Inlägg från: Anonym (Världen förändras, så även jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

klyban skrev 2020-03-26 17:08:32 följande:

jimbo tog ansvar i att strunta i katastrofövning, för dela ut flygblad till flyktingar, man påstod jimbo blev arresterad, men aldrig skedde.
    Och sen inreseförbud på detta, hur mycket orkar man ljuga egentligen?

Jag klarar fortfarande inte förstå vad du pratar om.
    Nu ska jag ändå och återigen försöka svara på din fråga, trots att den avviker från trådens ämne.

"man påstod jimbo blev arresterad"
    På inspelningen som jag har sett och hört så frågar JÅ om har är arresterad och får det tydliga svaret "Ja". Och han får samma svar andra gången som han ställer samma fråga, alltså "Ja".
    Om  en myndighetsperson (eler liknande person) ingriper mot mig och säger två gånger att jag är arresterad så tror jag att jag är arresterad.
    Vad skulle du tro om du får det svaret två gånger?

Enligt uppgifter jag har sett så deltog en ersättare för JÅ i övningen och till det hade han fått godkänt.
    Flera andra personer som var inbjudna till övningen valde också att vara frånvarande. Har du lika god koll på vilka dessa var?
    Så vitt jag förstår så var många olika personer inbjudna men de var inte personligen kallade och det var inte tvingande för någon att personligen delta. Ersättare var helt ok.
    Men du kanske har bättre och mera saklig information? 

Inreseförbud till Turkiet ser jag inte som ett problem, snarare som en merit efter att man gjort en god handling.
    Men du eller någon av dina vänner kanske tillhör dem som gärna semestrat i Turkiet och lagt pengar till den regimen?

F ö så vill jag vara saklig och hålla mig till ämnet och upprepar därför till dig:
    Jag har t ex svarat på trådstarten och sagt att:
    Men det JÅ och jag menar är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
    Vi är redan tillräckligt drabbade, vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.
    Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar. Nu är det dags att övriga EU-länder steppar upp och att våra nordiska grannländer steppar upp sitt ansvar. Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.
    Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt, men inte att ta hand om flera i vårt eget land.
    Absolut inte ta emot flera innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.
    Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!

Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt påpekar, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.

Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?
    FDFMGA skrev 2020-03-26 19:20:07 följande:
    Petar dit en länk till Novus i februari som du kan studera nu under coronautbrottet, återkom gärna när du är klar.

18 procent anser att Invandring/Integration är den viktigaste frågan, bland sverigedemokrater är det däremot 50 procent som anser detta.

Men det är klart om man anlägger ditt synsätt att allt är invandrarrelaterat så får man ju helt andra siffror.

För övrigt är det bara en ynka procent av sverigedemokraterna som anser att sjukvård är viktigast, liksom Sveriges ekonomi, sysselsättning/arbetslöshet. Noll procent av sverigedemokraterna rankar äldreomsorg som viktigast.

Den enda procent av sverigedemokraterna som anser att skola och utbildning är viktigast måste sticka ut ordentligt i partiet. Vadå, skola och utbildning. Vad ska de va bra för. Jimmie Åkesson är ju ändå svaret på allt, som någon här i tråden skrevSkrattandehttps://novus.se/valjaropinionen/valjarforstaelse/viktigaste-politiska-fragan/
    Varför citerar du mig?
    I det av dig citerade inlägget har jag inte skrivit något om vad sverigedemokrater anser.

Om du i stället för den adresserade medlemmen vill gå in och svara eller diskutera det citerade inlägget,
    kanske för att du inte bedömer den adresserade medlemmen själv vara kapabel?,
    så får du väl ändå försöka hålla dig till det som jag skriver om. 
    OBS att mitt inlägg var direkt adresserat till en annan medlem. Men om du finner det påkallat så gör det mig inget att du går in och tar över i stället för den adresserade. Eller har den medlemmen kanske bett om din hjälp? Även det kan jag förstå eftersom medlemmen verkar helt sakna några som helst vettiga argument.
    Kanske har du några vettiga argument att komma med, även om de hittills har varit svåra att urskilja?
    Padirac skrev 2020-03-26 18:30:37 följande:
    Jimmie skrev att svenska folket stod bakom hans påståenden i flygbladet.

jag tror att Jimmie ljög där...
    Du TROR att han ljög.
    Jag TROR att han talade sanning.
    Vad är den stora skillnaden?

