• Anonym (MM)

SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??

SVT: Sverige möter med Lamotte.

Kollade på debattprogrammet. De flesta verkade tycka att man ska ha "respekt" för de kriminella. De vill att man ska be kriminella om lov att filma? De vill inte att polisen kontrollerar kriminella??

Om man kollar på programmet så kan man tro att Svenskar i allmänhet tycker så.  Det jag undrar är hur man kan ens kan tänka så?

Eller är det vanligare att folk tycker mer synd om de kriminella än offren?

• Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??
  • jeanette02
    KillBill skrev 2020-03-01 22:01:39 följande:

Förstår du verkligen inte skillnaden mellan att låta människor komma till tals och att profitera människor och deras situation? Lamotte besöker inte utanförskapsområden i Trollhättan för att hjälpa människor att komma till tals utan för kränga en bild som gör att Lamottes egen supporterskara swishar honom pengar.

Du får tro vad du vill givetvis. SVT profiterar ju på oss skattebetalare då tex. Vi är ju dessutom TVUNGNA att betala för det. Så med ditt synsätt är det svårt att göra någonting. Tycker du att man ska arbeta grattis eller? Magda Gad som jag alltid uppskattat, rapporterar från krigsområden, då profiterar hon också på andras lidande och konflikter? Sjukvårdspersonal profiterar på människors sjukdom, min takläggare profiterar på mig då jag bytte tak... Nej men herregud det blir ju helt uppochner.
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (H) skrev 2020-02-29 12:22:01 följande:
    Det är deras fel om de inte agerar på det som skrivs i deras kommentarsfält. Än mer patetiskt blir det när Lamotte skiter i om någon vill skjuta muslimer men går i taket om han själv blir hotad och kräver helt andra åtgärder. Om han menade allvar och varit minsta seriös hade han hjälpt polisen spåra de som vill skjuta X oavsett om det är svenskar eller nysvenskar som ligger bakom. Men han är mycket förlåtande mot ?nationalistiska patrioter?. Därför förtjänar han bara förakt.
    Från vilken källa fick du detta....typiskt skitsnack ge oss länken där han säger så...
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (H) skrev 2020-02-29 12:22:01 följande:
    Det är deras fel om de inte agerar på det som skrivs i deras kommentarsfält. Än mer patetiskt blir det när Lamotte skiter i om någon vill skjuta muslimer men går i taket om han själv blir hotad och kräver helt andra åtgärder. Om han menade allvar och varit minsta seriös hade han hjälpt polisen spåra de som vill skjuta X oavsett om det är svenskar eller nysvenskar som ligger bakom. Men han är mycket förlåtande mot ?nationalistiska patrioter?. Därför förtjänar han bara förakt.
    Från vilken källa fick du detta....typiskt skitsnack ge oss länken där han säger så...
  • Anonym (Besviken)
    KillBill skrev 2020-03-01 22:01:39 följande:
    Förstår du verkligen inte skillnaden mellan att låta människor komma till tals och att profitera människor och deras situation? Lamotte besöker inte utanförskapsområden i Trollhättan för att hjälpa människor att komma till tals utan för kränga en bild som gör att Lamottes egen supporterskara swishar honom pengar.
    Skitsnack du är väl en av dom som fortfarande vill ha öppna gränser ...
    Lamotte står för sanningen han vilseleder ingen dom skitungarna som skrek fruktansvärda ord och hot att han på filmen var verklighet hur mycket mer bevis behöver du....Lamottes död eller...fast det tjänar inget till för då förtjänade han säkert det också...jösses vilka blinda ,döva, stumma personer det finns
  • Överste Senap
    Anonym (Besviken) skrev 2020-03-01 22:32:49 följande:

Skitsnack du är väl en av dom som fortfarande vill ha öppna gränser ...

Lamotte står för sanningen han vilseleder ingen dom skitungarna som skrek fruktansvärda ord och hot att han på filmen var verklighet hur mycket mer bevis behöver du....Lamottes död eller...fast det tjänar inget till för då förtjänade han säkert det också...jösses vilka blinda ,döva, stumma personer det finns

Lamotte står för sin egen agenda och inte någon sanning.

Ni är hans nyttiga idioter.
  • Anonym (Besviken)
    Överste Senap skrev 2020-03-01 22:36:43 följande:
    Lamotte står för sin egen agenda och inte någon sanning.

Ni är hans nyttiga idioter.
    Tyvärr är du inte ens nyttig ....du är som blindtarmen fast sämre 
  • Överste Senap
    Anonym (Besviken) skrev 2020-03-01 22:44:08 följande:

Tyvärr är du inte ens nyttig ....du är som blindtarmen fast sämre 

Att jag är onyttig för extremhögern är inget nytt.
  • jeanette02
    Överste Senap skrev 2020-03-01 23:28:14 följande:

Att jag är onyttig för extremhögern är inget nytt.

Bespara mig det epitetet tack. Tror du på fullaste allvar att människor som uppskattar bl a Lamotte (som vi diskuterar här i tråden) är extremhöger? Isåfall undrar jag vilken extrem inriktning du själv hör till? Intressant att man kan gå runt och tänka som du...Vad ska vi då kalla den lilla del i Sverige som faktiskt är extremhöger? Blir lika urvattnat som att skrika nazist och rasist till alla vars åsikter man inte gillar, eller problem som lyfts man inte gillar...
  • KillBill

Jag tror inte att Lamotte bara är populär inom extremhögern.  Det finns nog också många högerpopulister och främlingsfientliga som gillar honom.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (MM)
    KillBill skrev 2020-03-01 12:08:05 följande:

Det som framfördes var snarare att polisen och personer som Lamotte ska respektera människor som bor i utanförskapsområden. Människor i utanförskapsområden är less att  folk som Lamotte ska profitera på deras situation och filma dem som att de är djur i bur.

Det är just det de inte är. men folk som bor i dessa områden är trötta på kriminella och folk som förstör så t.ex PRO måste skaffa skottsäkra fönster. Eller lyssnar du bara på kriminella som vill sälja droger ifred?
Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??