BF Januari 2021
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
Aha, förstod på vår läkare att det inte var något ultraljud tillsammans med Nipt, hoppas vi också får det i så fall. Jag håller med om att det är bättre att få veta så tidigt som möjligt. Förstod också att man kan få reda på könet redan då om man vill, så det kollar vi nog :)
Man kollar alltid med ultraljud innan nipt så man ser hur många foster det är i magen.
Jag går in i vecka 12 nu i helgen eller så gick jag in i går. Har två olika appar nämligen haha.! Jag mår fortfarande jätte illa om jag inte tar mina receptbelagda illamående tabletter. Hur mår du sj?
Är det nån mer som gått in i vecka 11? Hur mår ni och känner ni av något? :)
Tack snälla. Det hoppas jag också. Dessvärre så tycker jag att blödningen avtar nu och då är det massa rester kvar som inte kommit ut...
Just nu är det riktigt tufft... Har tagit mig ut från toaletten på sjukhuset efter att ha suttit där och tokgråtit i över 30min. Sitter ute nu och nu kommer tårarna i omgångar, försöker tänka att det kommer gå bättre nästa gång. Att fostret inte utvecklades som det skulle och att det var bättre att det hände nu än senare i graviditeten.
Kommer även få göra utredning eftersom jag nu haft 3 missfall i rad... Men det hjälper ändå inte mot att världen rasat just nu.
Jag går in i vecka 12 nu i helgen eller så gick jag in i går. Har två olika appar nämligen haha.! Jag mår fortfarande jätte illa om jag inte tar mina receptbelagda illamående tabletter. Hur mår du sj?
Jag är bara i v.8 (bm tror v.9) men har redan fått mage (bör vara tarmarna), men magen är större än jag var fullgången med båda mina döttrar (hade typ ingen mage alls med dotter 1, liten med dotter 2).
Haft väldig växtvärk och illamående (led av illamående under hela graviditeten med båda döttrarna) så jag sista veckan inte fått behålla mycket.
Känner mig trött och orkeslös! ????
Ajdå det lät inte kul! Så har jag känt till och från sens jag plussade, att nått är fel. Speciellt efter allt man läser om missfall och allt som hör de till. Bokade till och med ett tidigt ultraljud privat i Gbg nu på torsdag, vill se så att allt verkligen är som det ska Når ska ni göra ert första?
Ne min gravidmage stans inte alls. Dock så är jag väldigt svullen i den vanliga magen eller vad man ska säga haha. Ser nere vid blygdbenet att det börjar buckla ut lite, men inte så att någon annan än jag skulle märka det.
Men jag hoppas att det kanske börjar synas hyfsat snart :) Så slipper jag bara så plufsig ut haha!
Kul! Förutom illamåendet dock... jag går in i v. 12 på onsdag :)
Jag har mått sådär ganska länge med att jag fått blodsockerfall varje morgon och varit väldigt trött men annars har det ändå varit helt ok! Bara svårt att komma igång på morgonen. Tycker att vecka 11 har varit rätt seg. Tycker inte jag känt så mycket symtom eller haft känslor och då blev jag orolig att nåt stannat av men nu i natt har jag snarare haft som en ?fladdrande? känsla i magen så någonting ligger det ju där :) min mage har blivit väldigt synlig faktiskt, ser gravid ut. Hur ser det ut för dig?
Jag gjorde ett privat ultraljud här om dagen, fick se en liten böna med pickande hjärta <3 Hen var 6+6, så mitt datum blir flyttat bak några dagar till 30 jan.
Jag gör Nipt utan Kub först, ska göra det imorgon! Vad jag har förstått så erbjuder de flesta, men inte alla mottagningar ultraljud först. Jag hörde ju hjärtat slå i onsdags, men ska bli spännande att se, även om det inte syns så mkt än. Hoppas att allt är bra, sista veckan har jag börjat glädja mig åt graviditeten mer än jag borde, kan inte ropa hej än.
Jag gör Nipt utan Kub först, ska göra det imorgon! Vad jag har förstått så erbjuder de flesta, men inte alla mottagningar ultraljud först. Jag hörde ju hjärtat slå i onsdags, men ska bli spännande att se, även om det inte syns så mkt än. Hoppas att allt är bra, sista veckan har jag börjat glädja mig åt graviditeten mer än jag borde, kan inte ropa hej än.
Jag gjorde ett privat ultraljud här om dagen, fick se en liten böna med pickande hjärta <3 Hen var 6+6, så mitt datum blir flyttat bak några dagar till 30 jan.