• Anonym (SD)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, ändå tar han tag i problem och åker själv till Grekland och informerar flyktingar att inte komma hit.

Övriga partiledare snackar bara skit och gör sina väljare besvikna gång på gång.

Vem minns inte när S och M tävlade om att välkomna flyktingar till Sverige 2015 genom "Vi bygger inga murar" eller "öppna era hjärtan". Ja det är lätt att vara god med andras pengar. Men när verkligheten kommer ikapp är det inte lika kul. Endast SD var nyktra nog att se verkligheten även då..

M och KD verkar ändå ha vaknat lite. Även S, men där går det fortfarande ganska sakta fram.

Sverigedemokraterna har verkligen gjort nytta i Svens politik, fortsätter de med sitt goda arbete skulle det inte förvåna mig om det blir det största partiet nästa val.

Kommer ni rösta på SD nästa val?:)

• Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
  • klyban
    Anonym (SD) skrev 2020-03-09 09:28:32 följande:
    JÅ uppnådde nog precis det han ville när etablerad media och proffstyckare gick bananas, det ökar alltid sympatierna för SD.
    Så dela ut flygblad till flyktingar var inget han brydde sig om då, bra då vet vi.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • KillBill
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-09 12:44:15 följande:
    Läs om Svenska Socialdemokraternas "Mörka Historia" så får du fram vad jag menade då du inte förstår vad jag skriver.

Säkerligen vet du om den, men döljer det. för det är för många som för dig att det BARA är fel på SD. 

Menar du den film om Socialdemokraterna som SD ligger bakom och som forskare menar förvanskar historien? Det är rätt typiskt att SD hellre lägga stora belopp på att finansiera media där man förvanskar historien i syfte att baktala politiks motståndare än att lägger pengar på en vitbok där man gör upp med sin egen smutsiga historia.

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/forskare-sverigedemokraternas-valfilm-forvanskar-historien/

PS. Jimmie Åkesson öppnade för flera år sedan upp för att ta fram en vitbok över SDs mörka historia men det har hitintills inte blivit något av detta. Med all sannolikhet är SDs historia så smutsig att den inte tål att lyftas fram. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • AndreaBD

Sånt här? 

https://samtiden.nu/2018/08/ny-dokumentar-belyser-socialdemokraternas-morka-historia/

Är det så svårt att förstå att det var en annan tid och att man tänkte så på den tiden? Inte bara socialdemokraterna, inte bara svenskarna, utan alla partier och mer eller mindre alla länder. Det var NORMALT att använda n-ordet. Ord blir fula och oacceptabla med tiden, de är inte det från början. Numera får du inte säga "städerska" heller. Då hittar man på nya ord. I Sverige får man inte säga "utlänning", i Tyskland är det fortfarande normalt. Och det beror inte på någon skillnad i inställningen, det är bara ord. 

• KillBill
    Så här kommenterar åtta svenska forskare filmen:

"Filmen ?Ett folk, ett parti? rör ämnen som vi har forskat om: flyktingpolitik, antisemitism, Sveriges förhållande till Nazityskland och Förintelsen, rashygien och eugenik, eutanasi, steriliseringar och medicinska experiment.  När filmer med anspråk på att betraktas som dokumentärer produceras brukar filmmakarna be dem vars forskning de använder om hjälp för att undvika missförstånd och felaktigheter. I filmen framstår det som om Klas Åmark, Karin Kvist Geverts och andra forskare har kontaktats och hjälpt filmmakarna.  Så är det inte. Hade vi tillfrågats hade vi förklarat att den koppling som görs mellan socialdemokratisk och nazitysk politik saknar vetenskaplig grund och alltså är falsk"

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/forskare-sverigedemokraternas-valfilm-forvanskar-historien/

Filmen är i själva verket ett bra bevis på att SD inte ens drar sig för skapa sig fördelar genom att förvanska den svenska historien. Det är så djävla vidrigt. 

• AndreaBD
    KillBill skrev 2020-03-09 13:10:22 följande:

Menar du den film om Socialdemokraterna som SD ligger bakom och som forskare menar förvanskar historien? Det är rätt typiskt att SD hellre lägga stora belopp på att finansiera media där man förvanskar historien i syfte att baktala politiks motståndare än att lägger pengar på en vitbok där man gör upp med sin egen smutsiga historia.

PS. Jimmie Åkesson öppnade för flera år sedan upp för att ta fram en vitbok över SDs mörka historia men det har hitintills inte blivit något av detta. Med all sannolikhet är SDs historia så smutsig att den inte tål att lyftas fram. 

