Inlägg från: fultextad användarhandbok |Visa alla inlägg
  • fultextad användarhandbok

Här är vi alla vänner.

Polyrytm skrev 2023-05-12 07:53:12 följande:
    Jag kan inte förneka att mitt hjärta slog dubbelslag av denna text.

Otroligt vackert. Tack.
    Trevligt att jag kan bidra med något. Det här är ju en e-runsten dit vi ristar våra budskap. Jag ska inte klottra ner hela tråden med kolportageinlägg, så att alla får utrymme också. 

Hoppas att du fick ordning på google. Etukäteen ska det stå, en vokal för mycket, så slarvigt av mig. Hoppas att teet smakade med.

Låt teets ånga kittla dina sinnen, njut av dess krusning och värmande bris. I stillhet och ro, låt tankarna flöda och begrunda livet. Den varma koppens famn blir en oas, där tidens hastighet tycks sakta ner. Ett ögonblick av frid, en smakrik paus, där själens labyrinter får ro och styrka. Djupt i koppen gömmer sig svaren, förmedlas av smaklökarnas palett där smak av blad och skönhet slår rot och trivs. Smaka av teets visdom, smaka på stundernas ljuva förbund.

Nu ska jag ut igen!

Freddie K skrev 2023-05-13 14:08:16 följande:
    Teet smakade ljuvligt! Alltid ett nöje att språkas med dig en stund. Hoppas du finner vad du söker efter, ty den som alltid söker blir aldrig mätt.

Eller något. Skäms
    Med rätt bryggtid kan det smaka riktigt bra. Tack det samma. Inte sökte jag riktigt något, kanske utforskade lite. Den här gången.
    Mortiscia80 skrev 2023-05-13 21:44:02 följande:
    Om jag förstår rätt så är du tedrickare, stämmer det? :) Jag tycker om en kopp Earl Grey på morgonen och något mildare till kvällstid.
    Inte helt någon vanetedrickare. Fast emellanåt dricker jag gärna te. Earl Grey är smaksatt, jag brukar föredra teer som inte är smaksatta. Assam-te, Ceylon-te, Russian Blend och Irish Breakfast kan vara goda. Vad för te brukar du dricka till kvällen?
    Mortiscia80 skrev 2023-05-13 21:57:47 följande:
    Söderte från Twinings tycker jag om, den har en mild och lite lagom blommig ton :)
    Det har jag inte smakat. Annars är det nog bra med ett svagare på kvällen. Det beror väl lite på när tebladen plockas och kanske på vilken höjd de odlas också. Som tumregel brukar det räcka med en rågad tesked till en mindre kopp. Bryggtiden kan variera lite mellan olika sorter. Tycker jag alltså. Apropå kväll så ska jag ta kväll nu. Hoppas att teet smakar gott i morgon, så att du får en riktigt bra början på dagen!

Semantiskt komplexa vildvuxenheter och tangentbordsakrobatik manifesteras. Vi beträder webbens allokation för att låta tankens polymorfa luminiscens glänsa. I diskursens ekon, i ett kalejdoskop av tankeförflyttningar och idéernas metamorfoser, smälter vi samman med den cybernetiska topografin. En förbisedd komeditrupp som behärskar semantiskt korpus. Med aporetisk esprit och lexikografins intellektuella överilningar navigerar vi genom hypertextuella brännässlor och målar med språket schcarlakansröda akvareller på den virtulla kanvasen för att vitalisera själens betungande känslor och bevinga ett flyktiga leende. God natt.

Eurydike skrev 2023-05-15 19:52:52 följande:
    Har du någon favoritpoet eller någon du inspireras av? 😊🤔
    Nej ingen favorit som jag kan komma på. Jag inspireras av allt möjligt, av att åka lite båt, av sol och regn och så där. Det skulle bli en ganska lång lista om jag skulle rada upp titlar på böcker jag tycker om. Ibland läser jag lite nyheter och kanske blir inspirerad, eller annonser. Fast jag ska inte klottra ner den här tråden med sådana inlägg, jag har ju en egen.
    Eurydike skrev 2023-05-16 21:23:14 följande:
    Jag förstår! Inspiration kan man hitta överallt. Jag tyckte om det du skrev om sjögräs i en annan tråd. Det var insugande och omtumlande, precis som man vill att en läsupplevelse ska vara. Själv inspireras jag ofta av havet. Min dagbok heter Längtan till havet och är ett enda raster av metaforer.
    Tack för det, ja det ska ta tag i en, eller göra en intresserad, eller en kombination av det, kanske fascinerad också. Havet är fint, dels för att man kan se så långt och vila blicken i fjärran, dels för att det kan vara både lugnt och livligt. Någonstans ser det i blicken ut, om man ser riktigt långt, att himmel och hav går samman. Bor du vid havet? Överensstämmer titeln med dina önskningar? Man kan ju längta på flera sätt. Fin titel.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.