Jag har på flera olika sätt belagt varför jag gör bedömningen att majoriteten av svenska folket står bakom hans påstående.
    Det finns dessutom massor av tydliga tecken, som jag inte tagit upp, som utan minsta tvekan styrker uppfattningen att han med sannolikhet som gränsar till visshet talade sanning.

Du har inte på något sätt kunnat belägga att så inte skulle vara fallet. Inte heller har jag kunnat se några tydliga tecken i samhället eller i den allmänna debatten att svenska folket inte skulle stå bakom denna uppfattning.
    nihka skrev 2020-03-29 17:52:35 följande:

Svar #605

Jag har bara ett konto och har alltid haft bara ett konto.

Och mitt svar var ett DIREKT svar på din följetong om Jimmie Åkesson och hur många som skulle hålla med honom. Ingen bryr sig om vad Åkesson tycker och tror nu. AV. NÄMNDA. ANLEDNINGAR. Åkesson och SD har ropat varg så många gånger att ingen lyssnar när vi faktiskt ställs inför ett verkligt hot.

Och vilket ord var det som var så jobbigt och "provocerande". "Skiter" eller "Tillsammans"? 

Du bestämmer inte vem som får kommentera vad. Det är ett öppet forum

Har du något som helst belägg för ditt påstående om att INGEN bryr sig om vad JÅ säger?

Har jag någonsin påstått att jag skulle bestämma vem som får kommentera vad? Visa då gärna detta på ett sakligt sätt så lovar jag att omedelbart korrigera mig och be om ursäkt för mitt fel.

Jag anser att du, jag och alla har rätt att uttrycka sin åsikt.
    Men jag har själ att tro att du inte delar min åsikt om detta.

F ö anser jag fortfarande att JÅ har rätt i att Sverige är fullt (vår välfärd är utnyttjad mer än tillfullo!). Jag anser att jag på ett trovärdigt sätt har belagt att stora delar av Sveriges befolkning, sannolikt en klar majoritet, delar denna åsikt.

Sedan har du självfallet rätt att försöka förneka och dölja detta faktum, och rätt att inbilla dig något annat. Dock är jag helt övertygad att du inte klarar övertyga majoriteten att inbilla sig samma sak som du.
    Padirac skrev 2020-03-29 18:18:07 följande:
    Den stora och avgörande skillnaden är att du saknar belögg för din tro, medans det finns belägg för att Jimmie ljög. Eller så lever Jimmie i en fantasivärld..
    Som sagt:
    Jag har på flera olika sätt belagt varför jag gör bedömningen att majoriteten av svenska folket står bakom hans påstående.
    Det finns dessutom massor av tydliga tecken, som jag inte tagit upp, som utan minsta tvekan styrker uppfattningen att han med sannolikhet som gränsar till visshet talade sanning.

Du har inte på något sätt kunnat belägga att så inte skulle vara fallet. Inte heller har jag kunnat se några tydliga tecken i samhället eller i den allmänna debatten att svenska folket inte skulle stå bakom denna uppfattning.

Läs gärna igenom mina inlägg så ska du finna att
    Padirac skrev 2020-03-29 18:31:02 följande:
    Ja, du gör bedömningen - men den stora majoriteten håller inte med Jimmie i vad han anser.

Jimmie har ännu inte lämnat de ideologiska grunder som hans övertygelse vilar på - de fascistiska, rasistiska och nazistiska tankarna som hela SDs principprogram är skapat utifrån.

Sen anser människor olika saker om flyktingar, asylsökande, anhöriga, arbetskraft, migranter och mottagande av dessa i Sverige  - men väldigt väldigt få delar Jimmies ideologiska uppfattning om att människor från andra delar av världen inte kan passa in i Sverige för att de är annorlunda, det som SDs tills nyligen kallade nedärvda essenser och det som Jimmie i slutdebatten i SVT uttryckte om att de som inte kommer härifån inte kan fungera för att de är från andra platser... Kräks 
    Men de där sakerna har jag ju inte berört med ett enda ord!
    Jag har inte sagt något om jag bedömer att du eller någon annan har rätt eller fel i allt detta. 

