klyban skrev 2020-03-09 16:02:56 följande:
Åkesson är inte ens ärlig från början, dock vet han vilka trådar han ska dra i för att få folk och tro det.
Men väljer man titta djupare så ser man en hel del mer, och visst var det galenskap innan med flyktingarna.
Och det utnyttjade ju SD till fullo, men nu flera år senare och en bra koll på det hela.
Varför vänder man sig till ett högerextremt parti som inte har folkets intresse i deras tankar.(Och det är här man måste titta djupare och se, men verkar som många inte ens är intresserade av det)
Min åsikt, som jag delar med nästan alla tidigare uppräknade, är att JÅ och SD är de som har varit ärligast då det gäller våra samhällsproblem. Redan från början och alltjämt.
Tack vare hans ärliga öppenhet så har även övriga så småningom tvingats lätta lite på sina försök att dölja och förneka. Om inte JÅ hade sagt sanningen så hade alla kunnat fortsätta uppträda som Bagdad Bob!
Ja, det var galenskap med Sveriges flyktingpolitik. Där är jag helt enig med dig. Men vi har ännu så länge bara sett början på de fruktansvärda följderna och samhällsproblemen detta har fört med sig och kommer föra med sig. Vi kommer tyvärr lida svårt av detta i flera generationer framåt och kanske tom i all överskådlig framtid.
Nu är det viktigt att inte låta sig ryckas med i nya galenskaper.
Först när vi till 100% har löst våra nuvarande och kommande problem så kan vi återigen öppna för s k "flyktingmottagande". Men det ligger alltså sannolikt flera generationer bort...
Fram till dess önskar jag att vi hjälper flyktingar på plats och på alla andra sätt, vi behöver påverka EU och t ex våra nordiska grannländer. Alla sätt förutom att ta emot fler till Sverige.
En absolut majoritet av Sveriges väljare och innevånare anser att våra nya samhällsproblem är den viktigaste frågan. SD är det enda partiet som har erkänt och accepterat detta som ett faktum.
Om du vill kalla majoriteten av Sveriges innevånare för högerextrema, eller om du vill kalla majoriteten för nazister, eller något annat, så får det stå för dig.
Jag för min egen del är absolut säker på att majoriteten av Sveriges befolkning absolut inte är vare sig högerextrema eller nazister. Oavsett hur du och andra försöker brunsmeta.