• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • JonasSa
    Cinnamonbun skrev 2020-10-24 18:59:53 följande:
    Hej var har du varit idag om det var snö? Brrrr....
    Gävle, fast det var bara fläckvis men sen snöade det lite nu och då.
    Har du legat på stranden?Solig
  • Cinnamonbun
    JonasSa skrev 2020-10-24 19:03:09 följande:

Gävle, fast det var bara fläckvis men sen snöade det lite nu och då.

Har du legat på stranden?

Oj snö är jag inte riktigt redo för.... nä jag har varit inne mest och städat och plockat idag.
  • JonasSa
    Cinnamonbun skrev 2020-10-24 19:14:00 följande:
    Oj snö är jag inte riktigt redo för.... nä jag har varit inne mest och städat och plockat idag.
    Inte jag heller men hellre snö på marken än regn i luften när jag är ute!
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-24 18:11:11 följande:
    Vad var det för typ av natur?
    Här regnade det i dag så jag åkte en bit norr ut, det var snö på marken på vissa ställen.
    Ekskog! :) Naturskyddsområde tror jag. Det låg ekollon och löv över hela marken och vi var ute ungefär en timme och bara gick omkring, ändå såg vi inte riktigt hela området.

Vad gjorde du i Gävle då, bara strosade omkring på stan eller hälsade på någon bekant?
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-10-24 18:13:07 följande:

Jag har fått någon konstig symbol i högra hörnet som inte försvinner.

Skyddas av recaptcha står det.

Jag med! Men jag bryr mig inte så mycket om den :) Tror inte det är något man behöver tänka på.
    Litenmenhård skrev 2020-10-24 18:27:45 följande:

Här kommer en fråga om mina tre huvudkaraktärer i Under kupolen:

Vad tror ni Sam, Helge och Muffin jobbar med?

Kupolen är som ett samhälle där 50 män och kvinnor jobbar sida vid sida för att rädda mänskligheten. Den består av fyra våningar. Första våningen består av grishållning och ett jättestort grönsaksland. Andra våningen består av ett forskningscentrum. Tredje våningen består av en säkerhetscentral och fjärde våningen består av sovsalar.

Sam är en blyg, tillbakadragen, men väldigt intelligent kille.
    Helge är stor och stark, men inte dum för den delen.
    Muffin är en stark och väldigt smart kvinna med näsa för att läsa av folk.

Sam jobbar antingen på våning 2 eller möjligen 3, om han slipper prata för mycket med andra. Helge skulle kunna jobba på våning 1 eller 3 i första hand, men 2 är inte uteslutet. Muffin på våning 1 (om hon slipper grisar, det är ett otroligt slitgöra!) eller 3, även där ska man inte utesluta våning 2 för den delen men hon passar nog bäst för våning 3.

Så om de har en våning var blir det i sifferordning Helge, Sam och Muffin.
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2020-10-24 19:14:00 följande:
    Skönt det med :)
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-24 19:54:41 följande:
    Ekskog! :) Naturskyddsområde tror jag. Det låg ekollon och löv över hela marken och vi var ute ungefär en timme och bara gick omkring, ändå såg vi inte riktigt hela området.

Vad gjorde du i Gävle då, bara strosade omkring på stan eller hälsade på någon bekant?
    Jag var ut i skog och mark, ensam!
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-24 20:22:42 följande:
    Jag var ut i skog och mark, ensam!
    Inte läge för svamp då med all snö. Plockar du svamp förresten, kan du skilja på ätbara svampar och farliga?
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-24 20:28:24 följande:
    Inte läge för svamp då med all snö. Plockar du svamp förresten, kan du skilja på ätbara svampar och farliga?
    Jag plockar lite svamp, bäst är gula kantareller!
     Fast i dag blev det inga.
    Själv?
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-24 20:42:42 följande:
    Jag plockar lite svamp, bäst är gula kantareller!
     Fast i dag blev det inga.
    Själv?
    Det är de enda jag på riktigt känner igen x) Plus fingersvampar förstås. Jag önskar jag visste om fler. Där jag kommer från var det lätt att hitta svampställen men här nere känner jag inte till skogarna och det finns inte så många naturliga ställen att åka till, bara ställa bilen och gå in i skogen och leta liksom. Jag funderar på att gå en kurs om svampplockning senare, det vore kul :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.