• Sodergok

Syskonförsök feb/mars 2020

Någon mer som startar upp Ivf-karusellen inom kort?

Vi ska göra syskonförsök med FET om ett par veckor. På måndag blir det ultraljud och förhoppningsvis återföring i början på mars... Det spelar ingen roll att vi gjort detta två gånger tidigare (vi har två barn genom Ivf) och att vardagen är full av andra måsten för så fort man bestämt sig för att starta finns det bara EN sak i huvudet. Någon som känner igen sig på den?

• Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020
  • Sassas19

Nu är jag ruvare!

Känner mig helt skakis i kroppen. Jag var så nervös och uppstressad hela förmiddagen och nu tacksam för att allt gick bra. En fin 5-dagars sattes tillbaka och jag fick testdag den 15/3. Nu kan jag inte göra annat än att vänta och hoppas att det blir ett plus.

Så jobbigt att det strular nu Spinkis. Jag hoppas att du snart för utslag på stickan. Jag känner igen känslan. Efter mitt första ET krånglade mina cykler 2 månader i rad. Så då bestämdes det att jag skulle prova i stimulerad cykel istället.

• yoda90

Ska börja med mina Gonal-F från o med Tisdag 10 mars förhoppningsvis om mensen kommer i tid som den brukar göra :D

Syskonförsök nummer 1 ska ske.

Har tidigare en dotter som är kommen igenom ivf/icsi. Hon är idag 2 år.

• Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-03-02 14:25:38 följande:

Nu är jag ruvare!

Känner mig helt skakis i kroppen. Jag var så nervös och uppstressad hela förmiddagen och nu tacksam för att allt gick bra. En fin 5-dagars sattes tillbaka och jag fick testdag den 15/3. Nu kan jag inte göra annat än att vänta och hoppas att det blir ett plus.

Så jobbigt att det strular nu Spinkis. Jag hoppas att du snart för utslag på stickan. Jag känner igen känslan. Efter mitt första ET krånglade mina cykler 2 månader i rad. Så då bestämdes det att jag skulle prova i stimulerad cykel istället.

Hur känns det i kroppen nu?

Vi kör också i stimulerad cykel för första gången pga struliga cykler. Imorgon är det dags för insättning!
  • Sodergok
    yoda90 skrev 2020-03-05 09:33:05 följande:

Ska börja med mina Gonal-F från o med Tisdag 10 mars förhoppningsvis om mensen kommer i tid som den brukar göra :D

Syskonförsök nummer 1 ska ske.

Har tidigare en dotter som är kommen igenom ivf/icsi. Hon är idag 2 år.

Spännande! Hur känns det? Hoppfullt eller jobbigt eller både och kanske? :D
  • yoda90
    Sodergok skrev 2020-03-05 09:51:28 följande:

Spännande! Hur känns det? Hoppfullt eller jobbigt eller både och kanske? :D

Både och :D

Det är min man som har lite problem men allt såg oförändrat ut som för 2 år sen så de gör oss hoppfulla :D jobbigt att ta sprutorna men de löser sig alltid. Känns riktigt spännande ändå :D

Första gången gick jag igenom samma metod,la in ett femdagars och fick våran dotter. Så jag hoppas de går lika bra denna gång :D vi köpte ett paket med 2 försök i fall att :)
  • Sodergok

Nuu är jag också ruvare ;) Ett riktigt fint embryo enligt läkaren. Testdag den 20e!

• yoda90
    Sodergok skrev 2020-03-06 15:29:33 följande:

Nuu är jag också ruvare ;) Ett riktigt fint embryo enligt läkaren. Testdag den 20e!

Håller tummarna :D
  • Sassas19
    Sodergok skrev 2020-03-06 15:29:33 följande:

Åh så spännande! Skönt att höra att det var ett tipp topp embryo. Grattis!

Nu väntar denna sega väntan för oss båda. Jag är på ruvardag 4 idag. Det är så svårt att veta om det är lutinusen som spökar eller om det är mer positiva saker som känns i magen ibland. Jag har testdag den 15:de.

Hur mår du?
  • Spinkis
    Sodergok skrev 2020-03-02 13:18:59 följande:

Men åå så irriterande när det ska strula så där!

Vi hade två sådana långa cykler på raken när vi var igång med Ivf förra svängen. Därför rekommenderade läkaren att jag skulle ta en kur Letrozol dennagången, så ingen naturlig cykel för oss nu, och så börjat med Crinone idag.. hatar det där klabbet! Usch då, men nu håller vi humöret uppe och hoppas det ska gå vägen ;)

Jag fick äntligen min ÄL på tisdagen. Mkt mkt senare än normalt. Ringde kliniken helt skakis och meddelade detta. BM där lugnade mig och påminde mig om att då dottern blev till var det också en lång cykel så det borde gå bra. Vågar knappt tro det.

Så imorgon är det äntligen dags för inplantering haha. Hoppas att ägget överlever. Är så jobbigt med ovissheten och att inte ha kontroll själv över förloppet. Kan knappt sova.

Vad roligt att läsa att det är flera som ruvar nu! Härlig känsla men pirrigt kan jag tänka mig. Hoppas allt går bra för er!! Det förtjänar vi alla!
  • Sassas19
    Spinkis skrev 2020-03-08 06:35:18 följande:

Jag fick äntligen min ÄL på tisdagen. Mkt mkt senare än normalt. Ringde kliniken helt skakis och meddelade detta. BM där lugnade mig och påminde mig om att då dottern blev till var det också en lång cykel så det borde gå bra. Vågar knappt tro det.

Så imorgon är det äntligen dags för inplantering haha. Hoppas att ägget överlever. Är så jobbigt med ovissheten och att inte ha kontroll själv över förloppet. Kan knappt sova.

Vad roligt att läsa att det är flera som ruvar nu! Härlig känsla men pirrigt kan jag tänka mig. Hoppas allt går bra för er!! Det förtjänar vi alla!

Hur har det gått för dig?

Hoppas så att allt gick bra och att du är ruvare nu. Jag förstår precis vad du menar med att det är jobbigt med ovisshet och att inte ha kontroll. Jag räknar dagarna nu till söndag då det är testdag. Denna väntan är tuff.

Tänker på er!
Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020