Har du hamstrat pga Coronaviruset?
I Corona-tider...
I Corona-tider...
vilka?
Nej, uppmaningen att ha en buffert är inga fantasier. Rekommendationen, sedan många år, är att alla bör ha en buffert med livsmedel och förnödenheter som räcker i 3 månader. Så, att fler människor äntligen börjat att förstå detta skall de absolut INTE ges skit för. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Har alltid hamstrat mer eller mindre så corona har inte påverkat min nivå av varor hemma.
Är nog tålamodet och tandkräm som tryter först tror jag...
Varför bunkra upp när det finns gott om både mat och andra varor, och det dessutom går att beställa hem, om man nu skulle bli sjuk själv? Nu blir jag utan saker eftersom det är helt tomt i affärerna, och ja, jag är lite bitter.
Varför bunkra upp när det finns gott om både mat och andra varor, och det dessutom går att beställa hem, om man nu skulle bli sjuk själv? Nu blir jag utan saker eftersom det är helt tomt i affärerna, och ja, jag är lite bitter.
Ja nu snackar vi rädda det som rädda går!
www.imgur.com/nY7mrQ3
Ja nu snackar vi rädda det som rädda går!
www.imgur.com/nY7mrQ3
Rapport från stormarknaden där jag gjorde sedvanliga veckohandlingen för några timmar sedan:
1. Risgången var helt tömd på allt utom Uncle Bens.
2. Kycklingfrysen var helt tom.
3. Det fanns hur mycket sill, lingonsylt, skinka, bacon, vinbärsgele, fisk, blodpudding och falukorv som helst.
Har veckohandlat som vanligt, men köpt större förpackningar av varorna så jag vet att vi har. Sen har vi redan ett lager med konserver o soppor inför en kris
Kondomerna var slutsålda på apoteket igår!
Det kommer födas många barn om 9-10 månader...