• Anonym (SD)

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, ändå tar han tag i problem och åker själv till Grekland och informerar flyktingar att inte komma hit.

Övriga partiledare snackar bara skit och gör sina väljare besvikna gång på gång.

Vem minns inte när S och M tävlade om att välkomna flyktingar till Sverige 2015 genom "Vi bygger inga murar" eller "öppna era hjärtan". Ja det är lätt att vara god med andras pengar. Men när verkligheten kommer ikapp är det inte lika kul. Endast SD var nyktra nog att se verkligheten även då..

M och KD verkar ändå ha vaknat lite. Även S, men där går det fortfarande ganska sakta fram.

Sverigedemokraterna har verkligen gjort nytta i Svens politik, fortsätter de med sitt goda arbete skulle det inte förvåna mig om det blir det största partiet nästa val.

Kommer ni rösta på SD nästa val?:)

• Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)
    nonameleft skrev 2020-03-10 20:22:27 följande:
    Går knappt en dag utan att någon SD-politiker gör bort sig eller slänger ur sig någon rasistisk/nazistisk dynga. Jag är inte det minsta förvånad över något på den där listan. Däremot chockar det mig att en fjärdedel av röstberättigade svenskar är beredda att lägga sin röst på sån skit.

Jag säger inget om övriga partier men att på riktigt tro att SD skulle göra Sverige bättre på något sätt överhuvudtaget är att vara väldigt naiv. SD har inte det minsta intresse av att hjälpa gamla, sjuka, arbetslösa eller andra utsatta grupper. 

Om SD kommer till makten är det slut med public service och alla journalister som är av annan åsikt än SD kommer behöva vara väldigt försiktiga med vad de skriver. Den yttrandefrihet som alla SD-anhängare ständigt påminner om när någon ifrågarsätter dyngan de sprider, den kommer att vara long gone och själva kommer de stå där och gapa och fråga vad som hände.

Läskigt är vad det är 
    Du verkar ju inte ha någon aning ens om det allra mest grundläggande. Men självfallet har också du rätt att ha en egen åsikt, hur tokig den än är.
    Men en sak har du rätt i och det är att det går väl knappast en enda dag utan att någon politiker i något parti gör bort sig, i det fallet verkar det nog som att det alltid finns någon politiker i varje parti som är av ungefär samma skrot och korn.

SD verkar vara rätt ensamma om att öppet våga kritisera journalister och PK-maffian, dessa som verkar inbilla sig själva att de är heliga. Snacka om en rätt så sluten grupp för inbördes beundran.
    När SD vågar framföra kritik, som många skulle önska att de själva vågade, så får självfallet SD räkna med en bevakning och ett drev som kanske hundrafalt överstiger det som de icke kritiska någonsin får uppleva.
    Men det är ju en helt självklar följd.

Journalister, eller vilken grupp som helst, blir ju extremt motiverade och mycket starka när de tillsammans kan utse en enda gemensam fiende som de alla vill bekämpa.
    Helt plötsligt urvattnas begrepp som demokrati och yttrandefrihet utan att någon vill, kan eller vågar opponera sig mot denna extremt och helt oproportionerligt starka maktfaktor.
    Men det är ju helt i sakens natur och något man måste räkna med.

Faktum är att public service och alla journalister är en gruppering och maktfaktor som likt alla andra grupperingar och maktfaktorer borde granskas och de borde välkomna att bli granskade och de borde även tåla kritik. Självfallet finns det alltid grund för ngåon kritik, mot denna maktfaktor så som det finns mot alla olika maktfaktorer. Varför inte???
    Men vem skulle bevaka och avslöja grupperingen journalister?
    Ve den som vågar kritisera denna självutnämnda heliga grupp!
  • klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-10 18:58:21 följande:
    Ha, ha, det var nog nytt rekord i pinsamma bortförklaringar och försök till att dölja och förneka!

Självfallet hade vi kunnat göra ett aktivt val och medvetet kunnat sträva efter att i högre utsträckning prioriterat hjälp till kvinnor och barn framför dessa horder av unga friska män.
    Det finns flera goda exempel på andra länder som har lyckats mycket bättre i sina prioriteringar.

Jag har alltid förespråkat att vi i högre utsträckning borde välja att bättre prioritera hjälp till kvinnor och barn.
    Om de inte kan komma hit,
    faktum är ju att väldigt många har hindrats av aktiva handlingar från alla dessa unga friska män,
    så får vi givetvis komma till dem. Eller i sämsta fall hjälpa fler att komma till oss. Hursomhelst är det bättre prioritering än att hjälpa dessa horder av unga friska män.

För mig är det självklart att vi skulle ha nekat ett stort antal unga friska män att få komma in i vårt land och få del av vår välfärd och att vi i stället skulle ha valt att satsa större resurser på alla dessa kvinnor och barn.
    Självfallet skulle Sverige ha både kompetens, förmåga och möjligheter att göra bättre prioriteringar. Hur kan du ens inbilla dig att vi inte skulle kunna ha förmåga att åstadkomma detta om vi verkligen lade oss vinning om det?

Men jag blir glad om du från och med nu och framåt äntligen tar ditt ansvar och åtminstone gör någon liten aktivitet för att flytta prioriteringarna från unga friska män till förmån för kvinnor och barn.

Hoppas du är medveten om att alla dessa unga friska män, som vi har valt att prioritera, i de allra flesta fall inte alls är krigsflyktingar. De allra flesta har inte flytt för sina liv, inte flytt från krig, utan de har valt att resa till Sverige för att kunna utnyttja vår välfärd. Åtminstone det klarar du väl ändå att förstå?

