• Anonym (SD)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, ändå tar han tag i problem och åker själv till Grekland och informerar flyktingar att inte komma hit.

Övriga partiledare snackar bara skit och gör sina väljare besvikna gång på gång.

Vem minns inte när S och M tävlade om att välkomna flyktingar till Sverige 2015 genom "Vi bygger inga murar" eller "öppna era hjärtan". Ja det är lätt att vara god med andras pengar. Men när verkligheten kommer ikapp är det inte lika kul. Endast SD var nyktra nog att se verkligheten även då..

M och KD verkar ändå ha vaknat lite. Även S, men där går det fortfarande ganska sakta fram.

Sverigedemokraterna har verkligen gjort nytta i Svens politik, fortsätter de med sitt goda arbete skulle det inte förvåna mig om det blir det största partiet nästa val.

Kommer ni rösta på SD nästa val?:)

• Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
  • jarllo
    AndreaBD skrev 2020-03-10 10:29:50 följande:
    Han ÄR rasist, och du har också sagt rasistiska saker här, nämligen att alla invandrare säljer droger.  Det kan man räkna som rasistisk. Jag är själv invandrare, jag säljer inga droger.
    Okej en som inte säljer droger  jag lägger till dig.
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)
    klyban skrev 2020-03-10 06:22:59 följande:

Nej, fakta och annat handlar det om.
    SD vill inte folket väl, de kommer få lära sig detta som i Hörby tex.

Där man försöker tex begränsa demokratin och de demokratiska grunderna i vi har i Sverige, och för vad?
    Undrar då politik går göra utan rycka upp grundstenarna i demokratin, men vi vet vad det handlar om och det är stoppa insyn så man kan härja fritt.

Det är därför man hatar SVT så illa.

Men det där har jag aldrig diskuterat.
    Det där är dina åsikter, inte fakta, och det är helt ok för mig att du har dina egna åsikter.

Jag tycker du ska hålla dig till trådens ämne, åtminstone någorlunda.
    Om du vill citera mig och diskutera eller komma med egna åsikter gällande det jag har skrivit så är du välkommen.
    Men du hittar ju mest på helt egna saker som jag inte har diskuterat, och ändå citerar du mig.

För mig spelar det ingen roll att du försöker flytta fokus till något annat, spelar ingen roll att du försöker brunsmeta mig och majoriteten av Sveriges befolkning, och spelar ingen roll att du ständigt försöker dölja och förneka sanningen.

Ingen, inte ens V och kommunisterna, klarar av att rycka upp grundstenarna i den Svenska demokratin, hur mycket de och du än kanske skulle önska?
    Vi har full rösträtt, vi har en hyggligt fungerande yttrandefrihet och vi har en hyggligt fungerande demokrati.

Jag liksom de allra flesta har sett igenom dig och alla gammelpartier, de allra flesta är extremt missnöjda med den misslyckade politiken.
    Jag kommer inte ändra uppfattning oavsett vilka trix du försöker med. Faktum är att din och liknande personers enfaldighet sannolikt spelar SD mycket väl i händerna.
    Såvitt jag kan se så är SD nu i undersökningar Sveriges största parti. Jag tror inte att Svenska folket är så dumma att de skulle stödja SD om de ansåg dem vara nazister eller att de skulle vilja störta Sveriges demokrati.

"klyban"; tror du verkligen själv på det?
    Tror du verkligen att jag och en stor del av Sveriges befolkning är nazister och ickedemokratiska???
    Det får står för dig i så fall!
  • AndreaBD
    jarllo skrev 2020-03-10 11:05:37 följande:
    Okej en som inte säljer droger  jag lägger till dig.
    Fortfarande helt felaktig bild, det är bara några få som säljer droger. Dvs de flesta är ju skötsamma. 
    klyban skrev 2020-03-10 06:28:34 följande:
    Ingen som tror på dig.
    Det spelar ingen roll om någon tror på mig eller inte.
    Jag liksom de allra flesta är missnöjda med den politik som gammelpartierna har fört.
    Folket är missnöjda med Sveriges misslyckade politik.
    Det verkar vara många fler som tror så än som tror på dina försök att dölja och förneka sanningen.

SD är det enda parti som faktabaserat har vuxit så extremt mycket under de senaste valen.
    SD är nu det största partiet, eller ett av de största, i alla opinionsundersökningar.
    Det är bevis nog.
    Ingen behöver tro på mig...

Jag är övertygad att många, liksom jag, egentligen inte kallar sig "SD:are". Men när alla gammelpartier bara försöker dölja och förneka problemen så är det väldigt många som tröttnar och som protesterar.
    Anonym (Alternativet) skrev 2020-03-10 09:18:23 följande:

En undran... Det mesta buset idag med skjutningar och sprängningar osv. har ju med knarkhandel att göra, eller hur? Säg att vi låser in allt bus, slänger ut alla invandrare som vissa vill, och stänger gränserna för flyktingar. Tror inte ni att någon annan skulle överta buset dvs. droghandeln istället då?

Lika här som med allt annat, tillgång och efterfrågan skulle jag tro...

