jeanette02 skrev 2020-03-03 05:59:17 följande:
Hon skriver alltid läsvärt tycker jag, Ann Heberlein. Och belyser också problemen med svensk media i det inlägget. Jag kommer fortsättningsvis läsa båda Magda Gad (har gjort många år) och Ann Heberlein och även följa Lamotte. Det är så bra att få input från olika människor. Fler borde verkligen prova det. Läste t o m en mycket vettig krönika från Cissi Wallin igår angående svenskars slapphet i hygienfrågan vs hysterin om Corona. Brukar annars tycka hon är lite radikal men här var hon spot on. (I Expressen!).
Tyvärr kommer alltid finnas så kallade hatsvansar oavsett vad en människa rapporterar om, så finns det alltid en klick högljudda idioter som förstör för de som vill ha en vettig diskussion och kastar otrevliga epitet när man inga argument har. Magda Gad fick ju lägga ned Facebook pga av det. Då det ofta urartade i hatkommentarer dels mellan utrikesfödda sinsemellan, och infödda som ofta blandade in vår inrikespolitik på ett hatiskt sätt i hennes rapporter från krigsområden.
Ann Heberlein verkar ha fingertoppskänsla för politiska trendvindar. Hon lämnade Feministiskt Initiativ i tid innan det blev det mest otrendiga man kan vara engagerad i - och nu tar hon avstånd från hatsvansen.
Men hursomhelst. Det hon skriver i inlägget är bra. Jag skulle förmodligen inte hålla med henne om hon hade gått in på orsakerna till att man i debatten så länge valde att blunda för att många av dem som flytt kommer från kulturer med värderingar som inte går att förena med ett individorienterat och hyfsat jämställt samhälle präglat av demokratiska värderingar.
Om SD - om du nu är sverigedemokrat, någonsin ska kunna få ett reellt inflytande måste de kapa inte bara hela svansen utan också kunna övertyga en stor del av befolkningen att svansen inte sitter direkt på huvudet.
I tråden där du och jag senast hade ett replikskifte hade du också ett flertal ömsesidiga bekräftelseinlägg med den mest hatsvansiga signaturfabrikanten på FL.
Under alla mina år på FL har jag bara stött på en sverigedemokrat som klarat av att identifiera en dyngstack och hålla sig på avstånd från den.
Heder åt henne!