klyban skrev 2021-02-22 13:24:27 följande:
Avgå Regeringen av gå Tegnell, har visat sig vara ett narrativ som saknar grund OCKSÅ.
Det var lite komiskt att man börjar om på resandet, där resandet helt plötsligt smittar och nått som förnekades var orsaken till vår smittspridning vi fick tidigt i pandemin.
Det finns bara en undran där, tror dom verkligen man ska glömma av sånt här?
Och även detta med introduktionen med nya strains, detta är helt normalt i en pandemi att en strain byts mot en annan.
Här i tråden har det ibland låtit som det är slutet på civilisationen och nått som man vet om med pandemier från början och med den erfarenheten man haft sedan innan med pandemier och hur det byter strains.
Dock detta med överdödligheten var oerhört intressant att ta del av, och det betyder att alla farhågor att vi räknar bra och många andra länder i Europa räknar inte så effektivt och många dör utan bli kodade som COVID-19 döda.
Sen att vi låg såpass långt ned i denna lista var lite förvånande måste jag dock tillstå och säga.
Och det är ett extremt underbetyg för många länder och hur satans dåliga de varit på att räkna och ha koll på vad folk dör i sina länder.
Ja, man kan t ex se att Österrike som brukar framhållas som ett föredöme i den här tråden har betydligt kraftigare överdödlighet än Sverige.
Dessutom kan man konstatera att moderatstyrda Region Stockholm står för en stor del av Sveriges överdödlighet.
Något som inte förvånar mig som bor i regionen och till och med haft det tvivelaktiga nöjet att träffa en del av de styrande i regionen. Något som fick mig att tänka på romanen "Dumskallarnas sammansvärjning"