Letrozol, PCO
Åh jag har haft så ont i magen idag så ringde till min klinik tidigare och har fått ett ultraljud imorgonbitti, så orolig just nu :(
Åh jag har haft så ont i magen idag så ringde till min klinik tidigare och har fått ett ultraljud imorgonbitti, så orolig just nu :(
Men då! :( skönt att du fick en tid fort ändå, hoppas allt ser bra ut <3
Åh nej! Men ingen blödning?
Du ska inte oroa dig allt för mycket för smärta är väldigt vanligt när livmodern växer! Hoppas verkligen de är just de, växtvärk!!
Vilken tid har du? <3
Sen uppdatering men mitt VUL visade idag en utmärkt slemhinna, den var perfekt på alla sätt och redo enligt läkaren. Woho! bara där liksom :)
Till skillnad från förra VULet då man såg två äggblåsor kring eller strax under 10 mm så såg man idag att en av blåsorna var större, kring 11,5 mm. Ingen annan som var nära 10 mm-gränsen så troligtvis har den andra gått tillbaka. Så nu är det alla bets på den ensamma lilla äggblåsan!
Ska fortsätta med samma dos tills på fredag när jag har nytt VUL och då får vi 'domen'. Antingen har äggblåsan växt ytterligare och kommit upp i 14-15 mm så vi fortsätter någon dag med stimulering och sedan Ovitrelle för sista boosten innan ägglossning och försök hemma :) ELLER så stannar den av i tillväxten och då kommer vi konvertera till IVF och köra stimulering inför äggplock någon gång nästa vecka. NÄSTA VECKA!!!
På fredag får vi alltså veta hur det blir, ett försök hemma eller IVF. Oavsett så kommer det ske snart, väldigt snart. Det känns så spännande, läskigt och fantastiskt på samma gång!
Hallå tjejer!
Är SÅ himla glad att få skriva detta! Äntligen alltså! :) Idag fick jag nämligen se en enda liten äggblåsa på skärmen som var hela 16 mm stor! Menopuren har alltså gett effekt och vi kommer inte behöva göra IVF i nuläget.
Jag ska ta samma dos Menopur i två dagar till (för att den ska mogna ytterligare) och på söndag blir det Ovitrelle kl. 12.00 för sista boosten. Vi har fått råd att ha sex ikväll samt söndag, måndag och tisdag.
Känner mig verkligen överraskad av beskedet men är så tacksam och lycklig över att vi fick till en ägglossning och att vi får ett försök på egen hand <3
Vidare sen kommer jag vänta 17 dagar innan graviditetstest, alltså till 2/9, om jag inte får mens innan. Får jag mens så ska jag ändå göra graviditetstest och visar det negativt så kommer vi att köra på med samma dos Menopur som jag haft nu senast, fast redan från dag 1 (eller 2-3, beroende på ifall det är helg eller så).
Så nu kommer vi ha fullt upp några dagar med att säkra upp och det känns helt fantastiskt!