• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

En filosofisk betraktelse: 1-0 är bättre än 2-1.

• Litenmenhård

Ett statement: Jag är blöt!

• Aniiee
    JonasSa skrev 2020-10-03 23:44:37 följande:
    Då är vi inte grannar, har inte regnat i dag eller i kväll.
    Aniiee skrev 2020-10-03 22:03:39 följande:

Nu kommer jag här och är jobbig igen, med en liten fråga.

Äger någon här (i vilket format som helst) en kokbok publicerad före år 1900? Vilken och närifrån isf?

Nej, men kan du inte hitta det du söker på nätet?

Fint väder dag med? Här har det regnat och småregnar lite nu.

Alltså, jag har en uppsjö av gamla kokböcker, från Apicius från någon gång runt 500-talet till The Golden Age Cookbook från 1898,via The Forme of Curie från 1390 och The Queene-like Closet från 1672. Totalt 63 böcker. Jag är mest nyfiken om det är någon annan som är lika nördig som jag =P
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-10-04 12:46:31 följande:

Ett statement: Jag är blöt!

Det var jag också när jag kom in med hundarna =P
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-10-04 13:34:25 följande:
    Det var jag också när jag kom in med hundarna =P
    Jo, man brukar bli det när det regnar, av någon konstig anledning.
  • Litenmenhård

Jag köpte sockerfritt godis förut, men jäklar vad dålig i magen jag blev av det!

• Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-10-04 17:48:44 följande:

Jag köpte sockerfritt godis förut, men jäklar vad dålig i magen jag blev av det!

En del ersättning/sötningsmedel är laxerande.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-10-04 18:26:29 följande:
    En del ersättning/sötningsmedel är laxerande.
    Jo, tack, jag märkte det! Det visste jag inte innan, men det gör jag nu!
  • Litenmenhård

Nu börjar jag bli go.

• Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-03 23:42:06 följande:
    Tråkigt du inte blir riktigt bra. Fast bra du skriver vidare. Jag hoppas att jag får läsa när du skrivit klart.

När jag var i skogen var det inte blåsigt, men var fram mot en sjö för att äta lunch och det var inte skönt alls så jag gick vidare.

Främling har jag inte läst, är den bra? Jag lyssnar på ljudböcker så om du rekomenderar den så hamnar den i kön.
    Ja man blir lite less när det inte riktigt vill gå över. Just yrseln tror jag beror på hormoner däremot, där jag befinner mig i min cykel nu har det blivit så nu ett par månader och om någon vecka till lär jag få migräner. Junior är åtminstone frisk nu så han kan gå till fsk imorgon :)

Skogen och naturen i stort är väldigt fint annars :) Den här årstiden är det ju gärna lite blåsigt och snart har vi kanske Alex (stormen) över oss också, så då får man hålla i hatten.

Hittills är den lite lagom bra kan man säga, jag har nog inte läst mer än ca 50 sidor. Det har inte hänt så jättemycket än så jag hoppas historien drar igång lite mer snart. Annars är författaren verkligen att rekommendera :) (Elly Griffiths, ifall du glömt.)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.