Här är vi alla vänner.
flygrl skrev 2020-04-07 21:33:14 följande:
Skulle man kunna säga att du är ?on a mission from God? som kaxiga brorsorna Elwood kör med i galna filmen Blues Brothers? :PJavisst är det härligt med fina trädgårdar men själv har jag ingen sån.
Nä men det är såhär:
Jag fick mitt första barn i maj förra året, och redan då hade jag varit hemma sedan början på mars (pga schemaläggare som inte kan lägga schema). Nu har jag varit hemma i mer än ett år, och det är SKITTRÅKIGT! Det är en gång för alla så att jag behöver intellektuell stimulans för att må bra, jag behöver något att sysselsätta hjärnan med, och tyvärr är det inte tillräckligt att fixa välling och byta blöjor. Det hade kanske kunnat funka att leka eller läsa böcker, men sonen är än så länge för liten för att leka tillsammans, och böcker bara tuggar han på.
I ren desperation blev jag medlem här i november (har läst på forumet ett tag), och blev nästan omedelbart bränd big time i en tråd om kvinnor och inkomst.
Skrev mestadels anonymt hela december och en bit in i januari, fann till att börja med lite utbyte av att skriva i trådar om invandring och en del babytrådar där folk behövde praktiska råd (blev bränd i en av dem också).
Upptäckte dessutom rätt snabbt att det mesta gick på rundgång, även i de potentiellt intressanta trådarna.
Gav upp i januari, besökte inte forumet alls, såg om videor på Youtube femtioelva gånger och höll på att bli skogstokig.
Så kom Corona.
Jag återvände till forumet, och här fanns massor med nya trådar, och eftersom det hände något nytt på virusfronten varje dag fanns alltid något nytt att skriva om. Detta dessutom inom ett område som jag faktiskt har viss koll på.
Wohoo!!!
Jag slängde mig in med huvudet före, under eget nick, och började debattera hit och dit, och förutom att jag fick lära mig en massa saker av bara farten, samt att jag fick damma av gamla kunskaper, så hade jag något att göra igen.
Ungefär så ser det ut.
Ursäkta långt inlägg.