• mhansen

Han stöter bort min dotter

Hej,

Varning för långt inlägg.....

Behöver utomståendes råd o syn på det....

Jag blev tillsammans med min sambo för två år sedan. Jag har två barn sedan tidigare och detta funkade jätte bra. Men efter jag blivit gravid började min sambos och min dotters relation bli dålig. Efter vårt gemensamma barn fötts har det blivit total katastrof.

Jag hade varit mer ?förstående? om han stött bort båda mina barn när han fick ett ?eget?. Men nu är det bara min dotter, sonen gör han gladeligen saker med. Skojar och har kul.

Men min dotter snäser han åt, säger nej om hon vill följa med sonen och sambon ut å cykla ex. vis. Är på henne hela tiden. ?Gör si, gör så?

Kan komma ut med händerna i sidorna o ?Jaha, vem är det som glömt spola? o titta menande på henne....

När jag påtalat detta blir han irriterad och tycker att han ändå ?försöker fast han tycker hon är jobbig?.

Min dotter har vid flera tillfällen nu varit ledsen, frågat vad det är för fel på henne. Varför han aldrig vill vara med henne osv. Mitt mammahjärta GRÅTER!!

Känner mig arg, besviken och ledsen över hur han hanterar situationen. Och att han inte kan sätta sig in i min dotters situation. Utan bara viftar bort det.

Han har blivit helt förändrad det senaste året, nu har han blivit ett negativt kontrollfreak men samtidigt otroligt LAT! Han gör typ ingenting längre. Jag fixar allt med städning, hem osv men även hela trädgården med häckklippning, gräsklippning. ALLT. -O när jag kommer in så frågar han ?vad det blir för mat? !

Han har aldrig någonsin tagit vårt barn på natten trots att han bara flaskmatas. Han sover istället på soffan sedan 3 månader tillbaka o gnäller sen om att HAN är trött när jag varit uppe hela nätterna med bebisen.

Det var inte denna jag blev kär i och känner mig så lurad. Känner inte att jag vill fortsätta med honom. Men vår son är bara fem månader och jag känner mig bara urlakad. Jag vet precis vad en separation innebär och hur mycket det kräver psykiskt.

Samtidigt kräver den vardag vi lever i nu massor av mig psykiskt ändå.....

Påtalade jag inte visste om jag kunde fortsätta i en sån här relation och dagen efter frågade han om det verkligen va så illa och grät. Men jag tycker inte att man kan bete sig illa mot den andras barn, säga att hen är jobbig osv och förvänta sig att man ska vara kär och galen i honom ändå?

• Svar på tråden Han stöter bort min dotter
  • Anonym (Helena)

Men vänta lite här nu...du skriver att du har varit ihop med den här killen i TVÅ ÅR. Och ni har redan en fem månaders bebis så du borde ha varit gravid under ena halvan av dom här två åren. Och nu vill du separera igen, med en fem månaders bebis i ekvationen. Utan att gå i parterapi. Du har redan gått igenom en separation med barn. Det här blir din andra. Går det inte väldigt snabbt i vändningarna för dig? Jag försöker inte ursäkta din sambos beteende. Han behöver vakna upp och skärpa till sig rejält om ni ska fortsätta. Bara säga att ge det en chans i parterapi innan ni bestämmer er definitivt. Bonusfamilj är supersvårt att rodda, svårare än kärnfamilj. Din sambo kanske har drabbats av en förlossningsdepression (något även män får). Jag stannade kvar i min bonusfamilj och vi har gått i parterapi. Det har varit GULD värt. Även om vi skulle separarera så har vi mycket bättre förutsättningar att samarbeta numera för vi förstår varandra. 

• Anonym (Jag)
    mhansen skrev 2020-04-21 12:43:42 följande:
    Fast det kan ju inte hindra mig från att låta henne gå dit och lätta sitt hjärta.
    Nej, men du får väga in risken att hamna i en utredning.
    Är det värt det?

Ska det behöva ske för att din "man" inte kan bete sig som folk?
  • Drottningen1970
    Anonym (Jag) skrev 2020-04-21 12:21:55 följande:

Du är medveten om att kuratorn högst troligt anmäler oro till soc va?

Det vore väl toppen. Då kommer den elaka mannen att få en rejäl spark i baken och familjen måste söka stöd.
  • Drottningen1970

Det är inte parterapi som denna familj behöver utan familjebehandling där även barnen blir inkluderade och får stöd.

• viseversa

Omg han mobbar ditt barn. Frysewr henne ute beter sig som ett jävla svin så hon märker det och till och med blir ledsen. Lämna illa kvikt. Det kommer ge ditt barn men för livet om, du inte tar hennes parti här. Vilket as han är. och var tydlig medc VARFÖR du dumpar honom också så han fattar att det inte lönar sig att vara ett elakt svin.

• Anonym (Jag)
    Drottningen1970 skrev 2020-04-21 15:38:38 följande:
    Det vore väl toppen. Då kommer den elaka mannen att få en rejäl spark i baken och familjen måste söka stöd.
    Om det ändå vore så soc fungerade så...
  • pyssel
    Drottningen1970 skrev 2020-04-21 15:41:07 följande:

Det är inte parterapi som denna familj behöver utan familjebehandling där även barnen blir inkluderade och får stöd.

Ja, definitivt det som behövs.
    Anonym (Jag) skrev 2020-04-21 17:30:56 följande:

Om det ändå vore så soc fungerade så...

I en mängd kommuner så gör det.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Jag)
    pyssel skrev 2020-04-21 17:54:29 följande:
    I en mängd kommuner så gör det.
    Oavsett så är det onödigt att riskera det.
  • pyssel
    Anonym (Jag) skrev 2020-04-21 17:56:35 följande:

Oavsett så är det onödigt att riskera det.

Så var det igång igen.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Jag)
    pyssel skrev 2020-04-21 18:21:34 följande:
    Så var det igång igen.
    Oj då, var det så känsligt?
    Jag skriver inget mer om det nu, det jag ville ha sagt är sagt.
    Hoppas ts tar åt sig bara.
Svar på tråden Han stöter bort min dotter