomässiga utspel.
Jag har inte en enda gång ifrågasatt att folk är så duktiga i din omgivning som du påstår. Det brukar inte vara den egna erfarenheten ensamt som gör att man/du vill klä andras rapporter från golvet i ord som "upplevelser" och "människosyn", utan faktiska brister i förmågan att bedöma information, och det att värdera andras erfarenheter som likvärdiga dina egna.