Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
Vilka är dessa "alla" du pratar om?
Läs gärna trådstarten,
diskutera gärna ämnet.
Aldrig sett någon så starkt propagera för SD som du, och sen försöka få oss inbilla oss du inte är hardcore SD.
Men fakta är att SD är direkt sprungit ur nazism, vit makt och liknande.
Och det är nu du börjar prata om annat som en sann SD-propagerare
Du lurar ingen.
Du menar hjälten som strunta i katastrofövningen i riksdagen, för åka dela ut flygblad i Turkiet där han nu har inreseförbud.
Och ljög om han blev arresterad och sånt, är det detta du vill prata om?
Det roliga är att jag hört på nära håll och flera att jag tänker aldrig mer rösta på SD och JUST PÅ GRUND AV denna Turkiet resa.
Men är det nu du ska prata om annat, och försvara SD och jimbo?
För det är vad vi har sett av dig i tråden varje gång.
Konstigt att du aldrig propagerar för ditt eget parti
För det är ju inte SD säger du, brunt är en färg vi känner igen och vet hur det agerar.
Får tydligen upprepa mig, "diskussionen" jobbig för dig?
Jag tycker det finns bättre exempel och bättre undersökningar, med tydligare resultat, men jag väljer referera till SVT Novus eftersom de bör anses vara tillräckligt PK även för dig.
SVT 29 november 2019
Enl Novus är sjukvård, invandring, integration, lag och ordning är de frågor som mest engagerar den svenska väljarkåren, när de får kryssa för alla frågor som de anser vara viktiga, alltså även flera alternativ.
Om man delar upp frågorna var för sig så får Sjukvården flest kryss (65%), sedan Integration (53%) och sedan Lag och ordning (52%), när de får kryssa för alla frågor som de anser vara viktiga.
I nästa steg får de svara på vilken enskild delfråga som är viktigast, alltså ett alternativ.
Då får invandring och integration allra flest röster när de får svara på vilken enskild delfråga de rankar som allra viktigast.
Invandring, integration, lag och ordning får då 33%,
Sjukvård 13%
Klimat 13%.
Allt som tom ett organ som SVT här beskriver tyder på något helt annat om folkets åsikt än de 20% som du talar om.
Notera gärna att: "invandring och integration allra flest röster när de får svara på vilken enskild delfråga de rankar som allra viktigast."
Jag tycker det är intressant bara det faktum att man väljer att låta personerna svara på vad de anser om olika "frågor",
i stället för korrekt benämning som är "problem".
De flesta av oss känner till att avseende opinionsundersökningar gäller i hög utsträckning att "som man ropar får man svar".
För oss som studerat lite om opinionsundersökningar och liknande innebär det att resultatet sannolikt skulle vara annorlunda, ännu tydligare, om man lät personerna ranka vad man anser vara det största "problemet".
Men hur som helst så är resultaten tillräckligt tydliga.
Borde så vara även för dig "FDFMGA"!
Det jag skriver om är våra nya samhällsproblem i övergripande och samlad form. För alla som begriper något, för alla som bryr sig om att sätta sig in i problemen, alla som läser regeringsförklaring och regeringens budget, alla som lyssnar på statsministern och finansministern, osv, osv..., vet att alla dessa problem (dessa som ovan kallas för "frågor") har ett väldigt starkt samband med varandra, de hänger helt enkelt ihop och utgör tillsammans för de allra flesta den största frågan, det största problemet.
T ex problemen med integrationspolitiken (53%) och problemen med lag och ordning (52%) har ett så tydligt samband så att ingen insatt i dag på något trovärdig sätt ens försöker påstå något annat och det anses ofta vara ett gemensamt problem. Detta problem sammantaget (105%) anses alltså vara mycket viktigare än t ex Sjukvård (65%). Men även en stor del av problemen med sjukvården hör självfallet samman med den sammantaget enskilt viktigaste frågan.
(Personerna har alltså fått svara med flera alternativ, därav sammantaget mer än 100%)
Sakligheten om trådstarten vi skulle diskutera existerar inte i detta inlägg.
Det var dock du som åberopa den, men sen när det kom till kritan så var detta resultatet = inget.
Vad har detta med ditt åberopande av trådstarten och göra och den sakligheten?
Faktum kvarstår, jimbo skippa en katastrofövning i riksdagen för att dela ut flygblad i Turkiet, där han ljög om att bli arresterad.
Och fick ett inreseförbud på köpet.
För åberopa saklighet, så saknas det helt av dig.
Ett typiskt hardcore propaganda SD-svar du ger istället.
Du lurar ingen, då du är så extremt uppenbar.
Intressant, mer osaklighet, mer prata om annat.
Verkar som du inte bryr dig om det sakliga alls, mycket intressant.
Jag ställde frågor och undrade om "hjälten" jimbo, och detta är ditt svar.
Såg du hur inget av detta en snudda trådens ämne?
Detta är typiska hardcore SD som pratar så här, och du lurar ingen när du med näbbar och klor försvarar SD.