Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ja, det var ju ingen stor överraskning att man skulle återfinna inte mindre än tre Ullaredsbesökare i den här tråden.
Ekot rapporterar om stor trängsel på bussarna i Uppsala. Det är ju olyckligt om de nya skärpta rekommendationerna inte får genomslag där. Men det kan ju förstås också vara så att media överdriver och ljuger - märkligt bara att de alltid gör det åt just det hållet. Det har vad jag förstår inte funnits anledning att misstänka vare sig dem eller för all del myndigheterna för foul play när det rapporteras om hur fint folk sköter sig och mycket annat. Vet inte vem det är i tråden som brukar tjata om bekräftelsejäv?
I Stockholm har det ibland också varit lite väl mycket folk i bussar, tunnelbana, pendeltåg. Men vad ska folk göra om de måste till jobbet? Min man väntade på nästa tåg, man ser till att gå på där det inte är så mycket folk, och vi har haft mask hela hösten också.
Ofta är det ju skolbarnen (-ungdomar) som glömmer bort att hålla avstånd. Nästan alltid, och oftast just tonåringar. Det kanske är just på min sträcka som det är en del skolbarn, men det är det jag ser. Alla andra sätter sig på varannan plats, annars står de.