• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Nandez
    Freddie K skrev 2024-01-16 04:58:49 följande:

Får jag dela med mig av en dröm jag hade för några nätter sen? Den är lite morbid. 

Låter spännande😀
  • Nandez
    Eurydike skrev 2024-01-16 17:24:58 följande:
    Det har jag och hoppas att du också fått det! 😀
    Låter bra😀

Ja, det har jag😀
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-01-16 17:24:11 följande:
    Välkommen in i vårt krypin! Fast du har ju hängt här längre än jag 😊 Vad skönt att du mår bättre! Jag har också ny energi 😃
    Ja jag känner att jag har varit borta ett bra tag... Det har varit mycket irl men nu drar jag ner tempot rejält så jag tror jag kommer att ha det mycket bättre framöver :) Härligt att det går åt rätt håll för dig med!
  • Freddie K

Visste ni att ett moln väger flera ton? Hur de nu har kommit fram till det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Här kommer min dröm som utlovat:

Jag satt i dödens väntrum. Med mig hade jag mitt boendestöd, Lisa. Vi satt på en bänk. Det var sparsamt med ljus. Jag såg ett kylskåp med massa läsk och jag såg en bong. Jag tog bongen och började röka på.

Vad gör det för skillnad? Jag är ju ändå död. Lisa såg på mig. Det var något i hennes blick. Något jag inte hade sett förut och vi hade känt varandra i 15 år. Vi sa inte så mycket. 

Efter en stund kom det en kvinna och bad mig följa med henne. Jag kramade om Lisa och tackade för de här 15 åren. Hennes sista gärning var att sitta och vänta med mig i dödens väntrum. Hon fällde en tår. Jag släppte taget om henne och följde med kvinnan.

Vi kom till ett rum. I rummet stod det ett skrivbord som hon satte sig bakom. Jag slog mig ner på stolen framför henne. Jag skulle bli utvärderad. Vi satt och pratade en stund, sen fick jag gå in i ett annat rum. Det var mörkt och tyst.

Jag gick in i rummet. Längst in stod det en dörr. Jag skulle precis öppna dörren. Då vaknade jag . 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2024-01-17 04:36:59 följande:

Visste ni att ett moln väger flera ton? Hur de nu har kommit fram till det.

De tittar på molnets storlek och så lär de utgå från sånt som regndroppar mm som samlas i dem. Dessa har ju en viss vikt även om de inte trillar ner på marken, så då kan man beräkna vikten. Hur exakt nära man kan komma vet jag däremot inte.
  • Nandez
    Freddie K skrev 2024-01-17 05:51:17 följande:

Här kommer min dröm som utlovat:

Jag satt i dödens väntrum. Med mig hade jag mitt boendestöd, Lisa. Vi satt på en bänk. Det var sparsamt med ljus. Jag såg ett kylskåp med massa läsk och jag såg en bong. Jag tog bongen och började röka på.

Vad gör det för skillnad? Jag är ju ändå död. Lisa såg på mig. Det var något i hennes blick. Något jag inte hade sett förut och vi hade känt varandra i 15 år. Vi sa inte så mycket. 

Efter en stund kom det en kvinna och bad mig följa med henne. Jag kramade om Lisa och tackade för de här 15 åren. Hennes sista gärning var att sitta och vänta med mig i dödens väntrum. Hon fällde en tår. Jag släppte taget om henne och följde med kvinnan.

Vi kom till ett rum. I rummet stod det ett skrivbord som hon satte sig bakom. Jag slog mig ner på stolen framför henne. Jag skulle bli utvärderad. Vi satt och pratade en stund, sen fick jag gå in i ett annat rum. Det var mörkt och tyst.

Jag gick in i rummet. Längst in stod det en dörr. Jag skulle precis öppna dörren. Då vaknade jag . 

Oj, vilken dröm, skönt att vakna och inse att det bara var en dröm
  • Nandez
    Mortiscia80 skrev 2024-01-17 08:24:13 följande:
    De tittar på molnets storlek och så lär de utgå från sånt som regndroppar mm som samlas i dem. Dessa har ju en viss vikt även om de inte trillar ner på marken, så då kan man beräkna vikten. Hur exakt nära man kan komma vet jag däremot inte.
    Intressant😀
  • Nandez

Vädret här är lite knasigt, det svänger otroligt mycket i temperatur på bara några timmar

• RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-01-17 21:38:55 följande:

Vädret här är lite knasigt, det svänger otroligt mycket i temperatur på bara några timmar

Hur kallt har du nu? Jag har 2 minus. Glad
Svar på tråden Här är vi alla vänner.