• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-21 07:09:05 följande:

Nej, fi f*n för skägg. :-P.

Jag kan också slicka din a,båge och näsa. .

Ha ha jag håller med va gäller skägg.

Ha ha bet u can. Fast du kommer nog få ryggskott eftersom jag är så kort. :P
    Litenmenhård skrev 2020-08-21 07:25:34 följande:

"Ingen av de regulars." Vad är det här, en strippklubb? :-P.

Ja, man undrar ju. Är det inte Paolo Roberto jag skymtar därborta i ett hörn? :P
    Litenmenhård skrev 2020-08-21 07:38:10 följande:

Korka upp champagnen och släng ut kärringen för nu är det fredag! .

Själv dricker jag inte och har ingen kärring att kasta ut.

Kastar ut Torsten. :-P.

Neeej, inte stackars Torsten!!!

Annars vet jag en annan fredagstradition på FL: trolltrådar. Du får starta en trolltråd! Eller det här kanske räknas som en? :P

Jag dricker mitt kaffe med mjölk btw.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-08-21 09:17:09 följande:

BBL, det blev ingen kaffe :s Dags att åka till Mekonomen!

Have a good one. .

• Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-21 09:25:08 följande:
    Ha ha jag håller med va gäller skägg.

Ha ha bet u can. Fast du kommer nog få ryggskott eftersom jag är så kort. :P
    Litenmenhård skrev 2020-08-21 07:25:34 följande:

"Ingen av de regulars." Vad är det här, en strippklubb? :-P.

Ja, man undrar ju. Är det inte Paolo Roberto jag skymtar därborta i ett hörn? :PNeeej, inte stackars Torsten!!!

Annars vet jag en annan fredagstradition på FL: trolltrådar. Du får starta en trolltråd! Eller det här kanske räknas som en? :P

Jag dricker mitt kaffe med mjölk btw.
    Tja! Haha, du får ställa dig på en stege.  :-P.

Vad är en trolltråd? :s.

Jag dricker mitt kaffe svart, som en riktig man, haha. .
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-08-20 21:49:01 följande:

Obs! Biffen stektes i panna, inte i air fryern. Jag föredrar min medium-well annars :) Den stora fördelen är hälsoaspekten, en nära andraplats rengöring osv.

Så här, om du friterar något så är det ju hur onyttigt som helst, man känner hjärtinfarkten smyga sig på bara man tänker på det. Och så går det åt otroliga mängder olja. Sedan brukar många fritöser vara svåra att rengöra så de blir äckliga och rent ohygieniska ganska snabbt.

Med en air fryer är det värme som gör maten klar, dvs helt ofarligt så länge man har normala tillagningstider så det inte blir bränt (som allt annat). Till en full laddning med strips etc behöver man bara en msk olja! Insatsen där maten varit tar man ur och rengör separat, själva maskinen behöver sällan torkas ur och då är det enkelt gjort. Plus att du kan stoppa så många fler saker i en air fryer än i fritösen. Rekommenderas!

Sju barn blir det inte här heller, det kan jag försäkra! :D En räcker bra, vi får se om vi vill ha fler eller inte.Inte än! Jag har en förmåga att samla på mig främlingar ändå utan armbågstricket :D Haha!

Tack för info om air fryern! Låter ju väldigt lockande att skaffa. Stod faktiskt och tittade på en på Citygross för nån månad sen.

Friterar i stort sett aldrig men med air fryer skulle jag gärna fixa pommes frites då och då. Och andra rätter med för den delen.

Kan du slicka dig på nästippen förresten? :P
    Mortiscia80 skrev 2020-08-21 08:53:35 följande:

Stackars Torsten :(

Jag har skjutsat iväg mansfolket och plockat lite äpplen från trädgården. Det finns ingen anledning att köpa i affären nu när man har egna. Ska snart iväg till Mekonomen och byta några hjulmuttrar och köpa nytt kupéfilter, sedan blir det städning i vanlig ordning.