För låtsas om att inte var SD, så är du ovanligt plump med det.
    Sällan man sett någon propagera mera som du, och sen låtsas det är sanning och sen bara prata om annat hela tiden.

Tror du någon går på det du säger, eller hoppas du bara?
    Vad vi alla komemr lära oss av SD, det är att de har noll intresse för andra än sig själva och sin makt.
    Som alltid när man kommer till denna nivå av höger, som gränsar och går över till fascism.

Och det är därför mans tår ylar som grinar över SVT, för de är ett hinder för deras framfart och den granskning som sker där.

Oftast säger man en sak, och menar en helt annan, röd tråd diskussion, med fakta forskning och saklighet, ja, det är saker man skyr som pesten.
    Sen bara på dig hur du hoppar runt och tror dig säga nått med aldrig komma fram till nått genom en diskussion.

Se bara på hur du undviker diskussionen om enkel brottslighet, som du vill göra till nått fantastiskt innovativt och avancerad brottslighet.
    När det är enkel lura, och saken är de flesta på bidrag behöver bidragen och de flesta fuskar inte.

Du är en posterboy för SD, och du tror ingen ser det?
    Eller hoppas du bara?
    För du är SD ända in i märgen, och det är lika klar som consommé.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
    klyban skrev 2020-03-10 22:00:24 följande:
    Varför skulle inte det stämma i Sverige för, vi är ju överdrivet mest av oss
    Om du är seriös så jämför du väl per capita?
    klyban skrev 2020-03-10 22:03:28 följande:

För låtsas om att inte var SD, så är du ovanligt plump med det.
    Sällan man sett någon propagera mera som du, och sen låtsas det är sanning och sen bara prata om annat hela tiden.

Tror du någon går på det du säger, eller hoppas du bara?
    Vad vi alla komemr lära oss av SD, det är att de har noll intresse för andra än sig själva och sin makt.
    Som alltid när man kommer till denna nivå av höger, som gränsar och går över till fascism.

Och det är därför mans tår ylar som grinar över SVT, för de är ett hinder för deras framfart och den granskning som sker där.

Oftast säger man en sak, och menar en helt annan, röd tråd diskussion, med fakta forskning och saklighet, ja, det är saker man skyr som pesten.
    Sen bara på dig hur du hoppar runt och tror dig säga nått med aldrig komma fram till nått genom en diskussion.

Se bara på hur du undviker diskussionen om enkel brottslighet, som du vill göra till nått fantastiskt innovativt och avancerad brottslighet.
    När det är enkel lura, och saken är de flesta på bidrag behöver bidragen och de flesta fuskar inte.

Du är en posterboy för SD, och du tror ingen ser det?
    Eller hoppas du bara?
    För du är SD ända in i märgen, och det är lika klar som consommé.

Som du vet så delar jag alls inte din åsikt.
    Men självfallet har du rätt till din åsikt och jag kommer alltid stå upp för att alla. även du, har rätt att framföra sin åsikt.

Men intressant se att dina argument tryter och att du i stället väljer angripa mig som person och därigenom försöker du förminska mig, försöker dölja och förneka sanningen i det jag skriver.
    För du klarar inte att sakligt argumentera emot det jag skriver.

Oavsett om du vill försöka stämpla mig som "SD:are" eller oavsett hur du försöker brunsmeta mig och en stor del av Sveriges innevånare så har du inte kunnat framföra några vettiga argument mot det jag skriver.
    Det enda du ägnar dig åt är att försöka flytta fokus från trådens ämne och du försöker bara angripa mig som person.
    Det kan kanske finnas risk att det hos många får dig att framstå som lite ynklig i dina försök?
  • klyban
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-10 22:03:45 följande:
    Om du är seriös så jämför du väl per capita?

per capita med vad, att vite inte är de som överdrivet mest i antal som använder droger?

På tal om seriös då.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • KillBill
    storpappan skrev 2020-03-11 11:51:48 följande:

Jimmy Åkesson belyser riskerna med att IS-symatisitörer kan gömma sig i flyktingströmmen och vem kan förneka att han har rätt?
    www.aftonbladet.se/debatt/a/kJOKVv/islamister-kan-gomma-sig-bland-flyktingarna

Säkerhetspolisen varnar för ökat högerextremt våld. Vit makt-miljön växer och risken ökar för att individer kan inspireras att begå attentat eller grova våldsbrott.

Är det inte besynnerligt att Jimmie Åkesson aldrig varnar för högerextremism och nazism?

https://www.svt.se/nyheter/sapo-varnar-for-mer-hogerextremt-vald
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (SD)
    KillBill skrev 2020-03-11 12:36:12 följande:

Säkerhetspolisen varnar för ökat högerextremt våld. Vit makt-miljön växer och risken ökar för att individer kan inspireras att begå attentat eller grova våldsbrott.

Är det inte besynnerligt att Jimmie Åkesson aldrig varnar för högerextremism och nazism?

https://www.svt.se/nyheter/sapo-varnar-for-mer-hogerextremt-vald
    SD har länge belyst om nazismen från muslimer. Länge varit tabu om muslimska nazister i Malmö som hotar och gör så att judar flyttar. 

Är väl bra att SD även tar upp om islamska terrorister.
  • KillBill
    Anonym (SD) skrev 2020-03-11 12:51:41 följande:
    SD har länge belyst om nazismen från muslimer. Länge varit tabu om muslimska nazister i Malmö som hotar och gör så att judar flyttar. 

Är väl bra att SD även tar upp om islamska terrorister.

Fel. Jimmie Åkesson varnar aldrig för högerextremt eller nazistiskt våld. Tror du som jag att det kan hänga samman med att SD skapades av veteraner inom nazism och fascism?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!