Padirac skrev 2020-11-08 00:12:08 följande:
Galenskap och trängsel finns säkert lite överallt, turligt nog är det inte så på de flesta platserna och för de flesta människorna hela tiden.
Jag läste förresten att SL sa att bilderna på trängsel i Stockholms kollektivtrafik inte var representativs för alla platser Vilket stämmer helt med de undersökningar som gjorts, att det till och från blir trångt på olika platser men att det i huvudsak funkar bra den mesta tiden.
Demonstranterna i den tyska staden hade tydligen tagit det hela till domstol och fått tillstånd läste jag också..
Jo, jag har hört om det på vanliga tyska nyheterna - som jag inte kollar regelbundet, men ändå då och då. Och det var så att myndigheterna hade tänkt sig att de måste få demonstrera, men så riskfritt som möjligt. Så de skulle få vara på någon stor parkeringsplats. Det var de dock inte nöjda med, de tog det till domstol och fick rätt där.
Jag har ju själv åkt kollektivt i Stockholm och det stämmer som du säger, det kan vara trängsel någon gång, men oftast fungerar det ganska bra. Det blev också långsamt lite fler människor och då gick man ju ut med att fler bör jobba hemma. Oftast var det lite väl många skolungdomar, men det kan ju variera beroende vilken sträcka man åker.