• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-10-03 15:17:10 följande:
    Vad har du i den grytan? 
    Högrev, potatis, morot, ev lök, färska rödbetor är gott också, palsternacka kan gå i och så måste man ha små goda brysselkål som får koka med, färsk paprika och färsk svamp är också sånt som brukar kunna haka på.

Sedan beror det på om man vill ha enbart buljong (vatten + tärning) eller matgrädde (kan späs med vatten), eller grädde + créme fraiche, gärna den med chilismak :) Vi brukar ha några droppar liquid smoke också.

För kryddning gäller så klart salt och finmalen svartpeppar, om man använder buljong kan man gärna ha i lagerblad och ev. några enbär.

Det är en sån där maträtt som man gärna äter ihjäl sig på x)
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-10-03 15:31:35 följande:
    Högrev, potatis, morot, ev lök, färska rödbetor är gott också, palsternacka kan gå i och så måste man ha små goda brysselkål som får koka med, färsk paprika och färsk svamp är också sånt som brukar kunna haka på.

Sedan beror det på om man vill ha enbart buljong (vatten + tärning) eller matgrädde (kan späs med vatten), eller grädde + créme fraiche, gärna den med chilismak :) Vi brukar ha några droppar liquid smoke också.

För kryddning gäller så klart salt och finmalen svartpeppar, om man använder buljong kan man gärna ha i lagerblad och ev. några enbär.

Jag säger som jag brukar:" Homer drule"! .
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-10-03 15:11:55 följande:

Isch! Jag var hungrig förut när ni pratade mat. Nu not so much! .

Hehe, sorry.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2020-10-03 15:31:35 följande:

Hm... jag har också en bit högrev i frysen. Borde ta fram den snart och förvandla den till gulasch eller nåt.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-10-03 15:33:36 följande:
    Jag säger som jag brukar:" Homer drule"! .
    Drool. Drule är svensk slang för penis.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-10-03 15:41:21 följande:
    Drool. Drule är svensk slang för penis.
    Haha, tack! Då har jag skrivit fel då.Skäms
  • Litenmenhård

Fast på tal om bacon. Jag har nog lite i frysen. Ska göra i ordning det nu.

• Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-10-03 15:40:21 följande:
    Hm... jag har också en bit högrev i frysen. Borde ta fram den snart och förvandla den till gulasch eller nåt.
    Gör det! :) Fast om jag ska göra gulasch använder jag faktiskt pulled pork istället :)
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2020-10-03 15:48:51 följande:
    Gör det! :) Fast om jag ska göra gulasch använder jag faktiskt pulled pork istället :)
    Hädelse! Demon Min morfar skulle vända sig i sin grav om han hörde det.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-10-03 16:09:57 följande:
    Hädelse! Demon Min morfar skulle vända sig i sin grav om han hörde det.
    Haha :D Jaa så blir det när man gör det enkelt för sig. Men gott blir det, du borde testa ;) Join the dark side!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.