BF Januari 2021
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
Nu har jag tydligen andra symtom.... jätte ont i huvudet och svettig. Någon annan som känner så???
De flesta graviditeter går bra får du tänka!
Det är blodprov man tar för att se att hcg ökar som det ska = frisk graviditet. Jag går privat för det och de ville göra det innan de förlänger mina recept på Lutinus och Trombyl som jag tar pga de tidigare missfallen...för att stötta en graviditet. Ska även lämna prov för min sköldkörtel idag då jag har Hypotyreos och om värdena ligger högt ökar missfallsrisken, så blir en del kontroller för mig i tidig graviditet. Hade även ett utomkvedshavandeskap i november (trots spiral, var i v9 och min äggledare sprack), så jag får vul när jag är i v 7+5 för extra koll att det sitter rätt.
Är chockad att min gamla sargade kropp med bara en äggledare lyckades bli gravid på första försöket ! Går det dåligt så vet jag iaf att jag fortfarande KAN bli gravid vilket oroat mig efter den operationen...så det är isf positivt. Men hoppas såklart vår lilla kotte mår bra <3
Hur många lutinus om dagen tar du? Har själv fått lutinus utskrivet och fick morgon och kväll till mig men när man läser verkar det vara rätt vanligt med 3 ggr/dag också.. :)
Jag ska ej ta 3 ggr/dag men tar bara morgon + kväll pga kladdet...tror garanterat det räcker, gjorde så sist med.
Sorry Danni83, kopierade fel och missade dig. Här är den senaste listan:
31 december: Lisa, 35 år, 7e barnet.
1 Januari: Frisko, 28 år, 1:a barnet
2 Januari: Jessyhs, 30 år, 2:a barnet
3 Januari: jagärsåotålig, 29 år, 1:a barne
4 Januari: Huipph, 26 år, 1 barnet
5 januari: ch90, 30 år, 1:a barnet. Novis1991, 29 år, 1:a barnet.
6 januari: snobi, 34 år, tredje barnet,
Staus 34år, 2:a barnet.
10 januari: Idorina, 30 år, 2:a barnet
11 januari: Tildurrr, 23år, 2:a barnet
12 januari: Kristina27, 27 år, 1:a barnet
13 januari: Lillaplupp, 27 år, 1:a barnet
14 januari, LucyLoo, 31 år. 2:a barnet. Linköping
14 januari: Utvandraren2, 36 år, 2:a barnet
16 januari: sandra88, 31 år, 1:a barnet, Linköping
17 januari: Blirdetenfyra, 35 år, 4:e barnet
19 januari: tessibessi, 30 år, 1:a barnet
20 januari: Äit, 36 år, 4:e barnet
21 januari: blommaren, 29 år, 2:a barnet
21 januari: Linxi, 28 år, 1:a barnet
22 januari: Nykär15, 43 år, 4:e barnet
24 januari: AndraSladdis, 40 år, 2:a barnet
25 januari: NiMi12, 41 år, 2:a barnet. Danni83, 36 år, 4:e barnet.
26 januari: Cykelstöld, 32 år. Första barnet. Eskilstuna
Hej,
jag hade en blödning imorse, inte mycket och det har avtagit nu men ändå orolig. Pratade med bm och hon sa att det är alldeles för tidigt för att säga om det är början på mf eller en helt vanlig normal blödning i början av grav. Jag kan boka in ett tidigt vul på gyn så jag tänkte vänta någon vecka och se vad som händer, för tidigt för att se några hjärtljud nu. v 4+1 idag.
Välkomna alla nya och grattis till plus.
Hej,
jag hade en blödning imorse, inte mycket och det har avtagit nu men ändå orolig. Pratade med bm och hon sa att det är alldeles för tidigt för att säga om det är början på mf eller en helt vanlig normal blödning i början av grav. Jag kan boka in ett tidigt vul på gyn så jag tänkte vänta någon vecka och se vad som händer, för tidigt för att se några hjärtljud nu. v 4+1 idag.
Om det är denna du menar, så är det jag som har skapat den :)
Jag har bf 13/1! Var hos barnmorskan idag. Nu känns det lite mer verkligt :) den där gruppen ?bf januari 2021? är det någon här som har skapat den? På fb alltså! Ansökte om att gå med den i den :)
Hej,