• Anonym (Kassen)

Kvinnor bättre i sängen

Såg det här i en annan tråd:

Att vara välutrustad innebär att man har en hjärna som är större än kuken. Tyvärr är inget vanlig fenomen. Men de männen finns faktiskt på riktigt. Hjärta

Att män är värdelösa på allt som gäller sex hör man ofta kvinnor säga.
    Kvinnor är bättre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor bättre i sängen
  • Anonym (Inte samma kroppar)

Plus kvinnor i allmänhet har nog lättare att vara duktiga sängen då kvinnor brukar inte tvingas leva i ofrivilligt celibat på samma sätt som männen och kan på det sättet träna mer och få mer erfarenheter av sex  På grund av det så håller nog kvinnor generellt sett högre lägsta nivå än männen. 

• Smecker
    Anonym (Tjej som är dålig i sängen) skrev 2020-03-19 18:39:29 följande:
    Jag vill ju inte vara en knulldocka utan någon som är bra i sängen. Men det är svårt, för att bli bra på något måste jag få öva. Jag har blivit dumpad redan efter några månader i bägge mina längre relationer, och direkt efter sex första gången jag hade det. Det är liksom den erfarenhet/övning jag har, utöver det har jag testat med en tjej men jag gillar inte det och det kändes helt fel. Jag vill inte ha engångssex/KK utan vill känna mig trygg, uppskattad, älskad osv. så det är svårt att öva. Jag är duktig med banan, kan få ner den en bra bit, men jag vet inte om det skulle funka i verkligheten.

Jag har liksom inget att erbjuda en man heller. Jag ser bra ut, det är liksom det enda positiva med mig. Jag är tråkig, fantasilös, ointressant, varken smart eller rolig och saknar personlighet. Det är inget jag enbart säger själv, det har jag fått bekräftat. Jag är väl en knulldocka då, både i sängen, till utseendet och beteendet. Begagnad men välbehållen och sparsamt använd.

Skall nog skaffa Tinder och skriva det där som presentation.
    Det är ju så oerhört individuellt vad som är "bra i sängen". Det finns ingen mall 1A som passar alla, så det som allt handlar om är kompatibilitet. Vissa passar man bättre med, andra passar man inte alls med. Vad en kille anser vara "bra i sängen" kanske jag anser vara "dötrist", och vice versa.

Men ja, övning ger ju färdighet. Och du låter inte så värst tråkig, vilket egentligen är helt omöjligt att bedöma såhär över internet. Detsamma gäller med "tråkig" som med "bra i sängen", allt handlar om kompatibilitet och kontext.

Du får PMa mig så fixar jag en oberoende bedömning Flört
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Swing for fun)

Som bisexuell vill jag nog säga att man har större chans att få bra sex med en kvinna än en man men det finns absolut män som är lyhörda och inkännande. Bra sex för mig handlar mycket mer om närvaro och ordlös komunikation än rent mekaniskt kunnande och där är kvinnor generellt sätt mycket bättre. Sedan spelar självklart personkemi och annat in, finns ingen standardmall som passar alla. Har förmodligen skrämt många män genom åren med att vara krävande och veta vad jag vill och inte ha det minsts problem med att uttrycka det. Många män säger sig vilja ha kvinnor som tar för sig men när dom träffar på en kvinna vet vad hon vill så är det väldigt känsligt och tas som kritik när man talar om eller visar vad som fungerar och vad som absolut inte fungerar för mig.

• Anonym (Nej)

En man har aldrig kunnat tillfredsställa mig vid sex, vet inte om en kvinna skulle kunna det? Men jag antar det eftersom en kvinna vet ju hur en vagina fungerar till skillnad från en man som inte har ngn aning om vart klitoris sitter hehe. 

• Merkel
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-20 15:09:04 följande:

En man har aldrig kunnat tillfredsställa mig vid sex, vet inte om en kvinna skulle kunna det? Men jag antar det eftersom en kvinna vet ju hur en vagina fungerar till skillnad från en man som inte har ngn aning om vart klitoris sitter hehe. 

