• Anonym (SD)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, ändå tar han tag i problem och åker själv till Grekland och informerar flyktingar att inte komma hit.

Övriga partiledare snackar bara skit och gör sina väljare besvikna gång på gång.

Vem minns inte när S och M tävlade om att välkomna flyktingar till Sverige 2015 genom "Vi bygger inga murar" eller "öppna era hjärtan". Ja det är lätt att vara god med andras pengar. Men när verkligheten kommer ikapp är det inte lika kul. Endast SD var nyktra nog att se verkligheten även då..

M och KD verkar ändå ha vaknat lite. Även S, men där går det fortfarande ganska sakta fram.

Sverigedemokraterna har verkligen gjort nytta i Svens politik, fortsätter de med sitt goda arbete skulle det inte förvåna mig om det blir det största partiet nästa val.

Kommer ni rösta på SD nästa val?:)

• Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
  • jarllo
    AndreaBD skrev 2020-03-10 09:05:29 följande:
    Som om sossarna inte vill det. De håller ju på för fullt med att det blir fler poliser. 
    Ja men skillnaden dom vill miska invadringen!
    Vi kan inte fortsätta så här sverige går under
    Alla brott har fördubblats
    Bostäder finns inte
    Gamlingar får flytta på sig
    Alla invadrare sälljer knark
  • Anonym (Alternativet)

En undran... Det mesta buset idag med skjutningar och sprängningar osv. har ju med knarkhandel att göra, eller hur? Säg att vi låser in allt bus, slänger ut alla invandrare som vissa vill, och stänger gränserna för flyktingar. Tror inte ni att någon annan skulle överta buset dvs. droghandeln istället då?

Lika här som med allt annat, tillgång och efterfrågan skulle jag tro...

• jarllo
    AndreaBD skrev 2020-03-10 09:08:50 följande:
    Du misstar dig. Det är bara en liten klick som VISAR att de är rasister, som är för korkade för att dölja det. 

Man behöver bara jämföra det som Jimmy Åkesson själv har sagt i början och det han säger nu. Har han slutat vara rasist? Knappast. 
    Han är inte rasist han säger sanningen och det är sanningen som ska fram!
  • jarllo
    Anonym (Alternativet) skrev 2020-03-10 09:18:23 följande:

En undran... Det mesta buset idag med skjutningar och sprängningar osv. har ju med knarkhandel att göra, eller hur? Säg att vi låser in allt bus, slänger ut alla invandrare som vissa vill, och stänger gränserna för flyktingar. Tror inte ni att någon annan skulle överta buset dvs. droghandeln istället då?

Lika här som med allt annat, tillgång och efterfrågan skulle jag tro...

Det är bara att låsa in dom med varför sluta!
  • AndreaBD
    jarllo skrev 2020-03-10 09:11:03 följande:
    Ja men skillnaden dom vill miska invadringen!
    Vi kan inte fortsätta så här sverige går under
    Alla brott har fördubblats
    Bostäder finns inte
    Gamlingar får flytta på sig
    Alla invadrare sälljer knark
    Åkesson gör EXAKT som Hitler gjorde! Det är så 
    likt att det inte är sant. Mina föräldrar har växt upp
    i Tyskland under Nazisttiden och jag har hört mycket 
    av morföräldrarna också. De skrämdes också med
    att landet skulle gå under, att allt skulle gå åt skogen
    om de inte röstade på Nazisterna. Resultatet var andra
    världskriget med minst 55 miljoner döda + folkmord
    på 6 miljoner judar. 

Fördubblade brott är ingenting mot det (även om man så klart måste ta itu med det). Nivån var ju låg
    innan. Den är nu uppe i det som jag har varit van vid ifrån
    Tyskland. Och Tyskland tar ju också väldigt många invandrare
    och det går alldeles utmärkt  - i alla fall för ekonomin och allmänt. 
    Problem med rasism och viss kriminalitet har de också, men man
    löser det också sakta men säkert. Tyskland har mer än en miljon turkar,
    numera är det andra och tredje generation - bland de alla möjliga 
    välutbildade läkare och advokater och chefer på stora koncerner, och
    en hel del politiker (som är helt lojala till Tyskland och som säger ifrån
    om Turkiets diktator Erdogan tycker att de ska hålla med honom).

Och att bostäder inte finns har inte ett dugg med invandring att göra. Det har 
    varit så minst sen 50-talet. 
  • jarllo
    AndreaBD skrev 2020-03-10 09:28:18 följande:
    Åkesson gör EXAKT som Hitler gjorde! Det är så 
    likt att det inte är sant. Mina föräldrar har växt upp
    i Tyskland under Nazisttiden och jag har hört mycket 
    av morföräldrarna också. De skrämdes också med
    att landet skulle gå under, att allt skulle gå åt skogen
    om de inte röstade på Nazisterna. Resultatet var andra
    världskriget med minst 55 miljoner döda + folkmord
    på 6 miljoner judar. 

