Inlägg från: Anonym (Världen förändras, så även jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

KillBill skrev 2020-03-09 15:59:40 följande:

Vad är det som är ärligt med att Sverigedemokraternas ledare åker till Turkiet och gör inrikespolitiskt jippo av den hemska situation som utsatta flyktingar befinner sig i. Det är ju bara syniskt.  

Åkesson vet att EUs ledare bestämt sig för att den grekiska gränsen ska säkras och för Åkesson vidkommande har det handlat om att personligen få förnedra lite flyktingar samtidigt som han hoppats på att partiet ska tjäna på detta. Vidrigt. 

Jag tycker nog att alla partiers ledare ägnar sig åt sådant som du kallar jippo. Det finns många olika exempel på olika jippon som olika partiledare och andra har ägnat sig åt.
    Jag kan absolut inte se att JÅ:s agerande skulle vara mera olämpligt eller syniskt än några andra exempel.
    I flygblad informerade han om sanningen.

Att utföra sådan politik, och att uttrycka sig så som man gjorde, t ex "öppna våra hjärtan", tycker jag var var extremt syniskt mot den egna befolkningen och mot alla dem som faktiskt historiskt har byggt upp vårt fina välfärdssystem.
    Extremt syniskt är det av andra människor att utnyttja vårt välfärdssystem och extremt syniskt är det av politiker och av alla andra som hela tiden bara har försökt att dölja och förneka detta fruktansvärda utnyttjande.

Jag drar inte alls samma slutsats som du.
    Enligt mig ville JÅ tydliggöra för alla, och inte minst för svenska väljare, att han inte försöker dölja och förneka problemen.
    Jag håller med honom till 100% att Sveriges välfärdssystem redan är utnyttjat till fullo, och mer därtill.

klyban skrev 2020-03-09 16:02:56 följande:

Åkesson är inte ens ärlig från början, dock vet han vilka trådar han ska dra i för att få folk och tro det.

Men väljer man titta djupare så ser man en hel del mer, och visst var det galenskap innan med flyktingarna.
    Och det utnyttjade ju SD till fullo, men nu flera år senare och en bra koll på det hela.
    Varför vänder man sig till ett högerextremt parti som inte har folkets intresse i deras tankar.(Och det är här man måste titta djupare och se, men verkar som många inte ens är intresserade av det)

Min åsikt, som jag delar med nästan alla tidigare uppräknade, är att JÅ och SD är de som har varit ärligast då det gäller våra samhällsproblem. Redan från början och alltjämt.
    Tack vare hans ärliga öppenhet så har även övriga så småningom tvingats lätta lite på sina försök att dölja och förneka. Om inte JÅ hade sagt sanningen så hade alla kunnat fortsätta uppträda som Bagdad Bob!

Ja, det var galenskap med Sveriges flyktingpolitik. Där är jag helt enig med dig. Men vi har ännu så länge bara sett början på de fruktansvärda följderna och samhällsproblemen detta har fört med sig och kommer föra med sig. Vi kommer tyvärr lida svårt av detta i flera generationer framåt och kanske tom i all överskådlig framtid.
    Nu är det viktigt att inte låta sig ryckas med i nya galenskaper.
    Först när vi till 100% har löst våra nuvarande och kommande problem så kan vi återigen öppna för s k "flyktingmottagande". Men det ligger alltså sannolikt flera generationer bort...
    Fram till dess önskar jag att vi hjälper flyktingar på plats och på alla andra sätt, vi behöver påverka EU och t ex våra nordiska grannländer. Alla sätt förutom att ta emot fler till Sverige.

En absolut majoritet av Sveriges väljare och innevånare anser att våra nya samhällsproblem är den viktigaste frågan. SD är det enda partiet som har erkänt och accepterat detta som ett faktum.
    Om du vill kalla majoriteten av Sveriges innevånare för högerextrema, eller om du vill kalla majoriteten för nazister, eller något annat, så får det stå för dig.
    Jag för min egen del är absolut säker på att majoriteten av Sveriges befolkning absolut inte är vare sig högerextrema eller nazister. Oavsett hur du och andra försöker brunsmeta.
    KillBill skrev 2020-03-09 16:41:56 följande:

Det är första gången som en svenska partiledare gör politiskt jippo av flyktingars situation på plats i ett annat land. Förutom Sverigedemokrater så passade också tyska nynazister på att skrämma flyktingar vid Turk-Grekiska gränsen.

https://www.euractiv.com/section/justice-home-affairs/news/greece-expels-nazi-group-from-eu-border/

Här har vi flyktingar som befinner sig i en ytterst utsatt situation där Turkiet inte vill ha dem kvar och där flyktingarna varken kan ta sig till Syrien (där det fortfarande råder inbördeskrig) eller till Grenland (där det inte släpps in). Genom att försöka skapa inrikespolitiska poäng på dessa utsatta människors bekostnad har Jimmie Åkesson tagit SD till en ny nivå av vidrighet.