Först dock, en kaffe. Dåligt med sömn imorse. Maken påpekar att jag dricker väldigt mycket kaffe, för att inte vara kaffedrickare x) men så är det.

Härligt med egna äpplen. Finns några äppelträd här i närheten som vi brukade plocka från när jag växte upp och föräldrarna gör det fortfarande, brukar få av dom. Dom äpplena är betydligt godare än dom man köper på affären, sötare och syrligare.

Dricker du kaffe för det är gott eller för att bli pigg?

Ha en skön dag!
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-21 09:27:04 följande:

Tja! Haha, du får ställa dig på en stege.  :-P.

Vad är en trolltråd? :s.

Jag dricker mitt kaffe svart, som en riktig man, haha. .

Finns det inga stegar man kan komma lägre på...som du kan använda för att nå ner?

Trolltrådar är väl trådar som typ luras, en del är enbart elaka medans en del kan va roliga. Brukar kopplas till fredagar.

...och jag dricker mitt kaffe med mjölk. Som en bortskämd prinsessa u know (anspelning på annan tråd).
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-21 10:02:08 följande:
    Finns det inga stegar man kan komma lägre på...som du kan använda för att nå ner?

Trolltrådar är väl trådar som typ luras, en del är enbart elaka medans en del kan va roliga. Brukar kopplas till fredagar.

...och jag dricker mitt kaffe med mjölk. Som en bortskämd prinsessa u know (anspelning på annan tråd).
    Haha, får kolla det. :-P.

Aha, ok. De trådarna har jag inte mycket för.

Hehe. :-P.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-21 10:03:40 följande:

Mår du bättre förresten?

Jodå. Tackar som frågar. Förkylningen är borta, men har ändå känt mig lite hängig, men det går åt rätt håll. .
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-08-21 09:52:17 följande:
    Tack för info om air fryern! Låter ju väldigt lockande att skaffa. Stod faktiskt och tittade på en på Citygross för nån månad sen.

Friterar i stort sett aldrig men med air fryer skulle jag gärna fixa pommes frites då och då. Och andra rätter med för den delen.

Kan du slicka dig på nästippen förresten? :P
    Mortiscia80 skrev 2020-08-21 08:53:35 följande:

Stackars Torsten :(

Jag har skjutsat iväg mansfolket och plockat lite äpplen från trädgården. Det finns ingen anledning att köpa i affären nu när man har egna. Ska snart iväg till Mekonomen och byta några hjulmuttrar och köpa nytt kupéfilter, sedan blir det städning i vanlig ordning.

Först dock, en kaffe. Dåligt med sömn imorse. Maken påpekar att jag dricker väldigt mycket kaffe, för att inte vara kaffedrickare x) men så är det.

Härligt med egna äpplen. Finns några äppelträd här i närheten som vi brukade plocka från när jag växte upp och föräldrarna gör det fortfarande, brukar få av dom. Dom äpplena är betydligt godare än dom man köper på affären, sötare och syrligare.

Dricker du kaffe för det är gott eller för att bli pigg?Ha en skön dag!
    Ja om den inte är jättedyr borde du köpa en :) Kul att kunna äta mat med gott samvete.

Näe jag testade ju igår iom diskussionen här ;) men kommer bara halvvägs!

Fick ihop en stor påse äpplen, de kan lika gärna hänga kvar på träden så länge. Här i kommunen finns förresten ett stort antal fruktträd som allmänheten får plocka av! :) Ni kanske har något liknande? Fråga hos kommunen! Eller föreslå att det är en god idé ;)

Jag dricker kaffe för att bli pigg, det är grunden. Men jag vill helst att det ska kunna smaka så bra som möjligt då. Tog en kaffe på Meko men det fanns inget socker så ingen lycklig kopp :s

Nu blir det lunch iaf, falukorv, potatis och vita bönor :D
  • Litenmenhård

My moose is on the loose. Gaaah!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.