Har SD gjort en sån film? Jag fattar inte hur folk kan gå på såna jäkligt korkade grejer. Är det så svårt att förstå att det var en annan tid, att folk inte visste bättre?  Och det gäller förstås ALLA, inte bara sossarna. Visst, man kan tycka att det är skrämmande att man kan tycka såna saker bara för att alla andra gör. Men folk hade inga positiva förebilder då, inga mänskliga rättigheter och liknande. 

Numera däremot är det bara SD som har taskig människosyn. Och de borde veta bättre, för numera vet vi bättre. Men jag fattar inte hur SD-anhängare tänker? Det var en hemsk människosyn då och då var det några sossar som sade så. Och pga det skulle det vara okej om SD NUFÖRTIDEN (då man vet bättre) har en lika taskig människosyn. Och helst ska man då också låta de regera!? 
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)
    KillBill skrev 2020-03-09 15:59:40 följande:

Vad är det som är ärligt med att Sverigedemokraternas ledare åker till Turkiet och gör inrikespolitiskt jippo av den hemska situation som utsatta flyktingar befinner sig i. Det är ju bara syniskt.  

Åkesson vet att EUs ledare bestämt sig för att den grekiska gränsen ska säkras och för Åkesson vidkommande har det handlat om att personligen få förnedra lite flyktingar samtidigt som han hoppats på att partiet ska tjäna på detta. Vidrigt. 

Jag tycker nog att alla partiers ledare ägnar sig åt sådant som du kallar jippo. Det finns många olika exempel på olika jippon som olika partiledare och andra har ägnat sig åt.
    Jag kan absolut inte se att JÅ:s agerande skulle vara mera olämpligt eller syniskt än några andra exempel.
    I flygblad informerade han om sanningen.

Att utföra sådan politik, och att uttrycka sig så som man gjorde, t ex "öppna våra hjärtan", tycker jag var var extremt syniskt mot den egna befolkningen och mot alla dem som faktiskt historiskt har byggt upp vårt fina välfärdssystem.
    Extremt syniskt är det av andra människor att utnyttja vårt välfärdssystem och extremt syniskt är det av politiker och av alla andra som hela tiden bara har försökt att dölja och förneka detta fruktansvärda utnyttjande.

Jag drar inte alls samma slutsats som du.
    Enligt mig ville JÅ tydliggöra för alla, och inte minst för svenska väljare, att han inte försöker dölja och förneka problemen.
    Jag håller med honom till 100% att Sveriges välfärdssystem redan är utnyttjat till fullo, och mer därtill.

• Anonym (Världen förändras, så även jag)
    klyban skrev 2020-03-09 16:02:56 följande:

Åkesson är inte ens ärlig från början, dock vet han vilka trådar han ska dra i för att få folk och tro det.

Men väljer man titta djupare så ser man en hel del mer, och visst var det galenskap innan med flyktingarna.
    Och det utnyttjade ju SD till fullo, men nu flera år senare och en bra koll på det hela.
    Varför vänder man sig till ett högerextremt parti som inte har folkets intresse i deras tankar.(Och det är här man måste titta djupare och se, men verkar som många inte ens är intresserade av det)

Min åsikt, som jag delar med nästan alla tidigare uppräknade, är att JÅ och SD är de som har varit ärligast då det gäller våra samhällsproblem. Redan från början och alltjämt.
    Tack vare hans ärliga öppenhet så har även övriga så småningom tvingats lätta lite på sina försök att dölja och förneka. Om inte JÅ hade sagt sanningen så hade alla kunnat fortsätta uppträda som Bagdad Bob!

Ja, det var galenskap med Sveriges flyktingpolitik. Där är jag helt enig med dig. Men vi har ännu så länge bara sett början på de fruktansvärda följderna och samhällsproblemen detta har fört med sig och kommer föra med sig. Vi kommer tyvärr lida svårt av detta i flera generationer framåt och kanske tom i all överskådlig framtid.
    Nu är det viktigt att inte låta sig ryckas med i nya galenskaper.
    Först när vi till 100% har löst våra nuvarande och kommande problem så kan vi återigen öppna för s k "flyktingmottagande". Men det ligger alltså sannolikt flera generationer bort...
    Fram till dess önskar jag att vi hjälper flyktingar på plats och på alla andra sätt, vi behöver påverka EU och t ex våra nordiska grannländer. Alla sätt förutom att ta emot fler till Sverige.