Det kanske är så som du påstår? Jag har varken sagt bä eller bu om detta! 

Varför citerar du mig när jag inte har skrivit något om de saker du räknar upp?
    Om du vill ta den diskussionen med mig så får du väl bjuda in mig till det och det måste vi väl göra det på annan plats, annars risker jag banning för att jag inte håller mig till ämnet, eller hur?

Försök gärna att hålla dig till ämnet och framförallt till saken som du citerar mig i.
    Det jag har sagt är att jag delar uppfattningen att Sverige är fullt och jag har förklarat min tolkning av detta;
    att det gäller att vårt välfärdssystem är fullt utnyttjat och inte har något utrymme kvar att utnyttja. Därmed är det fullt.

Detta beror i huvudsak på att välfärdssystemet inte är avsett för, inte finansierat för och var ursprungligen inte avsett för den volym och det sätt som det idag nyttjas.
    Jag hävdar att detta är belagt på massor av olika sätt och det styrks t ex i regeringsförklaringen och i budgeten, och bekräftas även muntligen av statsministern och finansministern, m fl, m fl.
    Min uppfattning och åsikt är att en majoritet av Sveriges väljare delar denna bedömning,
    alltså att välfärden inte har ledig kapacitet kvar att ytterligare utnyttja,
    och jag har i tidigare inlägg belagt vad jag grundar min uppfattning på.

Men självfallet är jag öppen för att diskutera och tom ändra uppfattning om du eller någon annan kan belägga, på ett tydligare och mera trovärdigt sätt än vad jag har gjort, att jag har fel.

OBS: Till den som granskar ev anmälan mot mitt inlägg: Jag har skrivit att jag håller den förda politiken ansvarig.
    (Jag generaliserar inte och inte med ett ord har jag skrivit att någon eller några människor skulle bära ansvaret. Jag skyller absolut INTE på invandrare, utlänningar eller några andra människor. Jag skyller den misslyckade politiken för problemen.)
    nihka skrev 2020-03-29 18:46:05 följande:
    Jepp. ALLA pratar om något annat, nämligen CORONA. Inte <3 Jimmie utan CORONA.

Ja, du när du börjar ifrågasätta att jag svarar på ditt inlägg och kommer fram till att jag inte borde ha gjort det så innebär det att du försöker styra upp vem som ska kommentera vad. Så nu kommer förstås din ursäkt...

Du har belagt precis noll och ingenting. 

Visst tyck vad du vill, men det blir inget "faktum" hur du än krystar fram din åsikt.
    Självfallet är det virusdiskussionen som dominerar den allmänna debatten. Men menar du är det den som dominerar i den här tråden? Jag klarar i vart fall inte att se corona nämnas i trådstarten?

Nej jag har inte ifrågasatt och påstått något om att du svarar.
    Jag har bara ställt en fråga till dig.
    Det är en väsentlig skillnad mellan en fråga och ett påstående, vilket jag också tror att du har hänvisat till i något sammanhang? 

Om sanningen ska fram så är det ju jag som upprepat har sagt att alla har rätt att framföra sin åsikt. Att jag alltid kommer stödja att även du har rätt att säga din åsikt, även om jag inte delar den.
    Dock har det hänt mer än en gång att en eller olika medlemmar genom aktiv handling försöker tysta mig och min åsikt,
    som jag tror att du nihka mycket väl känner till..?

Det är din åsikt att jag inte har belagt något.
    Min egen åsikt är att jag har framfört goda belägg och i flera fall tom mycket goda belägg.
    Men självfallet accepterar jag att du och jag har olika åsikter på den punkten.

Tack för att jag får tycka vad jag vill. Innebär det att du ger ett löfte att du inte kommer vidta någon ny aktiv handling i ett försök att tysta mig och min åsikt?
    Det spelar ingen roll om du eller någon tror på mig eller inte.
    Det räcker att titta på det rent faktabaserat.
    Jag liksom de allra flesta är missnöjda med den politik som gammelpartierna har fört.
    Folket är missnöjda med Sveriges misslyckade politik.
    Det verkar vara många fler som tror så än som tror på alla olika försök att dölja och förneka sanningen.

