Inlägg från: Anonym (Testfest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Testfest)

Syskonförsök feb/mars 2020

Finns det någon här som testat hur länge Ovitrelle syns på graviditetstest? Jag vet att det står ?upp till 10 dagar? i bipackssedeln, det är inte det jag undrar över, men har någon egen erfarenhet? Tog en Ovitrelle samma dag som insättning av 5-dagars, och nu undrar jag ju hur länge den ger utslag... Jag menar, står det ?upp till 10 dagar? så gissar jag på att den försvinner lite tidigare för de flesta, att de överdriver lite för att vara på säkra sidan... Kanske?? Någon som testat alltså??! :)

• Anonym (Testfest)

Sassas19, vi har kört på direkt. Mensen kommer då man slutar med Lutinus och cykeln brukar vara helt normal, för mig iaf. Så det finns inga medicinska hinder att köra på om ni har lust och orkar. Å andra sidan kanske en paus kan göra gott emellan?? Eller så känns det bara som en bortkastad månad...

• Anonym (Testfest)
    Sassas19 skrev 2020-03-17 12:26:39 följande:

Tack för svar!

Mensen kom igår och jag har pratat med dem nu och bestämt att vi kör på. Jag funderade först på om det var bättre med stimulerat men det tyckte inte hon jag pratade med. Jag har fått tid för VUL på cd 12 så får vi prata mer då. Ett problem som kan uppstå är att de kommer pausa alla återföringar pga corona-viruset. De skulle få besked om det senare idag. Himla skit-virus som sätter käppar i hjulet för så mycket.

Har ni hört något om detta? Jag går på KS Huddinge i stockholm.

Jag tycker det låter bra med naturlig cykel om du har en fungerande cykel. Jag gjorde fler stimulerade FET på kliniken som har stängt på helgerna så det var lättast att pricka in datum för FET i medicinerad cykel. Så bytte vi klinik och de sade att naturligt är oftast bäst då det är möjligt. Låter logiskt.

Ja jag har hört det samma. Europeiska centret för reproduktionsmedicin ESHRE rekommenderar att man inte blir gravid i dessa tider så de flesta om inte alla kliniker gör inte återföringar nu... Väldigt skrämmande.

www.eshre.eu/Press-Room/ESHRE-News
  • Anonym (Testfest)

Samtidigt är det ju lite galet om man stoppar universitetssjukhusens återföringar men privata fortsätter. Jag menar riskerna är inte mindre för privata, om man tänker helt logiskt så borde ju den officiella linjen gälla alla för allas bästa... Men ingen av oss vill ju så klart bli nekad insättning under en oviss tid framöver! Hur ska man veta vad man ska göra...??

ESHRE pratar mest om att det inte finns kända risker men man vet ännu väldigt lite. Men vet ju t.ex ingen som varit tidigt gravid och fått Corona, de har inte hunnit föda sina barn än, epidemin började ju bara i december-januari... Men det känns skrämmande tycker jag att de faktiskt rekommenderar att inte skaffa barn nu, vare sig naturligt eller med IVF.... Hur tänker ni? Köra på så länge kliniken låter en göra insättning eller vänta..?? Jag är kluven...!

As a precautionary measure - and in line with the position of other scientific societies in reproductive medicine - we advise that all fertility patients considering or planning treatment, even if they do not meet the diagnostic criteria for Covid-19 infection, should avoid becoming pregnant at this time. For those patients already having treatment, we suggest considering deferred pregnancy with oocyte or embryo freezing for later embryo transfer.

www.eshre.eu/Press-Room/ESHRE-News

• Anonym (Testfest)
    Sodergok skrev 2020-03-20 14:47:14 följande:

Nej nej jag menar inte att det är rimligt utan bara att det troligen blir så, att privata får fortsätta och då blir det upp till var och en att avgöra hur man vill göra.

Vi kommer absolut att göra ett nytt försök i april. Jag kan inte leva med att vi väntade i ett par år och att det sedan skulle vara för sent för oss och så visar det sig att det inte fanns några ökade risker.

Hur tänker ni framåt?

Ja det är ju kanske så att målet främst är att spara resurser till sjukhusen för Corona. Men egentligen borde väl privata sidan hjälpa till lika mycket tycker jag, om de kallar in folk från penssionen och skolbänken, så är det konstigt att privata kliniker hålls helt utanför. Men de gör som de gör :)

Jag tror jag hade kört ändå, vi försökte 5år inkl inseminationer och många ivf innan det lyckades, så jag hade nog känt att tiden rinner iväg om jag bara väntar... Men svårt dedär, man vill ju inte riskera en eventuell graviditet liksom, eller att barnet får något men. Jag tänker särskilt på Zika-virus som påverkade fostren ganska mycket...

Mina test efter Ovitrelle blir inte svagare utan starkare så jag är all over the place med mina känslor... Vi hade ju återföring innan det blev ?såhär allvarligt? och det var ingen tanke på att Corona kunde påverka en graviditet. Inget som läkarna tog upp heller. Dessutom trodde jag ju vi skulle få hålla på fem år till minst. Kan hända detta stannar vid en biokemisk graviditet igen, eller missfall igen, klinikens testdag är nästa vecka. Men just nu blir strecken tydligare dag för dag..
  • Anonym (Testfest)
    Sodergok skrev 2020-04-19 19:04:06 följande:

Äsch jag fick utslag på äl-stickan först idag, alltså på dag 18 i cykeln.... Jag misstänker att kliniken kommer säga att det är en ?dålig? cykel med så sen ägglossning att de inte rekommendera att vi kör på denna. Får ringa imorgon och se vad de säger men jag ställer in mig på att vi gör ett nytt försök nästa månad

Jag blev gravid på naturlig cykel FET då ägglossning var dag 18. Ingen som tyckte det var för sent iaf. Lycka till!
Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020