Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
jimbo tog ansvar i att strunta i katastrofövning, för dela ut flygblad till flyktingar, man påstod jimbo blev arresterad, men aldrig skedde.
Och sen inreseförbud på detta, hur mycket orkar man ljuga egentligen?
Nu ska jag ändå och återigen försöka svara på din fråga, trots att den avviker från trådens ämne.
"man påstod jimbo blev arresterad"
På inspelningen som jag har sett och hört så frågar JÅ om har är arresterad och får det tydliga svaret "Ja". Och han får samma svar andra gången som han ställer samma fråga, alltså "Ja".
Om en myndighetsperson (eler liknande person) ingriper mot mig och säger två gånger att jag är arresterad så tror jag att jag är arresterad.
Vad skulle du tro om du får det svaret två gånger?
Enligt uppgifter jag har sett så deltog en ersättare för JÅ i övningen och till det hade han fått godkänt.
Flera andra personer som var inbjudna till övningen valde också att vara frånvarande. Har du lika god koll på vilka dessa var?
Så vitt jag förstår så var många olika personer inbjudna men de var inte personligen kallade och det var inte tvingande för någon att personligen delta. Ersättare var helt ok.
Men du kanske har bättre och mera saklig information?
Inreseförbud till Turkiet ser jag inte som ett problem, snarare som en merit efter att man gjort en god handling.
Men du eller någon av dina vänner kanske tillhör dem som gärna semestrat i Turkiet och lagt pengar till den regimen?
F ö så vill jag vara saklig och hålla mig till ämnet och upprepar därför till dig:
Jag har t ex svarat på trådstarten och sagt att:
Men det JÅ och jag menar är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
Vi är redan tillräckligt drabbade, vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.
Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar. Nu är det dags att övriga EU-länder steppar upp och att våra nordiska grannländer steppar upp sitt ansvar. Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.
Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt, men inte att ta hand om flera i vårt eget land.
Absolut inte ta emot flera innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.
Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!
Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt påpekar, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.
Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?