Inlägg från: Anonym (Världen förändras, så även jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

klyban skrev 2020-03-25 18:54:11 följande:
    Att se dig skriva, är som att titta på en intern SD-valaffisch, en som man inte vill lägga ut pga den är bara för mycke.
    Men "klyban" var det inte du som reagerade på att någon annan gav sig till tals för "alla"?
    Vilka är dessa "alla" du pratar om?

Läs gärna trådstarten,
    diskutera gärna ämnet.
    Anonym (aldrig) skrev 2020-03-25 21:07:11 följande:
    Ja det var mycket bättre förr, då sprängde vi bara bilar och hade ihjäl poliser samt knivskar ihjäl varandra i fyllan på Öland.... men det var ju ok för det vara ju bara svenskar och då heter det inte mord utan "festa". Hmmm om jag inte minns fel så hade motorcyklister med fina västar med olika emblem på ihjäl varandra redan då och polisen fick skapa en helt ny avdelning för att få bukt på det.... men det var ju svenskar så då räknas det inte som ett problem.
    Ja, vi har nog aldrig varit helt förskonade från problem i samhället.

Men det som nu händer och den ofrånkomliga fortsatta utvecklingen är något nytt och medför mycket större problem. Den som inte inser detta väljer att försöka dölja och förminska problemen.

T ex har vi under senare tid behövt mångdubbla antalet väktare/ordningsvakter i det svenska samhället, vi har stort behov av att kraftigt öka antalet poliser, våra fängelser är överfulla och vi har på kort tid fått stort behov av fler fängelseplatser. Brotten mot välfärdssystemet accelererar och uppgår till många miljarder. Det drabbar direkt t ex handikappade, pensionärer och alla som behöver ta del av välfärden.
    Flickor och övriga människor kan inte längre fritt vistas tryggt på våra gator och torg.
    Det inträffade och redan pågående betraktar jag och majoriteten av innevånarna som nya och allvarliga samhällsproblem.

I stället för att du försöker dölja och förneka problemen så läs gärna regeringsförklaringen, lyssna på vår statsminister när han presenterade den, lyssna på vår finansminister, och kolla regeringens budget om du behöver mer belägg för det jag säger eller om du inte förstår omfattningen av våra nya samhällsproblem.
    klyban skrev 2020-03-26 08:51:28 följande:

Aldrig sett någon så starkt propagera för SD som du, och sen försöka få oss inbilla oss du inte är hardcore SD.

Men fakta är att SD är direkt sprungit ur nazism, vit makt och liknande.
    Och det är nu du börjar prata om annat som en sann SD-propagerare 

Du lurar ingen.

Du är fri att ha din åsikt och fri att tro precis vad du vill. Sanningen är dock att jag har aldrig röstat på SD och jag är inte medlem i SD.

Flera undersökningar har visat att en tydlig majoritet (senast såg jag över 60% men jag har också sett ännu högre siffror!) av Sveriges väljare anser att SD har den bästa politiken i det som väljarna anser vara de viktigaste frågan.
    Betraktar du då över 60% av Sveriges väljare som nazister? Menar du verkligen att det är trovärdigt?

I den frågan erkänner jag utan omsvep att jag stödjer SD:s linje (även om jag aldrig har röstat på SD), jag liksom sannolikt fler än 60% av Sveriges väljare. Om du därför vill kalla mig och över 60% för SD:are så är det helt ok för min del. Men det är inte ok att du försöker brunsmeta oss och kalla oss nazister!!!

Svara gärna rakt och ärligt på min mycket enkla fråga:
    Tror du verkligen att jag och en stor del av Sveriges befolkning är nazister och ickedemokratiska?

"klyban" vem tror du att du lurar, vem mer än du själv?
    klyban skrev 2020-03-26 08:55:24 följande:
    Ville du inte prata trådstarten längre?
    Jag svarade bara på inlägget där jag blev citerad.
    Menar du att jag gjorde fel här?

Jag pratar gärna om trådstarten och trådens ämne. Läs gärna alla mina inlägg så tror jag att även du klarar att se det väldigt tydligt.

"klyban" vad är det du själv pratar om?
    klyban skrev 2020-03-26 09:19:05 följande:

Du menar hjälten som strunta i katastrofövningen i riksdagen, för åka dela ut flygblad i Turkiet där han nu har inreseförbud.
    Och ljög om han blev arresterad och sånt, är det detta du vill prata om?

Det roliga är att jag hört på nära håll och flera att jag tänker aldrig mer rösta på SD och JUST PÅ GRUND AV denna Turkiet resa.

Men är det nu du ska prata om annat, och försvara SD och jimbo?
    För det är vad vi har sett av dig i tråden varje gång.

Konstigt att du aldrig propagerar för ditt eget parti
    För det är ju inte SD säger du, brunt är en färg vi känner igen och vet hur det agerar.

Får tydligen upprepa mig, "diskussionen" jobbig för dig?