Jag drar inte alls samma slutsats som du.
    Enligt mig ville JÅ tydliggöra för alla, och inte minst för svenska väljare, att han inte försöker dölja och förneka problemen.
    Jag håller med honom till 100% att Sveriges välfärdssystem redan är utnyttjat till fullo, och mer därtill.
    Padirac skrev 2020-03-09 16:49:56 följande:
    Vad är ärligt med att komma med rasistiska påståenden om att människors nedärvda essens gör att de inte får vara i Sverige?

Det är den politiken SD drivit från det de grundades av BSS, nazister, fascister och vitmakt. Läs SDs historia på nätet, det är deras eget material som berättar om BSS m.fl och hur SDs politik formades av BSS, de hade plockat upp ideologin från fascisten och tidigare nazisten Per Engdahl.

materialet om sin historia delade SD själva ut fram till 2003 eller 2004.
    Jag vet inte varför du citerar mig?
    Har jag kommit men några rasistiska påståenden?
    Har jag diskuterat något partis historia?

Jag har skrivit att JÅ och SD har bidragit till att några färre numera försöker att dölja och förneka lite mindre.
    Men du tycker det är bättre och du vill fortsätta förneka och dölja våra samhällsproblem?

Och jag skriver:
    En absolut majoritet av Sveriges väljare och innevånare anser att våra nya samhällsproblem är den viktigaste frågan. SD är det enda partiet som har erkänt och accepterat detta som ett faktum.

Vidare skriver jag att:
    Jag för min egen del är absolut säker på att majoriteten av Sveriges befolkning absolut inte är vare sig högerextrema eller nazister. Oavsett hur du och andra försöker brunsmeta.

Det du skriver om rasism och om historia i samband med att du citerar mig har inget som helst samband. Det enda du verkar vilja försöka med är att brunsmeta mig och brunsmeta den stora majoriteten av Sveriges innevånare. I så fall anser jag att du uttrycker dig rasistiskt!
    AndreaBD skrev 2020-03-09 16:58:31 följande:
    Han är inte ett dugg ärlig. Han har bara lärt sig hur man ska prata, så att man gör ett bra intryck. Jämför bara med vad han vräkte ur sig dem första åren. Han har inte ändrat åsikter heller, han bara döljer dem bra numera. Inte alls ärlig...

Ibland får jag intrycket att svenskarna har en del gemensamt med nordkoreanerna, fast tvärtom! De tror att de har det jättebra, trots att det är eländigt, och svenskarna tror att det är katastrof trots att de har det så bra. Vad är det för "hemska" samhällsproblem som vi kommer att lida av "i flera generationer??? 

Visst, kriminaliteten har ökat. Den har ökat upp till andra europeiska länders nivå. Jag ser inte att folk i Tyskland, Frankrike, England eller Italien får samma världundergångs-stämning som svenskarna. 

Jaha... jo, SD är de enda som påstår att dessa samhällsproblem bara beror på invandrarna. Även de som fanns redan före invandrarna. Väldigt märkligt.
    Jag tycker att han i den viktigaste frågan har varit mera ärlig än någon annan partiledare.
    Men du får självfallet tycka vad du vill.

Om du har lyckats blunda för de eskalerande samhällsproblemen så blir jag häpen.
    Jag tror att du slirar lite på sanningen här eller att du har fallit platt för PK-maffians enträgna försök att dölja och förneka samhällsproblemen.
    Kom inte och påstå du inte hört och märkt av problemen i välfärdssystemet? Eller problemen med den extremt höga arbetslösheten, det extremt stora bidragsberoendet, bland utrikes födda och bland invandrare i följande generationer?

Jag förstår inte hur du tänker om du menar att vi ska vara nöjda och glada åt våra samhällsproblem så länge det finns länder som har det lika eller ännu värre?

Jag har aldrig hört SD eller JÅ påstå att alla problem beror på invandrarna utan snarare på den misslyckade integrationspolitiken. Jag skrev tydligt i mitt tidigare inlägg så har jag inte något emot människorna invandrarna men jag tycker att det är Sveriges förda politik som är ansvarig för samhällsproblemen.
    KillBill skrev 2020-03-09 17:40:21 följande:

Det är vet allmänt känt att samtliga EUs ledare står bakom att EUs yttre gräns ska värnas. Alla länder mellan Grekland och Sverige hart idag olika typer av gränskontroller och den flyktingvåg som skedde år 2015 är knappast möjlig idag.