Om man bara tittar på fakta, oavsett vilka sympatier eller åsikter du har har, oavsett om jag eller någon annan sympatiserar med dem, så är SD det enda parti som faktabaserat har vuxit så extremt mycket under de senaste valen.
    SD är nu ett av de största partierna i alla opinionsundersökningar.
    Det är bevis nog.
    Det är fakta.

Ingen behöver tro på mig...

Jag är övertygad att många, liksom jag, egentligen inte kallar sig "SD:are". Många fler än jag som aldrig röstat på SD. Men när alla gammelpartier bara försöker förneka, dölja eller förminska problemen så är det väldigt många som tröttnar på sitt gamla parti och därför byter till det parti som man anser ligger närmast sin egen uppfattning i den för majoriteten viktigaste frågan.

Alla människor som byter parti är självfallet missnöjda med sitt gamla parti, annars skulle man inte byta.
    Alla partier som växer gör det tack vare att människor byter parti.
    Är alla partier som växer därför alltid ett missnöjesparti?

Är det inte det parti som minskar allra mest som är ett missnöjesparti, eller rätt sagt det parti som drabbats av mest missnöje?
    klyban skrev 2020-03-31 15:42:49 följande:
    Och låt mig gissa, SD är svaret igen
    Jag vet inte.
    Men om du påstår det så är det kanske så? Du vet väl mer än jag och mer än de allra flesta? Du kanske tror dig veta allt?
    Jag har i vart fall aldrig med en enda stavelse sagt att SD skulle vara svaret på allt, så det uttalandet måste stå för dig.

Du citerar mig och du gör inlägg. Om du vill diskutera med mig så diskutera gärna sakligt något av det som jag har skrivit.
    Har du några belägg för att jag har fel och du har en annan förklaring och slutsats om det jag har skrivit?
    Välkommen att svara på det frågor jag ställt till dig
    och hjärtligt välkommen att på ett sakligt sätt framföra din åsikt om det jag har skrivit, jag diskuterar det gärna med dig, även om jag inte delar din åsikt.
    klyban skrev 2020-03-31 15:44:58 följande:

Det är ju bara se på lögnerna på jimbo´s Turkiet resa och inse faktabaserat är inte deras stil.

Hörby är vad komma skall, så folk bör sätta in sig hur man är rädd för fakta kommer ut där.
    Fråga bara Kadehammar om när han var övervakad och kolla diarierna.

Undra när du kommer till ditt parti, för det enda du pratar om är SD och hur bra dom är.

Men tydligen är inte ditt parti bra nog att ens nämnas, hur komemr det sig tror du?
    Du lurar inget.

Jag som de allra flesta människor väljer att inte berätta vilket parti jag röstar på. Dock har jag berättat om mitt parti.
    Men om du klyban gärna vill berätta vilket parti du röstar på, vilket du anser vara ditt parti, och berätta varför, så kanske jag också ska ompröva mitt beslut och berätta vilket jag röstar på.

Jag nöjer mig med att berätta, på förekommen anledning, att jag har aldrig röstat på SD och jag är inte medlem i deras parti.

Men oavsett detta så är SD det enda partiet som enligt alla tillgängliga fakta har vuxit, och i jämförelse med alla andra partier, har vuxit så extremt mycket under de senaste valen.
    Även om jag aldrig har röstat på dem så måste jag böja mig för fakta.
    Klyban; har du några fakta som motsäger detta faktum att SD har vuxit så mycket?
    SD är ett av Sveriges största partier, i några av de senare mätningarna har de tom varit det enskilt största partiet och i de allra flesta mätningarna har de varit ungefär i paritet med det eller de största partierna.
    Vare sig jag eller någon annan har kunnat motsäga dessa fakta.

Kan du klyban motsäga dessa fakta?

Om inte, vad tror du är den främsta anledningen till att de är det parti som har vuxit allra mest och extremt mycket mera än något annat parti?

Klyban; Vilken utveckling har ditt eget parti haft under samma period, om man gör en jämförelse?
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!