Här är vi alla vänner.
Spännande, så är det säkert. Fast om han dyker upp senare så kanske det blir lite si och så med igentagande av sömn (Varför finns det ingen vissel-emoji?)
Allmän fråga till den eminenta tråden:
Är det normalt att störa sig på tolv år gamla trådar, samt önska att man själv hade varit aktiv då och kunnat bidra med lite synpunkter? (Blir ju lite konstigt att dyka upp tolv år senare, liksom)
Vi har fått snygga tröjor som det står:" Grunden facket LS på". Ni som kan, kom till Gustav Adolfs torg i Göteborg den 23 maj(Det är en torsdag)klockan 16:00. Det är vid statyn utanför kommunhuset. Det är en manifestation för Semesterersättning för oss med daglig verksamhet. Viktigt!
Jag har en lite udda fråga: Hur många ingredienser krävs det för att en sallad ska få kallas för sallad? Tänk på det så åker jag till jobbet.
Men va???
Har du inte med ett fint glas på bussen sådär på morgonkvisten? Tänk vad trevligt det hade varit!
-fniss-
Jag har tänkt på en sak. I Skåne borde de prata norska. Skåne var ju danskt en gång i tiden, sen blev det svenskt och då borde det naturliga vara, om man tänker som jag att de pratar ett mellanting mellan danska och svenska som i mina ögon borde vara norska. Logiskt eller inte, det är så jag tänker.
Det gör de, fast tvärtom
Bokmål, alltså riksnorska, är egentligen bara danska med norsk accent (iaf enligt norrmännen, särskilt de som talar nynorsk).
Och skånskan har mycket gemensamt med danska (och bokmål), både ord och uttal. Rätt imponerande tycker jag, med tanke på att svenskarna gjorde allt och lite till för att utrota hela kulturen.
Din tanke är väldigt intressant