• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

En stor seger har idag vunnits. Kommunfullmäktige i stan har klubbat igenom att alla som går på daglig verksamhet i den här stan kommer att få semesterersättning. Det gäller bara här i stan, men jag hoppas att allt fler ska följa efter!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-06-11 16:34:52 följande:
    Precis så! Och ibland kan det hända att man klickar väldigt bra med någon man inte borde klicka med. Det hände mig i helgen. Något gick helt rätt i det ömsesidiga skapandet. Spegeln har (tyvärr) fortfarande inte släppt sin sjukliga fixering vid Snövit. När jag speglar mig i den är den alldeles matt, men så fort jag nämner hennes namn lyser den upp hela rummet. Så den svarar alltid Snövit, med en dåres besatthet 🥹

Ja, det är intressanta ämnen och många stora namn återkommer. Yrkesutbildningen var ganska praktiskt inriktad, men vi läste en del konstvetenskap där också. Dessutom åkte vi ofta på utställningar och tittade på konst, vilket var spännande.

Sådana listor är bra på så vis att de inte skapar någon stress. Punkterna är nedskrivna och glöms inte bort, men man skyndar inte mot målet. Plötsligt dyker rätt tillfälle upp och då bockar man av den saken på listan. Jag tycker inte om stress och press 😅 Kan tänka mig att resan till Island borde ha funnits med på en sådan lista ⛵️
    Ajaa, spegel med lite tvångssyndrom kanske. Det betyder ju inte att spegeln har rätt dock! Prova med omprogrammeringsramsan spegel spegel med fåfängans yta av syndig magi, tiden med Snövit är nu förbi. Spegel spegel med yta som ser, jag blickar väntar och ler, säg att jag vackrast i världen är, Snövit var blott en saga en dröm en chimär.

Säkert trevligt då man kan variera olika delar och införliva i varandra.

Och så har man friheten att ändra på listan som man vill, och forma den hur man vill, rasande vilda mål eller små upplevelser som kanske känns stora. Ja, Island. Det var absolut med på listan. Så mäktigt. Också fick jag lite svar på vad jag klarade, kanske är jag tillräckligt dum och enkelspårig så att jag lyckades.

• Anonym (Trevlig)

Det är nog dags att byta ut skylten i tvättstugan 😀

• Anonym (Trevlig)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-06-09 21:00:51 följande:
    Solig
    Freddie K skrev 2024-06-08 14:39:37 följande:
    Jag har inga problem med att ge mitt säte till någon äldre, men jag tyckte hon var så tyken.
    Och där var ett helt nytt ord för mig. Nog ska y uttalas som en lång sluten vokal, skulle jag åtminstone gissa på. Av sammanhanget skulle jag gissa att det sku betyda uppfordrande eller kanske påträngande. Hade jag bara sett ordet utan sammanhang vet jag inte riktigt, men jag fick konsultera google, verkar vara typiskt Västsvenskt.Kanske att flytväst kan vara bra.

Ja och även en airbag ifall det råkar stå ett träd i vägen
  • Mortiscia80

God kväll i stugan! Jag är rätt trött efter en lååång dag, har lätt huvudvärk också, så det kan bli en tidig kväll. Ville bara visa att jag lever x) En vecka kvar till semester....

Såg ditt meddelande Fredde, jättegrattis!! :D Superbra ju! Och helt riktigt som det ska vara!

• Anonym (Trevlig)
    Freddie K skrev 2024-06-14 14:57:48 följande:

En stor seger har idag vunnits. Kommunfullmäktige i stan har klubbat igenom att alla som går på daglig verksamhet i den här stan kommer att få semesterersättning. Det gäller bara här i stan, men jag hoppas att allt fler ska följa efter!

Vad kul och jag hoppas också att andra följer efter så dom också får semesterersättning  
  • Anonym (Trevlig)
    Mortiscia80 skrev 2024-06-14 21:06:27 följande:

God kväll i stugan! Jag är rätt trött efter en lååång dag, har lätt huvudvärk också, så det kan bli en tidig kväll. Ville bara visa att jag lever x) En vecka kvar till semester....

Såg ditt meddelande Fredde, jättegrattis!! :D Superbra ju! Och helt riktigt som det ska vara!

Vad härligt.
    Själv har jag 5 veckor kvar till min semester och då hoppas jag att det är finare väder än det är nu  
  • Mortiscia80
    Anonym (Trevlig) skrev 2024-06-14 21:15:52 följande:
    Vad härligt.
    Själv har jag 5 veckor kvar till min semester och då hoppas jag att det är finare väder än det är nu  
    Ja det har varit så trist på sistone med en massa regn av och till :( Tur det finns saker att roa sig med inomhus också.
  • Freddie K

För att parafrasera Sheldon Cooper: "I am crazy. My mother had me tested!" Skrattande

• Freddie K

Dj Torsten is playing: Dr. Dre-Forgot about Dre.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.