• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?
  • Anonymm20
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 15:10:30 följande:

Vi har blivit ombedda att tvätta händerna ofta; efter man kommer in/hem, innan man lagar mat och innan man äter måltider, efter toabesok. Så ja.det går åt.

Det är något de flesta människor gör till vanligt....
  • Jemp

Inte bunkrat så vi har ett års lager, men ser till att ha mat för ett par veckor och större marginal än att handla precis när saker tar slut.

• viseversa
    Jemp skrev 2020-03-15 15:34:26 följande:
    Inte bunkrat så vi har ett års lager, men ser till att ha mat för ett par veckor och större marginal än att handla precis när saker tar slut.
    mao har ni bunkrat. Tänker ni på andra som  också behöver köpa hem mat?
  • Pilsner
    Boobiesarepoetryinmotion skrev 2020-03-15 15:09:23 följande:

Köpte en påse jordnötter och en sexpack...man vet ju aldrig hur allvarligt läget blir

Rätt varor, men det räcker ju bara en eftermiddag. Du skulle köpt betydligt mer.
  • Jemp
    viseversa skrev 2020-03-15 15:38:23 följande:

mao har ni bunkrat. Tänker ni på andra som  också behöver köpa hem mat?

Vi har alltså köpt ett paket toapapper, 1kg pasta, 2kg mjöl och lite annat smått och gott.

Hur mycket får man handla enligt dig?
  • Aniiee

Nej, det har jag inte. Dels för att jag alltid har ett mindre lager MREs, både kommersiella och hemgjorda, och dels för att jag vet att samhället inte kommer stanna och det kommer inte vara slut i affärerna. Det är inte krig och de flesta lever på som vanligt. Leveranserna kommer komma som vanligt eller nära på.

Sen ifrågasätter jag starkt logiken för de som hamstrar frysvaror. De gör detta inte för att de tror att de ska bli sjuka, utan just för att de tror att samhället kommer stanna. Stannar samhället så kommer elen också att haverera och så står de där med sina frysvaror.....

I have a growing lack of disgust for you
  • uhsumkat
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 14:13:14 följande:
    Du måste också forstå att "närmsta tiden" är relativt; man har blivit ombedda att se till att man har så man kan klara sig i typ tre veckor iallafall. Det vill de flesta, speciellt ifall det blir karantänsituationer som vi sett i många länder redan.
    Du påstår det i lite olika trådar men nej, det är ingen rekommendation utan något du fantiserat ihop alldeles själv.
    Rekommendationen är att leva OCH handla precis som vanligt. 
  • Tow2Mater
    Anonymm20 skrev 2020-03-15 15:33:07 följande:
    Det är något de flesta människor gör till vanligt....
    Så då går det åt mycket hela tiden hos er då, så varfor hacka på andra som nu gor som ni?
  • Tow2Mater
    uhsumkat skrev 2020-03-15 16:35:47 följande:
    Du påstår det i lite olika trådar men nej, det är ingen rekommendation utan något du fantiserat ihop alldeles själv.
    Rekommendationen är att leva OCH handla precis som vanligt. 
    Du har fel.
  • uhsumkat
    Tow2Mater skrev 2020-03-15 16:38:58 följande:
    Du har fel.
    Jag har bett om  pålitlig källa men hittills ahr du inte kommit med annat än ditt eget påstående alternativt en länk till skvallerpress.
    Du kanske kan ta och bevisa dina påståenden nu?
Svar på tråden Har du hamstrat pga Coronaviruset?