Pope Joan II skrev 2020-11-02 14:58:57 följande:
Vad fräckt av dig att först anklaga mig för att, likt dig, gå och handla livsmedelsbutik trots symptom och nu påstå att jag inte vet hur jag skulle agera "när jag inte varit i det läget". Jag har haft symptom som kunde vara Covid-19 under tiden som pandemin varat och jag höll mig verkligen till rekommendationerna (och var ännu försiktigare ändå samt under längre tid). Jag kollade senare om jag hade antikroppar, vilket jag inte hade.
Jag är förresten säker på att du gjort så gott du kunnat. Problemet är att det uppenbarligen är alldeles för många vars bästa verkligen inte är gott nog. Det är liksom inget ädlare att göra stick i stäv med hur vi förväntas och avkrävs att göra för att man "får panik" över att sakna förnödenheter än det är att ha andra skäl till att göra som du gjorde, utfallet av agerandet blir detsamma oavsett motivet.
Jag tvivlar på att graden av "tuffhet" har med hur allvarligt förlopp man riskerar att få att göra.
Synd om din man. Hoppas han klarar sig bra trots allt. Ännu så länge hinner de väl i alla fall med att vårda honom och andra. Det kan ju bli sämre med kapaciteten att göra det längre fram om folk fortsätter att hantera rekommendationerna efter eget omdöme.
Men tuffhet gör så att man kan hantera sjukdomen bättre.(Och eftersom du väljer att missförstå allt jag skriver, så pratar vi inte om sjukdomsförloppet, jag borde nog gjort mer förtydligar för dig, och med tanke på den historia du har med att missförstå så mycket.)
Kapaciteten är nog knappast ett problem idag, det ar det aldrig under toppen heller.
Men någon enstaka fick man flytta på.
Och att vi hade såpass många platser lediga, det beror på den strategi Sverige har.(Pratar nu om den strategi som FHM upprepat var PK jag sett)
Även anar jag att du attackerar andrea för ditt egna nöjes skull, men du vävt in det i "empati".
Allt man behöver skriva är krya på dig och om man måste skriva nått, men inte du inte!!!