Jag kan tyvärr inte ge dig något svar för jag förstår dig inte.
    Diskussionen är inte det minsta jobbig för mig. Hittills har du inte klarat att visa att jag skulle ha fel i någon enda liten del av allt det jag har skrivit.
    I stället börjar du prata om annat på ett sätt så jag klarar inte att förstå dig.
    Att inte klara av att förstå, det kan ju givetvis vara lite jobbigt. Men nu tror jag inte att dina försök är särskilt seriöst menade, du spårar kanske ur för att du bara saknar några vettiga argument? Så då känns det inte jobbigt alls för mig, men kanske mera jobbigt då för dig?
    FDFMGA skrev 2020-03-26 10:01:05 följande:
    Alltid lika intressant att få ta del av resonemanget från de subkulturer som kretsar kring SD.

Du läser alltså någon opinionsundersökning där det framgår att fler än de 20 procent som sympatiserar med SD anser att SD har den bästa invandringspolitiken. Du får för dig att detta utgör en majoritet. Därefter ser du att sjukvård är den fråga som flest anser viktigast - men för dig är ju sjukvård invandring så uppdelningen är  bara pk-maffians försök att dölja sanningen. Du bortser från att förtroendet för SD gällande sjukvårdsfrågor är mycket sskralt, så för dig anser en majoritet att SD har den bästa politiken gällande den viktigaste frågan.

Och på dessa grunder påstår du att den som kallar SD:s ledning för rasistisk brunsmetar majoriteten av svenska folketTomte

Personligen anser jag att rasismen inom SD är ett betydligt mindre problem än att SD och liknande populistiska fenomen fungerar som svarta hål som slukar varje tillstymmelse till intellektuell förmåga hos många av dem som kommer för nära.

Sjuk- och hälsovård liksom så mycket annat är komplex materia. En tuting kan säkert stirra sig blind på att vården belastas av offer för gängskjutningar - och föralldel av vänner till offren som drar till sjukhusen. Som lite mer nyanserad iakttagare skulle jag vilja påstå att invandringen har såväl positiv som negativ inverkan på sjukvården. Invandrare är ju överrepresenterade inom vården, i synnerhet om man ser till lågbetalda slitsamma jobb.

Tänk dig om några av de anonyma tutingar som ägnar sin tid åt att gnälla över invandringen på nätet skulle tvingas ta några av dessa jobb. Då skulle gnället anta en sådan styrka att en seismograf säkert skulle kunna mäta det till 12,2 på RichterskalanSkrattande

Gick du förresten igenom tråden? Är det inte märkligt att SD-aktivister i sådan liten utsträckning vågar stå för sina åsikter under ett fast nick, det är ju trots allt anonymt det med.

Jag tycker det finns bättre exempel och bättre undersökningar, med tydligare resultat, men jag väljer referera till SVT Novus eftersom de bör anses vara tillräckligt PK även för dig.

SVT 29 november 2019
    Enl Novus är sjukvård, invandring, integration, lag och ordning är de frågor som mest engagerar den svenska väljarkåren, när de får kryssa för alla frågor som de anser vara viktiga, alltså även flera alternativ.
    Om man delar upp frågorna var för sig så får Sjukvården flest kryss (65%), sedan Integration (53%) och sedan Lag och ordning (52%), när de får kryssa för alla frågor som de anser vara viktiga.
    I nästa steg får de svara på vilken enskild delfråga som är viktigast, alltså ett alternativ.
    Då får invandring och integration allra flest röster när de får svara på vilken enskild delfråga de rankar som allra viktigast.  
    Invandring, integration, lag och ordning får då 33%,
    Sjukvård 13%
    Klimat 13%.

Allt som tom ett organ som SVT här beskriver tyder på något helt annat om folkets åsikt än de 20% som du talar om.
    Notera gärna att: "invandring och integration allra flest röster när de får svara på vilken enskild delfråga de rankar som allra viktigast."

Jag tycker det är intressant bara det faktum att man väljer att låta personerna svara på vad de anser om olika "frågor",
    i stället för korrekt benämning som är "problem".
    De flesta av oss känner till att avseende opinionsundersökningar gäller i hög utsträckning att "som man ropar får man svar".
    För oss som studerat lite om opinionsundersökningar och liknande innebär det att resultatet sannolikt skulle vara annorlunda, ännu tydligare, om man lät personerna ranka vad man anser vara det största "problemet". 

Men hur som helst så är resultaten tillräckligt tydliga.
    Borde så vara även för dig "FDFMGA"!