Våra nordiska grannländer, och många andra jämförbara länder, har inte dessa problem i samma omfattning som vi har i Sverige.
    Vad tänker du om det?
    Om de kan ha mindre problem, varför skulle inte vi i Sverige kunna ha mindre problem?
    AndreaBD skrev 2020-03-10 10:41:44 följande:
    Går det åt skogen i dessa länder då? I Frankrike har folk som LePenn målat upp skräckscenarion redan för 30 år sedan. Inget av detta har hänt än. De har ju haft mycket invandring redan då. Numera tar ingen LePenn på allvar, däremot försöker hans dotter - precis som JÅ - på ett mer "städat" sätt. 

Grekland HAR en kris, men de har knappt haft någon invandring, så det är inte därför. Italien har varken många invandrare eller särskilda problem, förutom det gamla vanliga med maffia och korruption. 

Att det bara är unga män kan bero på att det är farligt för kvinnor och barn att fly. Men varför skulle de skapa krig? De flyr ju ifrån krig. Självklart ska man sålla ut alla som inte har asylskäl. Det är ju oftast de som begår brotten. Men det löser inte SD lättare heller. Om det vore så enkelt så hade man redan löst det. Det beror inte på ovilja.

Så ni som tror på att SD kommer att lösa det, skulle bara bli besvikna. SD kan t.ex. aldrig tvinga ett annat land att ta tillbaka sina medborgare. Och Åkesson skulle vara kapabel till att starta ett krig! Om han redan gör olagliga saker i Turkiet. Han kom inte på idén att kolla först om han gör något olagligt? Vad ska han göra näst? Hypotetiskt nu: Om han skulle bli statsminister och han får för sig att skicka tillbaka alla Nordafrikaner till sina hemländer, flyga dit dem och dumpa dem på flygplatsen - vad händer då???  Diplomatiska förvecklingar i bästa fall, krig i värsta fall! 
    Det mest naiva som finns är att inbilla sig själv och andra att alla de unga män som kommit till Sverige skulle ha flytt från krig.
    De allra flesta, kanske alla?, är helt enkelt ekonomiska flyktingar som har valt att komma till Sverige för att vi har världens bästa välfärd och för att vi är så naiva och lättlurade att vi låter oss utnyttjas.

De allra flesta som kommit till Sverige har kommit från Danmark, eller hur? Hur menar du att de har flytt från krig när de kommit från Danmark till Sverige???

Varför har du och andra valt att inte hjälpa kvinnor och barn utan nästan uteslutande prioriterat att hjälpa unga friska män?
  • AndreaBD
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-10 11:16:51 följande:
    Såvitt jag kan se så är SD nu i undersökningar Sveriges största parti. Jag tror inte att Svenska folket är så dumma att de skulle stödja SD om de ansåg dem vara nazister eller att de skulle vilja störta Sveriges demokrati.
    Men tyskarna i början på 30-talet var dumma i huvudet, eller? Okej, man visste inte så mycket om politik då som man vet nu. Men ändå så visade ju nazisterna upp sin bästa sida, och folk lurades. Precis samma sak med svenskarna nu! Nej, de skulle inte stödja SD om de ansåg dem vara nazister och skulle vilja störta demokratin. Men det är där folk är naiva. De ser inte farorna, tittar inte heller bakåt. De bara hör vad Åkesson säger NU. De har redan glömt vad han har sagt för några år sedan. Precis som tyskarna som aldrig läste Hitlers bok. Nästan alla hade den hemma, men ingen läste den. Jag HAR läst den. Det står tydligt om erövringskrig och om att utrota judarna. 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/jPkryw/ingen-slump-med-grov-rasism-i-sd

https://www.blt.se/ledare/sds-nolltolerans-inte-vard-pappret-den-ar-skriven-pa/

https://www.svd.se/loof-om-sd-utspel-ra-och-oanstandig-rasism

D
    et finns hur mycket som helst, men det får räcka för nu.
    AndreaBD skrev 2020-03-10 12:05:31 följande:
    Men tyskarna i början på 30-talet var dumma i huvudet, eller? Okej, man visste inte så mycket om politik då som man vet nu. Men ändå så visade ju nazisterna upp sin bästa sida, och folk lurades. Precis samma sak med svenskarna nu! Nej, de skulle inte stödja SD om de ansåg dem vara nazister och skulle vilja störta demokratin. Men det är där folk är naiva. De ser inte farorna, tittar inte heller bakåt. De bara hör vad Åkesson säger NU. De har redan glömt vad han har sagt för några år sedan. Precis som tyskarna som aldrig läste Hitlers bok. Nästan alla hade den hemma, men ingen läste den. Jag HAR läst den. Det står tydligt om erövringskrig och om att utrota judarna. 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/jPkryw/ingen-slump-med-grov-rasism-i-sd

https://www.blt.se/ledare/sds-nolltolerans-inte-vard-pappret-den-ar-skriven-pa/

https://www.svd.se/loof-om-sd-utspel-ra-och-oanstandig-rasism

D
    et finns hur mycket som helst, men det får räcka för nu.
    Jag är inte det minsta rädd att vi i Sverige på 2020-talet skulle acceptera att välja bort demokratin. Finns inte en chans!
    Inte vare sig kommunister eller nazister skulle ha en chans att avskaffa demokratin.

