MiniNin skrev 2020-08-31 17:44:39 följande:
amandakollb skrev 2020-08-31 08:42:03 följande:
gick in i vecka 12 i lördags, glömde svara på de! så sista veckan i första trimestern
Jomen, det är den ju. Ovanför 'linjen' fortfarande men den har gått upp och ner lite. Se bild. Idag hade jag den lägsta tempen på många dagar och märkte lite rosa på fingret när jag checkade tappen (som jag gör varje dag och registrerar i appen) så blev direkt lite besviken, att nu får jag snart mens. Men har inte märkt något vid toabesök idag och har fortfarande samma känsla i magen som jag haft många dagar nu. Har även läst att tappen kan bli extra känslig. Så jag håller ut. Det är snart testdag :)
Jag kommer köra ett test från Testlagret och ett från RFSU på onsdag. Känns säkert.
Men oj, tiden har verkligen gått supersnabbt! Vecka 12 redan! Snart i din andra trimester :) Ser fram emot din uppdatering från KUB nästa vecka!
Hur trycker du in två sovstunder på dagen? Jobbar du hemifrån? Hur har ni gjort med omgivningen, jobb, vänner osv, har ni berättat än eller väntar ni till efter KUB?
ja jättesnabbt har det gått faktiskt! jag jobbar hemifrån, har gjort sen i mars och det är så skönt nu faktiskt, så hinner lätt två powernaps om dagen :D
nja har berättat för närmaste vänner, familj och släkt, men bekanta och kollegor hade jag typ velat vänta med tills bebisen är född haha, men det kanske blir lite svårt. men tänker mer att jag berättar när man träffar folk och det verkligen syns. kommer inte lägga ut på sociala medier iaf.