Det jag skriver om är våra nya samhällsproblem i övergripande och samlad form. För alla som begriper något, för alla som bryr sig om att sätta sig in i problemen, alla som läser regeringsförklaring och regeringens budget, alla som lyssnar på statsministern och finansministern, osv, osv..., vet att alla dessa problem (dessa som ovan kallas för "frågor") har ett väldigt starkt samband med varandra, de hänger helt enkelt ihop och utgör tillsammans för de allra flesta den största frågan, det största problemet.
    T ex problemen med integrationspolitiken (53%) och problemen med lag och ordning (52%) har ett så tydligt samband så att ingen insatt i dag på något trovärdig sätt ens försöker påstå något annat och det anses ofta vara ett gemensamt problem. Detta problem sammantaget (105%) anses alltså vara mycket viktigare än t ex Sjukvård (65%). Men även en stor del av problemen med sjukvården hör självfallet samman med den sammantaget enskilt viktigaste frågan.
    (Personerna har alltså fått svara med flera alternativ, därav sammantaget mer än 100%)

klyban skrev 2020-03-26 10:32:25 följande:

Sakligheten om trådstarten vi skulle diskutera existerar inte i detta inlägg.
    Det var dock du som åberopa den, men sen när det kom till kritan så var detta resultatet = inget.

Imponerade hur observant du är och att du vill avslöja vilken nivå din slutledningsförmåga ligger på!
    Det citerade inlägget är ett direkt svar på din propå till mig, där du citerade mitt inlägg. Självfallet blir mitt svar i detta fallet ett avsteg från trådstarten.
    Återigen frågar jag dig, gjorde jag fel när jag svarade på ditt inlägg som var direkt riktat till mig? Vad och hur gjorde jag fel som svarade dig?
    klyban skrev 2020-03-26 10:34:53 följande:

Vad har detta med ditt åberopande av trådstarten och göra och den sakligheten?

Faktum kvarstår, jimbo skippa en katastrofövning i riksdagen för att dela ut flygblad i Turkiet, där han ljög om att bli arresterad.
    Och fick ett inreseförbud på köpet.

För åberopa saklighet, så saknas det helt av dig.
    Ett typiskt hardcore propaganda SD-svar du ger istället.

Du lurar ingen, då du är så extremt uppenbar.

Nu förstår jag inte vad och hur du menar igen?
    Eller är det du som inte förstår de olika saker som framförs i trådstarten? Klarar du inte att se att mitt inlägg direkt och helt relevant svarar på de frågor som ställs i trådstarten? Eller finns där en bugg, har du kanske en annan trådstart än den som jag kan se?

Du dömer helt ut min förmåga att vara saklig. Men du klarar inte visa på att jag skulle ha fel i något av allt det jag har skrivit och beskrivit.
    Visa då din egen fantastiska saklighet.
    Kom med något sakligt som går stick i stäv med det jag har framfört, så ska jag gärna försöka samtala med dig om detta, på ett sakligt sätt.
    klyban skrev 2020-03-26 15:35:35 följande:

Intressant, mer osaklighet, mer prata om annat.
    Verkar som du inte bryr dig om det sakliga alls,  mycket intressant.

Det citerade inlägget är ett direkt svar på din propå till mig, där du citerade mitt inlägg
    klyban skrev 2020-03-26 15:37:55 följande:

Jag ställde frågor och undrade om "hjälten" jimbo, och detta är ditt svar.
    Såg du hur inget av detta en snudda trådens ämne?

Detta är typiska hardcore SD som pratar så här, och du lurar ingen när du med näbbar och klor försvarar SD.

Omöjligt för mig att förstå dig. Du pratar om hjältar, näbbar, hardcore, jimbos, klor och annat. Jag förstår inte.

När det gäller trådens ämne och trådstarten har jag mycket sakligt svarat på frågorna i trådstarten och jag har gjort flera sakliga inlägg som direkt rör trådens ämne. 
    Om du klickar på mig och "visa endast" så får du upp alla inlägg som jag har gjort i tråden. Läs gärna så ser du att jag verkligen har försökt att svara sakligt.

När jag gör så på dig, "visa endast", så kan jag inte finna att du särskilt sakligt har svarat på trådstarten och inte heller är det lätt finna att dina inlägg särskilt mycket handlar om trådens ämne.

Jag har t ex svarat på trådstarten och sagt att:
    Men det JÅ och jag menar är att vi ska värna om att en ny s k "flyktingvåg" inte drabbar Sverige.
    Vi är redan tillräckligt drabbade, vi har redan tagit ett större ansvar än vad som var bra för landet och dess innevånare.
    Nu är det dags att andra länder tar motsvarande ansvar. Nu är det dags att övriga EU-länder steppar upp och att våra nordiska grannländer steppar upp sitt ansvar. Sverige har redan tagit ett oproportionerligt stort ansvar och vi har inte ens rätt att ta större ansvar än vad som är gängse och överenskommet inom vår gemensamma union EU.
    Om Sverige ska fortsätta ta ännu mera ansvar så ska vi hjälpa på plats och hjälpa på alla andra sätt, men inte att ta hand om flera i vårt eget land.
    Absolut inte ta emot flera innan vi tagit ansvar och löst problemen för alla innevånare och för dem vi redan har tagit emot.

Det är att värna om människor, att värna om landet och att visa ansvar!

Vårt välfärdssystem, och vården som du mycket riktigt påpekar, är redan utnyttjat till 100%, så på så sätt har vi fullt och tom överfullt.

Kan du sakligt bemöta detta och sakligt visa att jag har fel?
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!