Fördubblade brott är ingenting mot det (även om man så klart måste ta itu med det). Nivån var ju låg
    innan. Den är nu uppe i det som jag har varit van vid ifrån
    Tyskland. Och Tyskland tar ju också väldigt många invandrare
    och det går alldeles utmärkt  - i alla fall för ekonomin och allmänt. 
    Problem med rasism och viss kriminalitet har de också, men man
    löser det också sakta men säkert. Tyskland har mer än en miljon turkar,
    numera är det andra och tredje generation - bland de alla möjliga 
    välutbildade läkare och advokater och chefer på stora koncerner, och
    en hel del politiker (som är helt lojala till Tyskland och som säger ifrån
    om Turkiets diktator Erdogan tycker att de ska hålla med honom).

Och att bostäder inte finns har inte ett dugg med invandring att göra. Det har 
    varit så minst sen 50-talet. 
    Och du tror det ska hända igen?
    Har inte Frankrike främlingsfientliga partier eller italien, grekland?
    Det håller på att gå åt skogen!

Det är bara unga män som kommer in och skapar krig!
    Det måste ändras.
    Sverige är fullt vi har fullt i fängelset polisen kryper på knäna 
  • Anonym (Alternativet)
    jarllo skrev 2020-03-10 09:22:03 följande:

Det är bara att låsa in dom med varför sluta!

Självklart låsa in buset men vad jag menar är att det var andra gäng som stod för knarkhandeln tidigare före internethandelns tid och då vann ju inte SD poäng på att det var invandrare som stod för handeln. Hur skulle SD marknadsföra sitt parti om vi hade folk med svenskt ursprung som stod för knarkhandeln och vad det medför?

Jag tycker det är dags att folk börjar läsa hela sd:s partiprogram och jämför det med hur andra partier vill att Sverige ska se ut. Politik är så mycket mer än bara prat om invandring och särskilt för kvinnor och "arbetarklassen". Längesen jag hörde Jimmy nämna något om jämställdhet tex....eller förövrigt någon annan röst i deras parti....
  • Anonym (Jimmy)
    jarllo skrev 2020-03-10 09:39:52 följande:

Det måste ändras.

Ja jämför alltid med det värsta slit i att vårt välfärd är fördärvad vi halkar efter varje dag i jämförelse med våra grannländer

Skicka dom gamla till Ättestupa, Låt kriminalitet bli en vardag förresten redan där

Skolundervisningen är ett skämt idag, sjukvården urholkas, system som ska skydda dom svaga försäkringskassan, socialen är ej fungerande

Nej ta in fler vi har plats vi är så duktiga på att vara så naiva så snart styr nya grannar oss med maffiametoder likt många områden som redan är utsatta idag halleluja
  • AndreaBD
    jarllo skrev 2020-03-10 09:20:51 följande:
    Han är inte rasist han säger sanningen och det är sanningen som ska fram!
    Han ÄR rasist, och du har också sagt rasistiska saker här, nämligen att alla invandrare säljer droger.  Det kan man räkna som rasistisk. Jag är själv invandrare, jag säljer inga droger.
  • AndreaBD
    jarllo skrev 2020-03-10 09:39:52 följande:

Det måste ändras.
    Går det åt skogen i dessa länder då? I Frankrike har folk som LePenn målat upp skräckscenarion redan för 30 år sedan. Inget av detta har hänt än. De har ju haft mycket invandring redan då. Numera tar ingen LePenn på allvar, däremot försöker hans dotter - precis som JÅ - på ett mer "städat" sätt. 

Grekland HAR en kris, men de har knappt haft någon invandring, så det är inte därför. Italien har varken många invandrare eller särskilda problem, förutom det gamla vanliga med maffia och korruption. 

Att det bara är unga män kan bero på att det är farligt för kvinnor och barn att fly. Men varför skulle de skapa krig? De flyr ju ifrån krig. Självklart ska man sålla ut alla som inte har asylskäl. Det är ju oftast de som begår brotten. Men det löser inte SD lättare heller. Om det vore så enkelt så hade man redan löst det. Det beror inte på ovilja.

Så ni som tror på att SD kommer att lösa det, skulle bara bli besvikna. SD kan t.ex. aldrig tvinga ett annat land att ta tillbaka sina medborgare. Och Åkesson skulle vara kapabel till att starta ett krig! Om han redan gör olagliga saker i Turkiet. Han kom inte på idén att kolla först om han gör något olagligt? Vad ska han göra näst? Hypotetiskt nu: Om han skulle bli statsminister och han får för sig att skicka tillbaka alla Nordafrikaner till sina hemländer, flyga dit dem och dumpa dem på flygplatsen - vad händer då???  Diplomatiska förvecklingar i bästa fall, krig i värsta fall! 
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!