Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Yup, och det var ingen som motsatte sig smittsamheten var hög.
Så vad är din poäng?
För din bongtrumma var ju det farligt också och du förekom faktan.
Yup, och det var ingen som motsatte sig smittsamheten var hög.
Så vad är din poäng?
För din bongtrumma var ju det farligt också och du förekom faktan.
"The US on Thursday had more than 580,000 new Covid cases, the second time this week that the country has broken its record for daily Covid cases, according to New York Times data. But over the past two weeks, while the number of Covid cases in the United States has increased by 181%, the number of hospitalizations has increased by 19% and the number of deaths has decreased by 5%."
www.theguardian.com/us-news/2022/jan/01/us-covid-case-counts-omicron
Din första bongotrumma var det livsfarligt och värre än Delta.
Att det var smittsamt det visste vi tidigt, så vad är argumentet vart är poängen?
Eftersom min fråga inte har med engelska och göra, så är det redundant och göra.
Kanske när scenariot faktiskt överstigit FHM´s värsta scenario, det är först då man kan säga nått, även om man säger inget i början.
Då syftet är att skapa 3 arbetssätt i förväg.
Att du vill prata om annat berättar att du tycker det var pinsamt med missat scenariona inte alls var överträffade.
Dock är en sak klar, jag tänker då inte börja prata om annat än scenarion i den frågeställningen som varit.
Du avslutar med en svartvit mening, kan du förklara vad det ska berätta.
Undrar då detta med att pandemivirus övergår till bli ett förkylningsvirus, det har jag nämnt många ggr i tråden.
Men det är väldigt talande när ,man övergår till semantik istället.
Så det är bara du som tror detta "Vad menar du med avslutar pandemin? Tror du att SARS-CoV-2 kommer att försvinna i och med omicron?" och ingen annan än du.
Dagarna innan nyårsafton var den svenska smittspridningen uppe och snuddade vid rekordnivåer. Den 29 december var antalet nya fall uppe i den näst högsta nivån som någonsin uppmätts.
Den kraftiga ökningen tros bero på den mycket smittsamma omikronvarianten och är avsevärt högre än Folkhälsomyndighetens värsta framtidsscenarion. 11 av 21 regioner, över hälften, varnar för en ökad smittspridning efter jul- och nyårshelgerna, rapporterar DN
Du berättar bara att du inte förstår syftet med scenariona, och nu känns det även som komik och när det går på repeat och när det faktiskt är högre.
Det är faktiskt oerhört intressant att du inte förstår ett arbete som detta och syftet med scenarion., är det medvetet?
Och som sen Padirac säger, alla visste att det troligtvis kom en mutation som Omikron, men ingen kan veta när.
Måste vara jobbigt när allt blir till politisk agenda för dig, och detta mot en myndighet som bevisligen gjort ett fantastiskt och gigantiskt jobb tillsammans med den svenska invånarna, som man sett i hur Sverige sjunkit som en gråsten i per capita döda, ifrån katastrofala 8:e pga den intala smittan var så hög här och till fantastiska 57:e platsen i jämförelse.(Och nu det är du börjar jämföra de som inte delade vår hand vi blev tilldelad, och den säger inget.)
Du glömde av att berätta också, så vad du menar är det ingen som vet.
Och någon hjälp behövde jag aldrig ropa efter, då Padirac gav det före jag posta.
Missade du det?
Vi har förklarat detta med scenario i årtal, och ändå ska det missförstås.
Och då berättar du att inte förstår syftet med scenariona är.
Det roliga i denna historia var att du kom flera dagar för tidigt och påstod samma sak, och fast än vi inte ens var där.
Som du förstår, syftet är inte räkna exakt hur många som kan bli smittade, utan det har med andra saker och göra.
Har du inga myndigheter där du bor som jobbar för din hälsa?
Eller vad är det som gör att scenarion är så svåra att förstå syftet med.
Hur kommer det sig att du efter såpass lång tid inte vill förstå scenarion de ställer och syftet med detta är det fortsatt arbetet, som börjar före man är vid respektive scenario.
Och senast klustret talade om scenarion, så glömde man av det scenariot som det blev.
Varför fortsätter detta tills nu, man borde lärt sig något sedan sist.
Och din person är irrelevant inför FHM´s scenarion, lika så min person.