Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här med att man måste topsa sig själv på exempelvis teststationer. Jag undrar om inte det resulterat i massa falska negativa test.
Jag har gjort massa test för att jag befunnit mig i sammanhang som kräver test innan man får komma in. Då har det varit en sköterska på plats som vispat omkring rejält i snoken. När jag gjort på mig själv och barnet hemma i samband med symptom så upplever jag att jag absolut inte fixar att få till samma brutalitet på mig själv och barnet tillåter det definitivt inte. Hade det inte varit bättre om man kunnat få hjälp med själva provtagningen på teststationer som de gör i andra länder.
Nån på vårdcentralen berättade för mig att nästan hälften av de som testat sig och sedan kom till dem sedan ändå var positiva då de inte utfört testet korrekt. Jag misstänker att det sprungit omkring massa positiva människor ute på stan efter att de fått ett falskt negativt svar och att detta bidragit till sveriges situation.
Jag skulle aldrig lita på en test jag gör själv ? fast skulle antagligen vara brutalare än nödvändigt och göra illa mig!
Där jag bor har dom lyckats skramla ihop tex en massa vårdstudenter (går utbildningar till läkare, sjuksystrar etc) som hjälper till att göra tester. Litar då mer på dem.
Ja, det lär ju har förbättrat statistiken i Sverige.
Här kan man också testa sig tex en lördag och få svar på söndagen, det har jag hört är ovanligt i Sverige (eller förekommer inte?).