Här är vi alla vänner.
Mortiscia80 skrev 2020-04-03 10:40:17 följande:
Jag är också en av de som främst lyssnar på FHM och regeringen i den här frågan. Vi måste lita på våra experter, ingen av oss övriga ska uttala sig i frågan, faktiskt inte ens vanlig sjukvårdspersonal för ett sådant här utbrott kräver spetskompetens som väldigt få personer besitter, och de arbetar antagligen dygnet runt för att lösa krisen. Vi ska vara oerhört tacksamma att vi lever i den tid vi gör när vi har den kunskap och teknologi som krävs för att åtminstone inte behöva stå helt handfallna inför viruset och bara låta vågen skölja över oss. All heder till de män och kvinnor som kämpar för att hitta en lösning nu.Jag för min del har inte uttalat mig i själva frågan, jag har mest sagt saker som att jo, äldre personer kan gå ut och promenera, risken för att bli smittad av ett paket är liten, det går visst att ha påskrunda om man anpassar den osv.
Sedan har jag försökt förklara vad FHM menar med olika saker, varför de gör som de gör och vad de hoppas uppnå, men det är ju ingen konst att räkna ut; det räcker med att man kan läsa, för att ta reda på hur smittspridning fungerar.
Jag har iom detta fått åtminstone ett par välkända tyckare på halsen, det är därför jag ursäktar mig lite hit och dit.