Jag hatar nazismen och de fruktansvärda brott som historiskt utfördes i nazismens anda.
    Men jag hatar också alla de fruktansvärda brott som utfördes i kommunismens anda.
    Kommunismen har dödat fler än nazismen, men det verkar du vilja dölja och förneka?
    Även i dag utförs mord, fruktansvärda brott och förtryck mot människor, och det finns massor av demokratiska problem som följer även i dagens kommunismens anda.
    I jämförelse med kommunismen är nazismen ett väldigt litet problem år 2020, eller hur?
    Varför är du så skräckslagen inför att SD har blivit ett av Sveriges största partier när du inte alls verkar reflektera över de verkliga problemen som stavas kommunism?
    Varför väljer du att blunda och förneka de verkliga hoten medan du tror att du själv ser hot och faror som vi andra människor inte klarar av att se?

För säkerhets skull upprepar jag:
    Jag hatar nazismen och de fruktansvärda brott som historiskt utfördes i nazismens anda.
  • AndreaBD
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-10 12:23:39 följande:
    Jag är inte det minsta rädd att vi i Sverige på 2020-talet skulle acceptera att välja bort demokratin. Finns inte en chans!
    Inte vare sig kommunister eller nazister skulle ha en chans att avskaffa demokratin.

Men jag hatar också alla de fruktansvärda brott som utfördes i kommunismens anda.
    Kommunismen har dödat fler än nazismen, men det verkar du vilja dölja och förneka?
    Även i dag utförs mord, fruktansvärda brott och förtryck mot människor, och det finns massor av demokratiska problem som följer även i dagens kommunismens anda.
    I jämförelse med kommunismen är nazismen ett väldigt litet problem år 2020, eller hur?
    Varför är du så skräckslagen inför att SD har blivit ett av Sveriges största partier när du inte alls verkar reflektera över de verkliga problemen som stavas kommunism?
    Varför väljer du att blunda och förneka de verkliga hoten medan du tror att du själv ser hot och faror som vi andra människor inte klarar av att se?

För säkerhets skull upprepar jag:
    Vilket oförskämt påstående att jag "verkar vilja dölja och förneka" kommunismens dåd! Vi har ju aldrig ens diskuterat det. Och det finns inga vänster-radikala partier som är på gång att ta över och avskaffa demokratin. Gör ett eget tråd om du vill diskutera kommunism! 

"I jämförelse med kommunismen är nazismen ett väldigt litet problem år 2020, eller hur? "

Häää? Har alla blivit knäppa? Vilka kommunister är på gång att ta över Sverige?? Inga så klart. Däremot har vi SD som håller på att få flest röster. 
    AndreaBD skrev 2020-03-10 12:42:23 följande:
    Vilket oförskämt påstående att jag "verkar vilja dölja och förneka" kommunismens dåd! Vi har ju aldrig ens diskuterat det. Och det finns inga vänster-radikala partier som är på gång att ta över och avskaffa demokratin. Gör ett eget tråd om du vill diskutera kommunism! 

"I jämförelse med kommunismen är nazismen ett väldigt litet problem år 2020, eller hur? "

Häää? Har alla blivit knäppa? Vilka kommunister är på gång att ta över Sverige?? Inga så klart. Däremot har vi SD som håller på att få flest röster. 
    Du verkar skräckslagen inför SD:s stora framgångar. Du verkar tro att du själv är intelligent och förstår saker och ting som minst en tredjedel av Sveriges befolkning inte klarar av att förstå? 
    Du verkar vilja försöka överföra din skräck till oss andra genom att du försöker koppla dagens SD till nazism.
    Som en följd av detta kom min fråga till dig:

"Varför är du så skräckslagen inför att SD har blivit ett av Sveriges största partier när du inte alls verkar reflektera över de verkliga problemen som stavas kommunism?"

Känner du verkligen inte till att det i dagens värld sker massor av brott mot mänskligheten som utförs i kommunismens anda?
    Du får självfallet tycka vad du vill men jag tycker att kommunismen i dag står för mycket mera ont mot människor i världen än vad nazismen gör.
    Kommunismen utför också mycket mera ont mot människor än vad SD gör.

Jag reflekterar och svarar helt enkelt på det du skriver.
    I trådens ämne står ingenting om vare sig nazism eller kommunism. Men du menar att du gör rätt, du pratar om rätt saker, t ex nazism, och du har rätt uppfattningar, men jag har fel som på samma sätt tar upp t ex kommunismen?

Har alla rätt att ha en egen åsikt? Stödjer du yttrandefrihet? 
    Eller är det bara din rättighet, och de som tycker lika som du, som har rätt till yttrandefrihet?

Jag delar inte din åsikt.
    Men jag lovar att jag kommer alltid stå upp för att även du ska ha rätt att framföra din egen åsikt.
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!