• Disa35

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2021-02-21 11:30:43 följande:

Ok, tack. . Då får det bli en sån då. .

Varsågod
  • Disa35

Hej gänget!
    Lite funderingar såhär mitt på dagen:
    Får återigen genomtänkta annonser på Tuben (annonser som missar målet med en halvmil, men friskt vågat...), den här gången om viktminskning (igen).
    Det är någon tjej som berättar om ett revolutionerande sätt att minska i vikt, att flera A-kändisar i Hollywood är frälsta (utan att nämna en enda kändis) och att jag, lyckliga människa, bara är ett enda test ifrån att finna lyckan! (dvs gå ner i vikt). 
    Därefter klipps det in en påstådd läkare som ska ligga bakom underverket, och han ser ärligt talat ut som en gammal kåkfarare.
    Mina frågor:
    1/ Hur i hela friden vet Tuben hur jag ser ut? Eller mina värden?
    2/ Om kåkfararen utklädd till läkare är så framgångsrik, varför skriver han inte artiklar i Lancet istället för att vara med på Tuben?
    3/ Tror Tuben på fullt allvar att jag är så pass korkad?

Frågor, frågor...

• Disa35
    Cinnamonbun skrev 2021-03-04 19:04:55 följande:
    Jag får också konstiga annonser ibland. Viktminsknings-annonser kan nog räcka med att nätet har identifierat dig som kvinna i ett visst åldersspann. Kåkfararläkaren är nog en inhyrd skådis (gaget var kanske inte så högt). Antagligen så är det folk som är så desperata så att de går på bluffen tyvärr!
    Säkert, det räcker väl med att någon procent går på båget så tjänar de grova pengar.
    I just det här klippet påstås det att kåkfararläkaren har hittat på en testmetod för att lista ut om ens kropp är bäst på att förbränna fett eller kolhydrater, och så anpassar man sin kost efter det (antar jag, vad skulle meningen med testet annars vara?)
    Det kan visserligen stämma att kroppen fungerar så och att man kan ta reda på det, men då krävs det väl läkarbesök och blodprover och grejer - det räcker väl knappast med ett sketet test på internet.
    Jag gå ju inte på det hela då, men det är rätt sorgligt att det finns desperata stackare som gör det.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2021-03-04 19:21:43 följande:

Jag har två problem med reklam och spam. Å ena sidan känner jag mig otroligt övervakad i stil med 1984 när saker man aldrig tänker på eller pratar om men råkar nämna en gång irl och plötsligt kommer så otroligt riktad reklam efter det! Men nej då, våra telefoner lyssnar inte säger de ju....

Och å andra sidan alla dessa mail om hur jag förstorar min penis (!) och alla kvinnor som vill ha sex med mig ikväll... Suck.

Eller hur, skitstörigt och skrattretande på samma gång. Funderar själv på om det finns någon koppling till ens bankkort, att de kan kolla vad man köper.

Tycker annars det är väldigt tråkigt att det finns de som går på det och att de som ligger bakom nästan alltid kommer undan - det är ju humbug på hög nivå, tycker jag.
  • Disa35

Hej gänget!

Hoppas allt är bra med er och att tonen i tråden fortfarande är super! (Orkar inte läsa flera tusen inlägg, förlåt).

Men i alla fall, allt bra med mig, bara livet som kom ivägen ett tag. Som det kan göra. Men nu är jag tillbaka, ont krut förgås inte så lätt.

Som sagt, hoppas allt är bra med er Glad

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2023-11-02 16:47:27 följande:
    Hej Disa, long time no see! :) Jag har också varit väldigt frånvarande på sistone iofs... Jättekul att du är här iaf!
    Hej Mortiscia!

Tack!

Har redan blandat in mig i ett par diskussioner på vinst och förlust, så vi får se

Livet kom i vägen, som sagt. Hur är det med dig?
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2023-11-02 17:51:45 följande:
    Lite hjärtesorg för tillfället men kanske ordnar sig, i övrigt är många saker mycket bättre än i fjol :) Lite mindre fritid men bättre ekonomi, mindre stress, får ordning i hemmet osv. Om du vill berätta mer kan du pm:a så klart :)
    Ja du, det var det då - om resten av tråden är med på alltihop Flört

Trådarna handlar om träning och om Teddybjörnen - tror nog du hittar mig där.

Du kan också PM:a, om du vill, om det där med hjärtesorg.
  • Disa35
    Freddie K skrev 2023-11-03 10:20:19 följande:

Välkommen hem Disa35! Alltid saknad. Aldrig glömd. {#emotions_dlg.flower}

Det var det jag var rädd för Tungan ute

Tack i alla fall
  • Disa35
    Freddie K skrev 2023-11-05 05:40:27 följande:
    Där är den humorn jag har saknat. Flört
    Schysst Glad

Märker för övrigt att jag inte är ensam i tråden om att ha snott ett mytologiskt namn - så hej till Eurydike, gillar ditt namn Glad
  • Disa35
    Eurydike skrev 2023-11-05 20:30:08 följande:
    Angenämt och hej till dig också! Så kul att du gillar mitt namn, jag gillar ditt också. När jag googlade fick jag fram att det inte bara är ett namn på en gudinna, utan också en kortform av Hjördis. Dig har jag aldrig sett i tråden förut, men mina trådvänner tycks känna dig väl. Jag måste ha hittat hit strax efter att du försvann och sedan dess har jag aldrig lämnat tråden mer än ytterst tillfälligt 😊
    Tack Glad

Jag tror ditt är en musa i grekiska mytologin, eller är jag ute och cyklar nu?

Jag har inte varit här på ett bra tag, flera år faktiskt, kom just tillbaka igen. Så det är rätt nytt för mig med.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.