• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-10-04 19:27:20 följande:

Nu börjar jag bli go.

Härligt :)

Och sover gör du säkert också snart förstås ;) Det blev alldeles för sent igår så jag måste nog ta igen det ikväll.
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-04 21:08:47 följande:
    Ja man blir lite less när det inte riktigt vill gå över. Just yrseln tror jag beror på hormoner däremot, där jag befinner mig i min cykel nu har det blivit så nu ett par månader och om någon vecka till lär jag få migräner. Junior är åtminstone frisk nu så han kan gå till fsk imorgon :)

Skogen och naturen i stort är väldigt fint annars :) Den här årstiden är det ju gärna lite blåsigt och snart har vi kanske Alex (stormen) över oss också, så då får man hålla i hatten.

Hittills är den lite lagom bra kan man säga, jag har nog inte läst mer än ca 50 sidor. Det har inte hänt så jättemycket än så jag hoppas historien drar igång lite mer snart. Annars är författaren verkligen att rekommendera :) (Elly Griffiths, ifall du glömt.)
    50 sidor är inte mycket så den får lite mer tid på sig att få blomma ut.
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-04 21:16:05 följande:
    50 sidor är inte mycket så den får lite mer tid på sig att få blomma ut.
    Precis :) Det är lite mjukstart, men går framåt i bra takt ändå.
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-04 21:23:45 följande:
    Precis :) Det är lite mjukstart, men går framåt i bra takt ändå.
    Jag som lyssnar på ljudböcker har ju inte koll på sidorna. Har reagerat på det flera gånger.
  • Aniiee
    JonasSa skrev 2020-10-04 21:32:21 följande:
    Jag som lyssnar på ljudböcker har ju inte koll på sidorna. Har reagerat på det flera gånger.
    Fun fact, en uppläst minut är i snitt en halv sida löpande text, i en skönlitterär bok. Baserat på de 8 böckerna jag läser som ljudbok just nu och estimation från gamla Talboks- och Punktskriftsbiblioteket (där min mamma jobbade).

Jag har koll på sidorna trots att jag läser ljudböcker, för det är svårt att skriva in på Goodreads annars. Vilket ändå verkar vara svårt för mig, eftersom jag glömmer bort att göra det.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Litenmenhård

Mjaha. Blir att stanna hemma idag.

• Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-10-04 21:09:36 följande:
    Härligt :)

Och sover gör du säkert också snart förstås ;) Det blev alldeles för sent igår så jag måste nog ta igen det ikväll.
    Jo, men jag har inte sovit alls gott inatt. Hoppas du sov bättre. .
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-04 21:32:21 följande:
    125 sidor var det visst, hela boken ligger på nästan 400. Jag föredrar ändå vanliga fysiska böcker men borde nog ge ljudböcker en chans :) Köper du dina eller lånar från biblioteket?
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-10-05 08:20:16 följande:
    Jo, men jag har inte sovit alls gott inatt. Hoppas du sov bättre. .
    Så där, jag vaknade ett par gånger. Det som bekymrar mig mer än yrseln som inte vill ge med sig, och några andra symptom, så jag ska boka en läkartid och kolla upp det. Blodtrycket, hjärtat, såna saker.
    Litenmenhård skrev 2020-10-05 07:44:18 följande:

Har du också blivit sjuk nu? =/ Krya på dig! Och se till att hålla ordentligt avstånd till Torsten så inte han blir smittad.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-10-05 12:45:55 följande:
    Så där, jag vaknade ett par gånger. Det som bekymrar mig mer än yrseln som inte vill ge med sig, och några andra symptom, så jag ska boka en läkartid och kolla upp det. Blodtrycket, hjärtat, såna saker.
    Litenmenhård skrev 2020-10-05 07:44:18 följande:

Har du också blivit sjuk nu? =/ Krya på dig! Och se till att hålla ordentligt avstånd till Torsten så inte han blir smittad.
    Oj, ok. Hoppas att det inte är något.

Jo, jäkla magen som krånglar. Får hålla mig borta från Torsten ett tag.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.