Anonym (Proctor) skrev 2021-01-22 16:20:51 följande:
Du missar frågeställningen som var: varför är det så viktigt för dig exakt vad de högerextrema tycker. De är ju galningar, så klart de uttrycker galenskaper. Vad nytt?
Vad är då orsaken till att SD fick luft? Jo, det faktum att övriga partier tillåtit MP att styra invandringspolitiken. Är det så svårt att förstå att om man tagit tag i den frågan hade SD aldrig kommit in i riksdagen?
Din tanke att M och S ska gå ihop är lika absurd som om demokraterna skulle gå samman med republikanerna. Om så sker måste andra alternativ växa fram. Och frågan är om dessa kommer vara bättre än SD.
Därför att det inte alls är en omöjlighet att nästa regering bärs upp och blir beroende av ett galet parti.
Jag tycker att jag tjatat tillräckligt om att jag inte betraktar kritikerna av Sveriges pandemistrategi som högerextremister - men att högerextremister är kritiker av vår strategi.
Minns du inte grundskolans förklaring av A som en delmängd av B - att det inte innebär att B är en delmängd av B.
I Finland har man för övrigt en tradition av regeringssamarbete mellan partier som kan tyckas stå mycket långt från varandra politiskt. Det verkar inte fungera så illa, inga nyliberala avskaffanden av beredskapslager till exempel.
Jag tycker det finns en annan sida av M i Sverige, en vuxen sida, som innebär att det egentligen, om man bortser från politisk prestige, skulle vara precis vad Sverige behöver - ett M, S, C-samarbete alltså.
Gärna med Annie Lööf som statsminister.
Knäppgökarna skulle hursomhelst fortsätta att tro att jorden är platt och att Åkesson är den ende som kan hindra oss från trilla över kanten.