• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Anonym (Old) skrev 2024-05-27 11:58:17 följande:

Är så ledsen idag. Någon som har något glädjande att berätta? ❤️ Behöver komma ur min sorgsna sinnesstämning.

Vad synd att du är så ledsen! Hoppas du mår bättre snart och här ska du få en glädjande nyhet. Efter att min pappa gick bort så valde jag att omplacera hans hund. Den nya familjen skickar ofta bilder på hur bra hon har det nu och jag kan se att hon verkligen trivs. Hon har fått en hundkompis och en trädgård att springa omkring i 🐶❤️
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-05-25 23:49:48 följande:
    Precis! Det beror nog på kontexten, konstnären eller betraktaren. Vissa konstnärer skapar beskrivningar av hur deras verk ska tolkas, men den subjektiva tolkningen är ändå fri.

Ja, så är det och jag ser det nog som cirklar som ibland överlappar varandra. Matematikcirkeln går in i konstcirkeln, men de är samtidig fortfarande två separata cirklar. Ibland kan syftet med ett objekt motiveras och ibland är tolkningen helt fri. Jag upplevde till exempel ett verk från insidan, där jag inte hade en aning om vad syftet var varken nu eller då. Det var en jättestor fluffig låda som man gick in i. Inuti var det helt mörkt, men jag upplevde massor av saker ändå. Ljud, olika material, trånga passager, mörker och famlande.

Nu är jag ingen expert på modeller av olika slag, men jag uppskattar din konstmodell och även dina trolleriformler. För mitt otränade öga ser den uppdaterade modellen användbar ut 🤩 Tycker du om att bryta ner saker till modeller även inom andra områden?

Den boken har jag inte läst, men blev nyfiken på den nu!
    Smart synsätt, cirklar som går in i varandra behåller ju ändå sitt oberoende. En sådan beskrivning är intressant, för delvis vilar ju sådana konstverk på sätt och vis på en negation, åtminstone för oinsatta som jag. Lite som John Cages 4:33, en komposition som är tyst i drygt fyra och en halv minut, en komposition utan musik, bara publikens ljud hörs och så där. En sådan låga måste man ju vara idérik för att komma på. Du har väl genomgått en svår konstutbildning? Det skulle jag inte ha klarat. 

Inte är jag heller någon expert. Då och då är det användbart att göra modeller och ekvationer. Ett par av mina hobbyn är sådana att det har blivit en del modellerande och uträkningar. Emellanåt använder jag det inom andra områden för att få reda på något så gott det går, eller att effektivisera eller optimera något, har fått lite användning av det i mitt nuvarande tillfälliga arbete. Kanske att jag får användning av det i kommande studier i höst, som jag hoppas klara av. Annars är jag inte så uträknande av mig. Använder du ofta modeller eller så?

Ska se om jag hittar boken i veckan, har den inte hemma hos mig nämligen.
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Old) skrev 2024-05-27 11:58:17 följande:

Är så ledsen idag. Någon som har något glädjande att berätta? ❤️ Behöver komma ur min sorgsna sinnesstämning.

Kanske är ledsamhet glädjens avigsida. Glädjen och ron är potentialer inom dig. Låt blicken vila still en stund, finn stöd i ordlöst varande. Luta dig tillbaka i evighetens nu. Så småningom kommer nog de nämnda potentialerna att slå ut, som frön som får vatten, näring och sol. Kanske redan i morgon. Lycka till dig.
  • Mortiscia80
    fultextad användarhandbok skrev 2024-05-27 21:25:11 följande:
    Kanske är ledsamhet glädjens avigsida. Glädjen och ron är potentialer inom dig. Låt blicken vila still en stund, finn stöd i ordlöst varande. Luta dig tillbaka i evighetens nu. Så småningom kommer nog de nämnda potentialerna att slå ut, som frön som får vatten, näring och sol. Kanske redan i morgon. Lycka till dig.
    Det var mycket vackert skrivet. Och något upplyftande. Eller så.
  • Freddie K

Jag hade en mardröm igen, suck!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Trevlig) skrev 2024-05-27 19:49:34 följande:
    Ni har väl även fått regn och åska idag⛈️?
    Jo och mer lär det bli.
  • Freddie K

Det var lunch i skolan. Det var korv med bröd idag. Sara kommer ut med en korv och frågar om någon vill köpa den för tio kronor. Lasse som inte visste att det var korv med bröd idag sa att det kunde han göra, för han var lite hungrig. Sara räckte över korven och sa:" Ha! Du kunde ha fått den gratis." Calle som kom förbi sa:" Han har ju inte betalat dig än."

• Anonym (Old)
    Eurydike skrev 2024-05-27 19:54:11 följande:
    Vad synd att du är så ledsen! Hoppas du mår bättre snart och här ska du få en glädjande nyhet. Efter att min pappa gick bort så valde jag att omplacera hans hund. Den nya familjen skickar ofta bilder på hur bra hon har det nu och jag kan se att hon verkligen trivs. Hon har fått en hundkompis och en trädgård att springa omkring i 🐶❤️
    Tack ❤️ en sån fin historia. Mina föräldrar hade också hund.
  • Anonym (Trevlig)
    Freddie K skrev 2024-05-28 02:25:13 följande:
    Jo och mer lär det bli.
    Jag önskar att det kan komma hit också för vi har extremt tort ute nu och allt är gult av frömjöl  
Svar på tråden Här är vi alla vänner.