Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Nu börjar tom den kanske störste alarmisten ge Sverige rätt..
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8379769/Professor-Lockdown-Neil-Ferguson-admits-greatest-respect-Sweden.html?ito=amp_twitter_share-top
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8379769/Professor-Lockdown-Neil-Ferguson-admits-greatest-respect-Sweden.html?ito=amp_twitter_share-top
www.dailymail.co.uk/news/article-8379769/Professor-Lockdown-Neil-Ferguson-admits-greatest-respect-Sweden.html
Du bör vara mindre skeptisk nu än innan.
Vi ser alla problematiken att ha stängt, det är inget som går att ignorera.
Och även om vi haft öppet så gott det går, så kommer detta ge enorma problem får vår ekonomi ändå.
Och vi får hoppas vi är duktiga på hitta andra vågen sen, så vi inte får en repris.
Dock tror jag inte detta, men vi kommer få en betydande smitta igen är min gissning avsett.
Men nu har äldrevården fattat vad detta handlar om, så där bör man lyckas bättre.
Man har ökat den basala vårdhygienen, och man msåte starta utbildningar för vården så man ökar kunskapen på mer än ett område.
Det jag säger när jag säger med det verkar som vi har gjort rätt, så tänker jag på ALLA aspekter och ett långt tidsperspektiv i tankarna.
Finns ingen anledning att tänka runt hörnet på denna smitta, då smittan är inte över på mycket mycket länge.
Dåliga nyheter för första vaccinet, för låg antal får ett skydd 50-75% bara.(Skydd = för lite antikroppar har skapats.)
Udda, men de ser de enorma ekonomiska problemen som hopar sig.
btw EU hjälper dom England på nått sätt nu?
För det låter inte rätt.
Jag tycker det är svårt att förstå sig på. Ni som är mer vana med såna modell, du eller fler, kan du förklara vad man egentligen ser på första bilden? Olika mutationer? Men varför är det så många olika punkter och olika namn? (jag har först valt Sverige innan jag tittat närmare på)
Och andra bilden - hur ser man skillnaden mellan smitta som har kommit till Sverige ifrån ett annat land och smitta som andra har fått av Sverige?
Exempelvis förklarar anonyn (A) att det är åt helvete att politiker styr regionerna. Vad menar hen då - att reginerna ska avskaffas och riksdag och regering ska styra sjukvård, kollektivtrafik med mera eller att man avskaffar demokratin på regional nivå och låter privata företag ta över?
Du vill alltså gå några steg längre än KD och SD som väl bara vill förstatliga sjukvården men inte avskaffa den demokratiska framröstade organisationen inom regionerna.
Ser man till misslyckanden så ligger väl kommuner som Stockholm hittills i absolut topp på den inte alltför hedrande listan.
Vill du avskaffa det lokala politiska inflytandet över kommuners verksamhet också?