• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?
  • Limeblad

Nej, handlar som vanligt. Kommer dock köpa en förpackning med toapapper med lite marginal så att jag inte riskerar att stå helt utan.

• uhsumkat
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 14:05:19 följande:
    Vad menar du med hamstra? Onskar jag köpt handsprit medan det fanns, har istället köpt 10 flaskor flytande tvål. En person hade tydligen (i USA) åkt runt och köpt upp 17000 flaskor handsprit bara i sin stat för att kunna göra sig en hacka på ockerpriser i andrahandsförsäljning, och det finns sakert fler som han. DET kallar jag hamstra, inte köpa 10 flaskor.
    Att köpa 10 flaskor handsprit ÄR att hamstra. Det är inte lika stor omfattning det du beskriver men det är ändock samma sak.
    Du förstår, två fel gör inte ett rätt, ett litet fel blir inte mindre fel bara för att någon annan gör ett mycket större fel.

• Limeblad
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 14:05:19 följande:

Vad menar du med hamstra? Onskar jag köpt handsprit medan det fanns, har istället köpt 10 flaskor flytande tvål. En person hade tydligen (i USA) åkt runt och köpt upp 17000 flaskor handsprit bara i sin stat för att kunna göra sig en hacka på ockerpriser i andrahandsförsäljning, och det finns sakert fler som han. DET kallar jag hamstra, inte köpa 10 flaskor.

Att köpa tio flaskor kallar jag att hamstra. Allt som är att köpa på sig mer än man brukar och behöver inom närmsta tiden är att hamstra för mig.
  • uhsumkat
    Limeblad skrev 2020-03-15 14:09:06 följande:
    Allt som är att köpa på sig mer än man brukar och behöver inom närmsta tiden är att hamstra för mig.
    Precis så!
  • Tow2Mater
    Limeblad skrev 2020-03-15 14:09:06 följande:
    Att köpa tio flaskor kallar jag att hamstra. Allt som är att köpa på sig mer än man brukar och behöver inom närmsta tiden är att hamstra för mig.
    Ok, då hamstrar  99% av alla där jag bor.
  • Tow2Mater

Du måste också forstå att "närmsta tiden" är relativt; man har blivit ombedda att se till att man har så man kan klara sig i typ tre veckor iallafall. Det vill de flesta, speciellt ifall det blir karantänsituationer som vi sett i många länder redan.

• Limeblad
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 14:13:14 följande:

Du måste också forstå att "närmsta tiden" är relativt; man har blivit ombedda att se till att man har så man kan klara sig i typ tre veckor iallafall. Det vill de flesta, speciellt ifall det blir karantänsituationer som vi sett i många länder redan.

Använder ni en halv flaska tvål per dag?
  • Boobiesarepoetryinmotion

Köpte en påse jordnötter och en sexpack...man vet ju aldrig hur allvarligt läget blir

• Tow2Mater
    Limeblad skrev 2020-03-15 14:43:38 följande:
    Använder ni en halv flaska tvål per dag?
    Vi har blivit ombedda att tvätta händerna ofta; efter man kommer in/hem, innan man lagar mat och innan man äter måltider, efter toabesok. Så ja.det går åt.
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 15:10:30 följande:

Vi har blivit ombedda att tvätta händerna ofta; efter man kommer in/hem, innan man lagar mat och innan man äter måltider, efter toabesok. Så ja.det går åt.

Det är något de flesta människor gör till vanligt....
Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?