Jimmie Åkesson försöker göra är att lura befolkningen att en stor flyktingvåg är nära förestående. Det är ytterst obehagligt att delar av befolkningen tolkar detta som någon slags uppriktighet när det förhåller sig tvärt om.

Nej, inte hos mig och sannolikt inte bland allmänheten är det känt att exakt ALLA ledare står bakom. Kan du verkligen garantera det?

Ja, precis som jag skrev:
    Nu är det viktigt att inte låta sig ryckas med i nya galenskaper.
    Jag och många med mig är tacksamma för att JÅ försöker säkerställa att svenska högljudda vänsterextremister och/eller PK-maffian inte ska komma lyckas med sina försök att förmå politiker och folket gå med på att upprepa tidigare galenskaper. 

Med stor sannolikhet är en internationell flyktingvåg nära förestående. Enligt nyhetsmedia är den pågående. 
    Men det JÅ och jag menar är att vi ska värna att den inte drabbar Sverige. Vi är redan tillräckligt drabbade, vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare. Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar. Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt, men inte att ta hand om flera i vårt eget land, innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.
    Det är att värna om människor och att visa ansvar.
    KillBill skrev 2020-03-09 18:05:54 följande:

Sverigedemokraternas oppositionsråd i Malmö, påstod på Twitter att han efter Jimmie Åkessons besök vid Turk-Grekiska gränsen blivit nerringd och hyllad av Malmögreker. Eftersom politikernas telefonlistor är offentliga begärde någon ut SD politikerns telefonlistor som bara visade sig innehålla antal interna telefonsamtal. SD politikern har nu tagit bort sitt tweet..

Fyfan vilka bluffmakare SD är.

Bluffmakare finns det nog i alla partier. Dock verkar inte journalister och andra i PK-maffian vara lika pigga på att granska telefonlistor och dyl när det gäller deras egna gelikar. Dock är de alltid mycket pigga på att dölja och förneka.
    Padirac skrev 2020-03-09 19:32:51 följande:
    Jag citerar dig för att du skriver att SD och JÅ är ärliga om Sveriges samhällsproblem. Eftersom SD och JÅ anser att problemet i sig beror på att människor har fel kultur och inte är tillräckligt svenska - det som är kärnn i SDs idologi och som de har med sig sedan de skapades av BSS, nazister, fascister och vitmakt.

Vad är det ärliga i det? 

Man kan vara för eller mot migration, flyktingmottagning, arbetskraftsinvandring, EUs fria rörlighet osv.. men SD är det på grund av människor härkomst. Det är det som gör SD till ett rasistiskt parti. Med tanke på deras historia och att dessa ränder finns kvar så är det inte konstigt.

SD är inte ärliga, JÅ är inte ärliga, men allt som oftast skiner deras auktoritära ideologi genom... något de inte är så ärliga med..
    Det enda du verkar vilja försöka med är att brunsmeta mig och brunsmeta den stora majoriteten av Sveriges innevånare.
    AndreaBD skrev 2020-03-09 18:33:10 följande:
    Det är det jag menar... extremt hög arbetslöshet???  Jag kollade...

https://www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/arbetsloshet/arbetsloshet---internationell-jamforelse/

Jag är visserligen lite förvånad att vi ligger högre än Tyskland, Storbritannien och andra. Ändå har Frankrike, Spanien och Italien högre. Och man får också tänka på att Sverige har ganska lite befolkning. Tyskland t.ex. har 10 gånger så mycket folk. Om vi får in en halv miljon flyktingar som inte genast kan börja jobba, så märks det förstås i statistiken. Men vanliga svenskar brukar inte ha svårt att få jobb! Jag har själv jobbat några år i Tyskland och det var svårare och tuffare där att försöka få jobb. Det är visserligen många år sedan...

Bidragsberoende är svårare att jämföra med andra länder, eftersom de har så olika system. Jag har hittat siffror på Tyskland av 6,3 miljoner som lever på socialbidrag/arbetslöshetsersättning där. Och om befolkningen är 100 miljoner så är det ju procent. Då har vi dock inte fått med sjukpensionärer och liknande. På Sverige hittar jag siffran 13,3 %. Visst, det är dubbelt så mycket, men som sagt, allt var inte med i den tyska siffran och även där höjer ju ganska många flyktingar ordentligt som man tar in samtidigt. Dessutom står det också att siffran är mycket högre på landsbyggden än i stan. Så där handlar det ju också om folk som absolut vill bo kvar i t.ex. Norrland. 
    Nä, du har fel. Eller du döljer och förnekar i stället för att berätta hela sanningen.
    En mycket snabb googling ger flera tydliga exempel att du och andra försöker dölja sanningen: 

Ett exempel: SCB. Arbetskraftsundersökningarna, AKU: 
    gapet mellan inrikes och utrikes födda är fortsatt mycket stort. Och många av jobben är bidragsjobb.