Kan du berätta var den sitter till mannen du har sex med Då blir han kanske bättre på sex
  • Vattumankillen

Kan också bero på att sex inte är en rättighet och man själv har ansvar för sin egen njutning.
  • Anonym (Nej)
    Merkel skrev 2020-03-20 17:16:07 följande:
    Kan du berätta var den sitter till mannen du har sex med Då blir han kanske bättre på sex
    Det har jag gjort, antingen fattar han inget eller så bryr han sig inte. 
  • Anonym (Nej)
    Vattumankillen skrev 2020-03-20 17:23:31 följande:
    Kan också bero på att sex inte är en rättighet och man själv har ansvar för sin egen njutning.
    Jag hade gärna avstått sex om det inte vore för att partnern vill ha sex. 
  • Anonym (Kassen)

Marcy i Californication efter att ha haft sex med en annan kvinna:

Do you know how hard it is to get a girl off? It is like disconnecting a bomb. I mean, there?s all these wires and shit down there. Who knows which one you?re supposed to cross or pull. Plus, the studies show that the female orgasm is, like, what, 99% mental. Who has time for that?!
  • Anonym (Kassen)

till skillnad från en man som inte har ngn aning om vart klitoris sitter hehe. 

I första avsnittet av Californication så har Hank sex med en kvinna som berättar att hennes kille inte vet var klitoris sitter. Hank är vänlig nog att ge killen vägledning, 2 min in i videon.

">

• Merkel
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-20 20:39:27 följande:

Det har jag gjort, antingen fattar han inget eller så bryr han sig inte. 

Vad tråkigt Vill du ha penetrerar din klitoris och han inte gör det så är han inget att ha
  • Anonym (Nej)
    Merkel skrev 2020-03-20 22:00:38 följande:
    Vad tråkigt Vill du ha penetrerar din klitoris och han inte gör det så är han inget att ha
    Då är i sådana fall inga män något att ha, iaf inte dem som jag har träffat. Ingen har brytt sig om klitoris. 
  • Merkel
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-20 22:05:17 följande:

Då är i sådana fall inga män något att ha, iaf inte dem som jag har träffat. Ingen har brytt sig om klitoris. 

. Har alltid försökt få ur kvinna vad hon gillar och försökt följa det. Vissa kvinnor har så känslig klitoris att dom gillar inte att man penetrerar det
  • Merkel
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-20 22:05:17 följande:

. Har alltid försökt få ur kvinna vad hon gillar och försökt följa det. Vissa kvinnor har så känslig klitoris att dom gillar inte att man penetrerar det
  • Anonym (Hm)
    Merkel skrev 2020-03-20 23:00:59 följande:
    Tror ingen kvinna gillar att du försöker penetrera klitoris, du behöver nog läsa på om kvinnlig anatomi innan du försöker ha sex nästa gång!
  • Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Inte samma kroppar) skrev 2020-03-19 23:02:59 följande:

Plus kvinnor i allmänhet har nog lättare att vara duktiga sängen då kvinnor brukar inte tvingas leva i ofrivilligt celibat på samma sätt som männen och kan på det sättet träna mer och få mer erfarenheter av sex  På grund av det så håller nog kvinnor generellt sett högre lägsta nivå än männen. 

Är ju sant. Förslag finns det ju. Men sex med nya partners blir inte alltid någon höjdare och dessutom så vill jag ha säker sex.

Mest penetration då alltså med gummi. Slick och sug går helt bort.

Jag gillar inte att ha sex med "random guy" så det blir väldigt sällan. Senast var i juni förra året....
  • Perjonsson

Män är bättre lika väl som vi kör bil bättre för att generalisera.

Varför. Jo vi visar intresse, kommer med förslagen, tar intiativen medan damen är passiv och bara följer med.

Tyvärr tråkigt att i det jämställda landet med feminismen ska kvinnan tillåtas detta.

Skärpning

Svar på tråden Kvinnor bättre i sängen