Sodergok skrev 2020-03-20 14:47:14 följande:
Nej nej jag menar inte att det är rimligt utan bara att det troligen blir så, att privata får fortsätta och då blir det upp till var och en att avgöra hur man vill göra.
Vi kommer absolut att göra ett nytt försök i april. Jag kan inte leva med att vi väntade i ett par år och att det sedan skulle vara för sent för oss och så visar det sig att det inte fanns några ökade risker.
Hur tänker ni framåt?
Ja det är ju kanske så att målet främst är att spara resurser till sjukhusen för Corona. Men egentligen borde väl privata sidan hjälpa till lika mycket tycker jag, om de kallar in folk från penssionen och skolbänken, så är det konstigt att privata kliniker hålls helt utanför. Men de gör som de gör :)
Jag tror jag hade kört ändå, vi försökte 5år inkl inseminationer och många ivf innan det lyckades, så jag hade nog känt att tiden rinner iväg om jag bara väntar... Men svårt dedär, man vill ju inte riskera en eventuell graviditet liksom, eller att barnet får något men. Jag tänker särskilt på Zika-virus som påverkade fostren ganska mycket...
Mina test efter Ovitrelle blir inte svagare utan starkare så jag är all over the place med mina känslor... Vi hade ju återföring innan det blev ?såhär allvarligt? och det var ingen tanke på att Corona kunde påverka en graviditet. Inget som läkarna tog upp heller. Dessutom trodde jag ju vi skulle få hålla på fem år till minst. Kan hända detta stannar vid en biokemisk graviditet igen, eller missfall igen, klinikens testdag är nästa vecka. Men just nu blir strecken tydligare dag för dag..