• Anonym (MM)

SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??

SVT: Sverige möter med Lamotte.

Kollade på debattprogrammet. De flesta verkade tycka att man ska ha "respekt" för de kriminella. De vill att man ska be kriminella om lov att filma? De vill inte att polisen kontrollerar kriminella??

Om man kollar på programmet så kan man tro att Svenskar i allmänhet tycker så.  Det jag undrar är hur man kan ens kan tänka så?

Eller är det vanligare att folk tycker mer synd om de kriminella än offren?

• Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??
  • Anonym (gäst)

Ja det är ganska vanligt. Var på tingsrätten som vittne gällande en våldtäkt och råkade höra några åklagare eller advokater stå och dalta med en kriminell kille med invandrarbakgrund i ett annat fall. Helt sjukt att höra hur de pratade med honom, uppmuntrande.. nästan som om han vore ett litet barn. Medan de skiter fullständigt i brottsoffrena. Skitlöjligt förstår inte hur folk och polisen tänker riktigt när de daltar så förbannat med brottslingar men ska hålla på och vara otrevliga (speciellt manliga poliser ) mot en som mig när jag till och med hjälper dom med deras jobb. Känns orättvist och fel

• Anonym (gäst)

Har dessutom sett denna våldtäktsman som jag var på tingsrätten för klappa poliserna på ryggen !! varpå jag påpekar att det är olämpligt och blir bortschasad och måste vänta sist med att få prata med dom fast jag hjälpt dom hitta en annan kille som de var ute och letade efter.. Bara för att dagen efter se hur idiotpoliserna trycker ner den stackars hysteriska tjejen på trapphusgolvet som blivit neddrogad och våldtagen. Hade inte jag kommit ut och frågat hur det gick hade dom väl hållt på sådär i 5 min till. Poliserna där jag bor är skumma och ringt och sagt det till dom och har till och med behövt anmäla polisen för tjänstefel då de själva begår brott här. De skrattar med de kriminella och låter sig bli klappade på ryggen men är otrevliga och begår tjänstefel mot folk som inte är det

• Dr Nail

"Respekt" är ett ord som adidasslödder använder för att skjuta sönder varandra. Den enda typen av respekt de förstår är en kula i huvudet. Så den typen av respekt tycker jag att det är dags polisen börjar visa dem. Som de gör i mer utvecklade länder.

• Tecum

Det är inte synd om kriminella, man ska inte visa dem respekt utan de ska behandlas med yttersta hårdhet. Våldsbeottslingar har gjort valet att ställa sig utanför samhället och de ska behandlas därefter. Ingen rättigheter, ingen straffrabatt, alla deras tillgångar ska beslagtas, när de släpps ut ska de bära fotboja lika länge som de suttit inne. 

• Anonym (F)
    Dr Nail skrev 2020-02-28 15:13:02 följande:

"Respekt" är ett ord som adidasslödder använder för att skjuta sönder varandra. Den enda typen av respekt de förstår är en kula i huvudet. Så den typen av respekt tycker jag att det är dags polisen börjar visa dem. Som de gör i mer utvecklade länder.

Typ Brasilien?
  • Anonym (F)
    Tecum skrev 2020-02-28 18:41:17 följande:

Det är inte synd om kriminella, man ska inte visa dem respekt utan de ska behandlas med yttersta hårdhet. Våldsbeottslingar har gjort valet att ställa sig utanför samhället och de ska behandlas därefter. Ingen rättigheter, ingen straffrabatt, alla deras tillgångar ska beslagtas, när de släpps ut ska de bära fotboja lika länge som de suttit inne. 

Helt riktigt!

Och lika riktig är kritiken mot Lamotte tidigare i tråden.
  • Anonym (F)
    Tecum skrev 2020-02-28 18:41:17 följande:

Helt riktigt!

Och lika riktig är kritiken mot Lamotte tidigare i tråden.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (H) skrev 2020-02-28 12:57:20 följande:

Man ska inte ha respekt emot kriminella. Man ska inte heller ha respekt för en som på vägen till SVT drar på sig skyddsväst för att stoltsera med under debatten. Större patetisk person har jag sällan skådat. Det enda jag instämmer i är att man aldrig ska dalta med kriminella.

Det var väl rådet han fått av polis att ha skyddsväst, och helt klart finns det massa knäppgökar som inte skulle tvekat att skjuta. SVT har säkert ingen större koll vad de släpper in i debattrummet. Med tanke på att väldigt många som var där verkade ju inte direkt stå uppför Lamotte.

Patetiskt är ju förövrigt hur tex Annika Strandhäll raljerar över detta. Som om hon skulle sätta sin fot i kronogården utan all Säpo... Men jag kan på något sjukt sätt förstå deras desperation, att försöka flytta fokuset från de riktiga problemen som politikerna hjälpts åt att skapa under lång tid. Påhejade av dåliga journalister.
  • Anonym (Besviken)

Lamotte vågar stå för sanningen sen hur han gör sina reportage är upp till honom han lever i ett fritt land trodde jag.
    Såg ni den fega advokaten som är betald av dessa kriminella det är Sverige idag...
    ?För övrigt är det enbart mestadels svenska män som fattat problemet ...ni kvinnor har tyvärr missat tåget och det känns så fruktansvärt att höra dessa påståenden hela tiden om att vi måste hjälpa i de utsatta områdena....till vilken nytta frågar jag mig idag kostar det mer att integrera människor än vad åldriingsvård ,militär kostar tillsammans och då räknar med allt som krävs

• Anonym (H)
    Anonym (Mini) skrev 2020-02-29 09:43:02 följande:

Det var väl rådet han fått av polis att ha skyddsväst, och helt klart finns det massa knäppgökar som inte skulle tvekat att skjuta. SVT har säkert ingen större koll vad de släpper in i debattrummet. Med tanke på att väldigt många som var där verkade ju inte direkt stå uppför Lamotte.

Patetiskt är ju förövrigt hur tex Annika Strandhäll raljerar över detta. Som om hon skulle sätta sin fot i kronogården utan all Säpo... Men jag kan på något sjukt sätt förstå deras desperation, att försöka flytta fokuset från de riktiga problemen som politikerna hjälpts åt att skapa under lång tid. Påhejade av dåliga journalister.

Det var inget råd han fått av polis! I dina drömmar!

Han valde det själv för att plocka poäng hos sina anhängare. Han kallar sig journalist men sa rakt ut han inte villa ta ansvar för vad andra skriver på hans sida. Han vägrar vara ansvarig utgivare. Journalist my ass, att skriva att invandare borde skjutas vilket flera gjorts på hans sida är inget han är intresserad av. Bara om någon hotar honom och så ska skyddsvästen fram. Patetiskt är bara förnamnet.
Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??