• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 22:18:15 följande:

Jahopp, så stänger alla restauranger och pubar imorgon där jag bor (USA), bara de som har take-out kommer fortsätta ha öppet. Kommer bli mycket McDonalds, hoppas deras leveranser håller. Trycket på mataffärer kommer öka ytterligare.

USA är rätt sena med tt stänga pubbar och restauranger...

Jag trodde du hade bunkrat mat? Så varför McDonalds? Ingår det att äta onyttigt enbart för att andra restauranger har stängt?
  • Anonymm20

Jahopp, så stänger alla restauranger och pubar imorgon där jag bor (USA), bara de som har take-out kommer fortsätta ha öppet. Kommer bli mycket McDonalds, hoppas deras leveranser håller. Trycket på mataffärer kommer öka ytterligare.

Jag trodde du hade bunkrat mat? Så varför McDonalds? Ingår det att äta onyttigt enbart för att andra restauranger har stängt?
  • Anonymm20

• Pentra
    uhsumkat skrev 2020-03-15 16:35:47 följande:
    Du påstår det i lite olika trådar men nej, det är ingen rekommendation utan något du fantiserat ihop alldeles själv. Rekommendationen är att leva OCH handla precis som vanligt. 

Nej, uppmaningen att ha en buffert är inga fantasier. Rekommendationen, sedan många år, är att alla bör ha en buffert med livsmedel och förnödenheter som räcker i 3 månader. Så, att fler människor äntligen börjat att förstå detta skall de absolut INTE ges skit för. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Tow2Mater
    Anonymm20 skrev 2020-03-15 22:21:33 följande:

Varfor tror du jag har bunkrat mat? Jag handlade i tordags, skrev ett inlägg om vad som fanns i affären och vad som var slut. Ar det det du minns?

McDonalds är en av de storsta kedjorna som har take-out/drive thru, och därmed inte stänger.
  • Tow2Mater
    Anonymm20 skrev 2020-03-15 22:21:33 följande:

Vad mera du med sena? Jämfort med vad? Har Sverige stänt sina?
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-16 00:21:38 följande:

Varfor tror du jag har bunkrat mat? Jag handlade i tordags, skrev ett inlägg om vad som fanns i affären och vad som var slut. Ar det det du minns?

McDonalds är en av de storsta kedjorna som har take-out/drive thru, och därmed inte stänger.

Därför att ditt första inlägg antyder det.

Ja, jag vet vad McDonalds är. Jag ställde frågan varför det helt plötsligt blev så viktigt med skräpmat/onyttog mat?
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-16 00:23:02 följande:

Vad mera du med sena? Jämfort med vad? Har Sverige stänt sina?

Jämfört med andra länder.
  • Tow2Mater
    Anonymm20 skrev 2020-03-16 00:31:18 följande:
    Jämfört med andra länder.
    vilka?
  • LillaTjockaBertil

Nja kanske inte hamstrat men frysen och skafferiet är lite mer välfyllda än vad de brukar vara. Målsättningen är att klara 2 veckor om vi behöver sätta oss i karantän pga Covid-19.

Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?