En absolut majoritet av Sveriges väljare och innevånare anser att våra nya samhällsproblem är den viktigaste frågan. SD är det enda partiet som har erkänt och accepterat detta som ett faktum.
    Om du vill kalla majoriteten av Sveriges innevånare för högerextrema, eller om du vill kalla majoriteten för nazister, eller något annat, så får det stå för dig.
    Jag för min egen del är absolut säker på att majoriteten av Sveriges befolkning absolut inte är vare sig högerextrema eller nazister. Oavsett hur du och andra försöker brunsmeta.
  • KillBill
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-09 16:20:24 följande:

Jag tycker nog att alla partiers ledare ägnar sig åt sådant som du kallar jippo. Det finns många olika exempel på olika jippon som olika partiledare och andra har ägnat sig åt.
    Jag kan absolut inte se att JÅ:s agerande skulle vara mera olämpligt eller syniskt än några andra exempel.
    I flygblad informerade han om sanningen.

Att utföra sådan politik, och att uttrycka sig så som man gjorde, t ex "öppna våra hjärtan", tycker jag var var extremt syniskt mot den egna befolkningen och mot alla dem som faktiskt historiskt har byggt upp vårt fina välfärdssystem.
    Extremt syniskt är det av andra människor att utnyttja vårt välfärdssystem och extremt syniskt är det av politiker och av alla andra som hela tiden bara har försökt att dölja och förneka detta fruktansvärda utnyttjande.

Jag drar inte alls samma slutsats som du.
    Enligt mig ville JÅ tydliggöra för alla, och inte minst för svenska väljare, att han inte försöker dölja och förneka problemen.
    Jag håller med honom till 100% att Sveriges välfärdssystem redan är utnyttjat till fullo, och mer därtill.

Det är första gången som en svenska partiledare gör politiskt jippo av flyktingars situation på plats i ett annat land. Förutom Sverigedemokrater så passade också tyska nynazister på att skrämma flyktingar vid Turk-Grekiska gränsen.

https://www.euractiv.com/section/justice-home-affairs/news/greece-expels-nazi-group-from-eu-border/

Här har vi flyktingar som befinner sig i en ytterst utsatt situation där Turkiet inte vill ha dem kvar och där flyktingarna varken kan ta sig till Syrien (där det fortfarande råder inbördeskrig) eller till Grenland (där det inte släpps in). Genom att försöka skapa inrikespolitiska poäng på dessa utsatta människors bekostnad har Jimmie Åkesson tagit SD till en ny nivå av vidrighet.

• Padirac
    AndreaBD skrev 2020-03-09 13:19:40 följande:

Har SD gjort en sån film? Jag fattar inte hur folk kan gå på såna jäkligt korkade grejer. Är det så svårt att förstå att det var en annan tid, att folk inte visste bättre?  Och det gäller förstås ALLA, inte bara sossarna. Visst, man kan tycka att det är skrämmande att man kan tycka såna saker bara för att alla andra gör. Men folk hade inga positiva förebilder då, inga mänskliga rättigheter och liknande. 

Numera däremot är det bara SD som har taskig människosyn. Och de borde veta bättre, för numera vet vi bättre. Men jag fattar inte hur SD-anhängare tänker? Det var en hemsk människosyn då och då var det några sossar som sade så. Och pga det skulle det vara okej om SD NUFÖRTIDEN (då man vet bättre) har en lika taskig människosyn. Och helst ska man då också låta de regera!? 

Notera att filmen är en lögn, en historieförfalskning, det de påstår är alltså inte sant.

SD lever kvar i den tiden, De tillskriver andra partier sina sämsta sidor.

Filmen är alltså allt igenom en lögn om S.

SD utlovade en andra del, men de blev rejält sågade med denna film och ingen uppföljning har kommit. Lika bra det.
  • Barbro45
    Anonym (SD) skrev 2020-03-05 08:33:09 följande:

Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, ändå tar han tag i problem och åker själv till Grekland och informerar flyktingar att inte komma hit.

Övriga partiledare snackar bara skit och gör sina väljare besvikna gång på gång.

Vem minns inte när S och M tävlade om att välkomna flyktingar till Sverige 2015 genom "Vi bygger inga murar" eller "öppna era hjärtan". Ja det är lätt att vara god med andras pengar. Men när verkligheten kommer ikapp är det inte lika kul. Endast SD var nyktra nog att se verkligheten även då..

M och KD verkar ändå ha vaknat lite. Även S, men där går det fortfarande ganska sakta fram.

Sverigedemokraterna har verkligen gjort nytta i Svens politik, fortsätter de med sitt goda arbete skulle det inte förvåna mig om det blir det största partiet nästa val.

Kommer ni rösta på SD nästa val?:)

Vad är en hjälte? Inte Jimmie Åkesson i alla fall. En hjälte är någon som gör något där han riskerar något, liv, heder, ära. Något han gör för att det är det rätta.
    Vad har Åkesson riskerat, intet, platt intet. 

Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!