• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

Nu tar jag helg. Ja, redan nu. Jag kommer vara ledig resten av veckan. Imorgon ska jag träffa ET och på torsdag ska jag till Slottsskogen och hänga med ett gott gäng. Skrattande

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-06-04 15:37:12 följande:

Nu tar jag helg. Ja, redan nu. Jag kommer vara ledig resten av veckan. Imorgon ska jag träffa ET och på torsdag ska jag till Slottsskogen och hänga med ett gott gäng. Skrattande

Låter spännande att träffa en utomjording och vem vill inte hänga med ett gott gäng 👽🤩 Gå inte vilse i skogen nu bara, för då kanske vargen kommer och tar dig 🌲🐺
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-05-27 21:20:22 följande:
    Smart synsätt, cirklar som går in i varandra behåller ju ändå sitt oberoende. En sådan beskrivning är intressant, för delvis vilar ju sådana konstverk på sätt och vis på en negation, åtminstone för oinsatta som jag. Lite som John Cages 4:33, en komposition som är tyst i drygt fyra och en halv minut, en komposition utan musik, bara publikens ljud hörs och så där. En sådan låga måste man ju vara idérik för att komma på. Du har väl genomgått en svår konstutbildning? Det skulle jag inte ha klarat. 

Inte är jag heller någon expert. Då och då är det användbart att göra modeller och ekvationer. Ett par av mina hobbyn är sådana att det har blivit en del modellerande och uträkningar. Emellanåt använder jag det inom andra områden för att få reda på något så gott det går, eller att effektivisera eller optimera något, har fått lite användning av det i mitt nuvarande tillfälliga arbete. Kanske att jag får användning av det i kommande studier i höst, som jag hoppas klara av. Annars är jag inte så uträknande av mig. Använder du ofta modeller eller så?

Ska se om jag hittar boken i veckan, har den inte hemma hos mig nämligen.
    Tack så mycket! Jag tyckte det var en bra bild av hur jag föreställer mig det 😊 Den kompositionen låter väldigt vacker och det verket måste jag kolla upp! Ibland kan andras reaktioner på något/någon vara en bra spegel, ibland inte. När jag speglar mig i andras ögon ser jag ofta väldigt olika ut. På senare tid har jag börjat undvika de värsta speglarna, även om jag såklart inte bara speglar mig i de smickrande ???? Varje morgon frågar jag min spegel ?Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast i landet är?? 😉

Min konstutbildning består av en tvåårig yrkesutbildning inom konst, plus att jag har en nästan färdig kandidatexamen med inriktning på konstvetenskap. Jag har dock inte skrivit någon uppsats, för jag började jobba som skulptör innan jag blev färdig med utbildningen. Jag har även en nästan färdig kandidatexamen i psykologi/sociologi. Ibland funderar jag på att läsa färdigt, bara för att.

Användbara modeller och uträkningar låter som ett bra sätt att ta sig an en utbildning. Om man vänder på det så använder jag mig säkert av en hel del modeller utan att jag vet om det. Mitt beteende är säkert så pass förutsägbart att det skulle gå att göra en ekvation av det i efterhand, men i förhand använder jag inga modeller. I alla fall inte som jag kommer på just nu. Jag använder mig inte av scheman heller, istället har jag fastnat för listor. Ostrukturerade listor med stor frihet. Kanske stryker jag en punkt här, en punkt där. Sakerna på listan ska bockas av inom en livstid, så vi får se om jag hinner klart beroende på hur länge jag lever 😅
  • Freddie K

Imorgon i Slottsskogen. Det kommer att bli ett gott häng med ett flott gäng! Skrattande

• Anonym (Trevlig)
    Freddie K skrev 2024-06-05 03:54:36 följande:

I'm up before the tupp! 

Så det var du som väckte tuppen idag🐓
  • Freddie K
    Anonym (Trevlig) skrev 2024-06-05 12:49:09 följande:
    Så det var du som väckte tuppen idag🐓
    Japp, det bar det. Glad
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2024-06-05 16:22:20 följande:
    Japp, det bar det. Glad

*Var*

• Freddie K

Men imorgon får tuppen väcka mig, känner jag. Jag behöver lite sovmorgon imorgon.

• Anonym (Trevlig)
    Freddie K skrev 2024-06-05 16:22:20 följande:
    Japp, det bar det. Glad
    Skickade som han hit efter att du hade väckt han?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.