• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

Ett skämt från min stand-up:

Ni som känner mig vet att jag är en ord-nazist. Jag har gått och tänkt på ett ord ett tag. Ni vet president Putin? I Sverige säger vi ju Putin. I Danmark blir det Puttin, i Frankrike blir det Putain och i Spanien blir det Puta. .

• Litenmenhård

*Ravear loss*

• LukeStairwalker

Jag kör igång Brighburn nu. Får se om jag kan sova inatt :S

• Litenmenhård

Mardrömmar. .

• Litenmenhård

Jag tog vägen förbi 80-talet, men har nu hittat tillbaka till 90-talet. Jäklar vad bra musiken var på den tiden. Miss you 90th.

• Litenmenhård

Extra starkt kaffe idag.

• Litenmenhård

Undrar hur många av smurfarna som är homosexuella?

• LukeStairwalker
    Litenmenhård skrev 2020-04-22 01:06:33 följande:

Mardrömmar. .

Nja, den var inte så farlig. Tycker det är väldigt glest mellan de riktigt bra skräckfilmerna. 
    Den sista jag såg som var sjukt bra var "A Quiet Place". Och nu ska tydligen tvåan vara släppt. 
  • Anonym (Välhängd sverigedemokrat)

Såhär i karantäntider så kan man ju inte undgå att börja fundera över följande frågeställningar

1) Om den ena halvan i ett siamesiskt tvillingpar mördar någon och åker dit. Vad händer med den andra? Är han/hon betraktad som medskyldig? Som skyddande av brottsling? Eller totalt oskyldig? Hur verkställs straffet i dyl fall?

2) Om ett siamesiskt tvillingpar har sex med varandra är det att betrakta som onani eller incest? 

Kan ni hjälpa mig att reda ut det här så att jag kommer vidare med min dag?

Tack på förhand. 

• Disa35
    flygrl skrev 2020-04-20 16:44:32 följande:
    Tack ang svenskheten för jag vill gärna se mig som svensk då jag som sagt är född här, uppskattar Sverige och inget hellre vill än få höra till. Att jag sen också har andra kulturella influenser pga invandrade föräldrar och ett annorlunda utseende är en annan sak men det är deffo Sverige jag ser som mitt land. <3

Håller med om att man väl bör kunna va kritisk mot somligt i sitt land samtidigt som man älskar det och är lojal när det gäller. För jag älskar Sverige och är tacksam över få leva här.

Ja, din man skulle kanske uppskatta tänket kring tomtgränser och så i Venezuela. Där handlar det om skydda sig mot kriminella för det är tyvärr ett av världens farligaste länder. :/

Hur trivs du i Lettland förresten?

Har aldrig vart på Cuba men skulle villa för jag har ju släkt och rötter där. Systemet är ju däremot odemokratiskt och korrumperat och landet ett stort fängelse som hindrar befolkningen från att dra därifrån. :/ Men jag tror det är på väg att långsamt öppnas upp. Trots allt.
    Disa35 skrev 2020-04-17 07:52:32 följande:

Det är Torsten som har gått och blivit cowboy, ska du se Nu får du kolla om han kan spela munspel, kasta lasso, värma vita bönor över öppen eld samt sjunga "Get along litle doggies"

Risk han är beväpnad också då så mtp hans humör bör Litenmenhård nog va lite försiktig.
    Varsågod Vem hejar du på i t ex OS och VM?

Vet inte om han skulle uppskatta det, men han skulle nog känna sig mer hemma än vad han gör med Sveriges låga staket, höga standard och trevliga, hjälpsamma myndigheter Han trodde t ex inte sina ögon när vi var hos polisen för att ordna nytt pass till mig.

Trivs ganska bra, Riga är en väldigt vacker stad, här är rätt billigt att leva, jag har många nya vänner och man kan köpa vin i snabbköpet Det värsta är nog de gånger man har ärende hos myndighet; det tar evigheter, allting är på papper, långt ifrån alla talar engelska och det mesta är krångligt. Näst värst är att folk är ganska ohövliga; de agerar lite till mans som vore de ensamma i världen, flyttar sig inte, tränger sig fram och slår sina barn offentligt.

Jag minns faktiskt det där med emigrantförbud sedan jag jobbade med pengaöverföring; det var förbjudet att skicka pengar till Cuba om pengarna skulle användas till att lämna landet.

Litenmenhård kanske kan skaffa en häst?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.