FDFMGA skrev 2020-10-28 20:03:15 följande:
Mm, till hens försvar så är hen långt från ensam om att inte verka förstå skillnaden mellan sjukdomen och viruset som framkallar den.
Många säger ju corona rakt av, vilket jag förresten själv gör till vardags, däremot skulle jag nog inte ens med nattmössa på säga att covid-19 muterat, då skulle jag säga att SARS-CoV-2 - eller bara coronan - muterat.
Tyvärr tycks sjukdomen ha tagit fart igen, men lyckligtvis så finns det en helt annan beredskap och en betydligt större kunskap nu än i våras.
Jag samlat ihop det till en i princip och COVID-19, ett fåtal ggr så skriver jag corona.
Men visst är det intressant att man låtsas om att man inte vet vad vi pratar om helt plötsligt.
Sett tow blivit en sådan som droppar en onliner och drar sen, då argumentationen är ofta mycket vek eller inte ens alls ibland.
Folk bör inse de smittar igen, och börja vara bättre på distansera sig.
Som tur är det enkelt att hålla avstånd och anpassa sig och gå på tider där lite folk är ute.
Men en del har blivit så vana med COVID-19 att de inte tänker på den längre.
Finner det dock lite fundersamt att en del verkar överraskade att smittan stiger igen och nu när vi tvingas inomhus.