SCB har sammanställt statistiken för sysselsättningen under sista kvartalet 2018 (Arbetskraftsundersökningarna, AKU). Den visar att det fortsatt råder skyhög arbetslöshet bland utrikes födda, detta trots högkonjunktur.

Arbetslöshet bland invandrare har minskat något, men det är till stor del genom subventioner och bidrag. Normalt borde denna typ av bidragsanställning vara liten under högkonjunktur men i gruppen utlandsfödda uppgår bidragsjobben till hela 40 procent.

Utlandsföddas arbetslöshet är fortsatt 19 procent, och 37 procent bland växande gruppen förgymnasialt utbildade utomeuropeiska.

Ett annat exempel: Ekonomifakta 2020-02-18, Isabelle Galte Schermer: Arbetslösheten bland utrikes födda är väsentligt högre än bland inrikes födda.
    Arbetslösheten bland personer födda i Afrika och i Asien (dit man räknar t ex Afganistan) är omkring 5-6 ggr högre än för inrikes födda.
    Arbetslösheten är alltså mer än den femdubbla mot för inrikes födda! Detta trots att de allra flesta utrikes födda som räknas som icke arbetslösa är i s k "åtgärd". De skulle alltså räknas som arbetslösa om de inte hade konstjorda skattefinansierade sysselsättningar! Av dessa är det alltså i verkligheten en mycket liten minoritet som har ett riktigt arbete och enligt sakkunniga bedömare kommer det så att vara under mycket lång tid, sannolikt i flera generationer.

Ännu ett exempel:
    Stockholms Handelskammare: I de utsatta områdena är det endast drygt 62 procent som förvärvsarbetar. I åldersgruppen 18-25 år är det endast 47% som arbetar. Alltså mindre än hälften.
    Kvinnor har ännu lägre siffror vilket beror på att de ofta inte ens söker jobb. Det medför också att arbetslöshets-statistiken blir kraftigt missvisande eftersom de som inte söker jobb saknas helt i statistiken. Att kvinnorna inte arbetar är anmärkningsvärt då de i genomsnitt har högre utbildningsnivå än männen.

Alla som inte arbetar måste försörjas av de få som faktiskt arbetar, antingen direkt eller via skatten.
    Vem ska betala???
    AndreaBD skrev 2020-03-09 23:14:45 följande:
    Och framför allt så säger det inte mycket om landets ekonomi, om man har många arbetslösa, om det saknas lägenheter eller om många lever på bidrag. Det spelar inte särskilt stor roll för ett land om det har 5 % eller 10 % eller 15 % arbetslöshet. 

Sverige har en jättebra ekonomi, det finns inga stora problem alls. Det är bara något som SD försöker tuta i folk. Om Sverige skulle ha problem, så skulle vi ha en hög inflation, och det har vi inte. Och vi skulle ha hög ränta - räntorna är rekordlåga. 
    Hur tycker du att välfärden fungerar? Har du någonsin sett på nyheterna eller har du någonsin besökt sjukvården? Känner du någon som har behov av sjukvård och av välfärdssystemet? Har du hört talas om de växande vårdköerna? Har du besökt våra skolor och pratat med lärarna? Hur tycker de att det står till i dag?

Du gillar sprängningarna, där vi är bland de allra värst drabbade länderna i hela i-världen?
    Du gillar det ökade sexuella våldet och du gillar att tjejer och kvinnor inte längre kan gå hem ensamma om kvällarna?
    Du gillar att svenska ungdomar blir rånade, hånade och kissade i munnen? Du gillar att människor som jobbar i vården måste bära trygghetslarm? Du gillar att Sverige har tvingats tiofaldiga antalet väktare och ordningsvakter och att vi måste öka antalet poliser och vi måste öka antalet fängelser?

Allt det här uppräknade är problem som i stort sett inte existerade i Sverige för 10-25 år sedan. Men du gillar den utvecklingen???

Sverige har en jättebra ekonomi, det finns inga stora problem alls.
    Har du hört talas om att dölja och förneka sanningen?
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!